středa 8. června 2016

knihovna –  M. Scott, C. Freedman: Třináct relikvií


Žiju, žádný strach! J Tentokrát se podíváme na „starší“ kousek z fronty nepřečtených knih, která mi stojí v knihovničce. Když se řekne relikvie, většinu z nás napadne Harry Potter. Tak toho tu nehledejte, není tady. Od M. Scotta jsem četla sérii o Nicolasi Flamelovi a úplně mě dostala. Natolik, že jsem ji slupla v průběhu dovolené a skoro se zapomínala chodit koupat. Proto mě zaujala i další jeho kniha. Vedl si stejně dobře?

zdroj obrázku - klik




Originální název:  The Thirteen Hallows

Rok vydání v ČR: 2012
Rok vydání originálu: 2010

Počet stran: 336

Žánr: fantasy
Série: kniha měla podle informací na přebalu být prvním dílem nové série, ale další díl zatím nevyšel a příběh je zakončen tak, že by to ani nemuselo být potřeba  

Vydal:  Knižní klub
Překlad: Lucie Šavlíková

Knihu jsem kupovala na bux.cz před necelým rokem. Pořídit ji tam můžete za 272,- Kč nebo se podívat jinde, kde se cena pohybuje od 150,- do 280,- Kč bez poštovného. Heuréka vám napoví.



Anotace z databazeknih.cz:


Třináct prastarých relikvií, tajuplných, nesmírně mocných magických předmětů, které dokážou vykonat zázraky, ať už v dobrém, či ve zlém, bylo naposledy pohromadě za časů krále Artuše. Tehdy byly používány k vyhnání pokolení démonů z tohoto světa a k uzavření průchodu, který svět lidí a svět démonů spojuje. Boj s démony stál krále Artuše život. Čas statečných rytířů pominul a relikvie byly rozděleny mezi Strážce, potomky původních držitelů relikvií. Jejich rodiny střežily posvátné předměty přes dva tisíce let. Nyní však potomky těchto rodin kdosi začal bez milosti vraždit a snaží se relikvie opět shromáždit. Jedna ze Strážkyň před smrtí svěří tajemství Sarah, mladé bankovní úřednici, a pověří ji, aby zprávu předala Owenovi, který se má stát příštím Strážcem. Nepodaří-li se Sarah a Owenovi Strážce shromáždit a zachránit relikvie, nastane konec světa a démoni se vrátí na tento svět. Ten, kdo je držitelem relikvií, má tak ve svých rukou příští osud světa.



Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:
Předchozí série nasadila laťku poměrně vysoko. Na druhou stranu jsem se obávala, jak bude příběh zakončen, neb po druhém díle není nikde ani památky. Nejen u nás, ale ani v USA. Přesto jsem se do knihy pustila, i když recenze se dosti rozcházely… čtenáři buď jásají, nebo nadávají. Jak na tom asi budu já?

Skutečnost:
Zaprvé – rozjezd byl naprosto exkluzivní. Oproti Podsvětí, které jsem četla před tím, jsem nemusela čekat 50 stránek, než se začne milostivě něco kloudného a napínavého dít. Autoři nechodili kolem horké kaše a vlítli do toho hezky po hlavě. Víc takových knih!

„…“Jsme v nebezpečí?“ Sára mu úsměv opětovala a přitom pocítila jemné šimrání v žaludku. Olízla si náhle oschlé rty. „Myslím, že jsme ve strašném nebezpečí.“ Owen se usmál ještě víc. „Nemusela jsi mi říkat pravdu.“…“

Zadruhé – tohle není nic pro děti. Vážně, nedělám si legraci. Někde by mělo být varování, že dle mého názoru až od 15+!!! Nejde o sex, toho je tam minimum a jen v náznaku, ale o násilí. Tím tedy tady autoři nešetřili. Neberou si servítky a příběh dostává zcela jiný rozměr. Temnější a drsnější.

Zatřetí -  aby to nebyla jen samá chvála, tak konec mi přišel uspěchaný. Klidně si pár stran navíc rozhodně zasloužil a nic by se nestalo. Byla celkem škoda, že vše bylo detailní a napínavé, načež závěr se semlel neuvěřitelně rychle.

„…“Udělej to.“ Elliot vsázel na předpoklad, že se do toho nikdo nebude chtít plést. S rozšířením mobilních telefonů se u lidí vyvinula jakási kolektivní apatie, kdy se do cizích věcí pletli jen do té míry, že vyťukali číslo na policii. Pak se mohli bez pocitu viny vychloubat, že udělali správnou věc, aniž by museli vylézt z bezpečné skořápky a auta a fyzicky se angažovat…“

Co dodat? Řadím se k té skupině, která knihu zhltla a klidně by si dala nášup. A že je brutální? Vsadím se, že 75% těch, kdo ji tak v recenzích označili, se dívá na Hru o trůny. A ta, moji milí, je mnohem brutálnější! (A to jsem osobně neviděla ještě ani díl, protože mi vadí ten nabubřelý humbuk okolo. Ale o tom zase někdy jindy) Čtyři kachničky z pěti a s panem Scottem jsem se rozhodně neviděla naposledy. Dokonce mě láká i vypátrat, co má na svědomí jeho spolupracovnice.


1 komentář:

  1. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Kolektivní rozum - Obchodníci, kteří využívají eToro's CopyTrader™, mají o 60 % větší šance na výhru

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)