sobota 27. června 2020

knihovna - S. Simone: Americká královna

Vy nás ale zásobujete, pane Karfík!

Aneb Baronet jede a vydává jednu lákavější pecku než druhou. Samozřejmě označení „pecka“ berme s nadhledem, neb ne všechno se mi bude líbit na sto procent, ovšem tedy… ediční plán na druhou polovinu letošního roku slibuje… a my uvidíme, jestli půjde skutečně o kvalitní čtivo. Respektive, zda mi sedne to, co jsem vybrala a vyberu. Dnes tedy Americká královna!

Začalo to polibkem ukradeným pod anglickou oblohou a skončilo cestou k oltáři. Začalo to tím, že americký prezident vyslal nejlepšího přítele, aby mě pro něj získal, a skončilo to mým srdcem rozeklaným vedví. Začalo to pohřbenými tajnostmi a nebezpečnými touhami… a skončilo u nás tří. Spojila nás láska plná nenávisti, láska ostřejší než břitva. Jmenuji se Greer Gallowayová a sloužím k potěše prezidenta Spojených států. Tohle je příběh americké královny. Další podrobnosti o knize najdete tady a k ukázce se dostanete tudyma!


Obal je takový nenadchne, neurazí – spíš opoutá anotace.  Mě tedy rozhodně dostala! Méně už nadchne fakt, že jsou díly celkem tři. Ovšem podle všeho vyjdou následné dva do konce tohoto roku, čili není prozatím důvod k obavám. Baronet aspiruje na jedno z předních míst v mém žebříčku oblíbených vydavatelů. Jak to máte vy? Kdo u vás vede? U mě Ikar, Jota, Fantom Print, BB Art a právě Baronet. Bráno tedy velmi zběžně. Na paty jim šlape ještě Cosmopolis a Portál, nicméně o tom si můžeme popovídat jindy a jinde, dnes se pojďme věnovat Greer, Ashovi, Embrymu a Merlinovi.

 „…První krok k pochopení čehokoli – ať už je to bible, nebo Padesát odstínů šedi – je, že k tomu přistupujeme s vlastními domněnkami. Chceme, aby daná věc něco znamenala, jsme předpojatí, ať už si to o sobě myslíme, nebo ne, a obvykle si z toho odneseme to, co si z toho chceme odnést…“

 

Prolog… Pane bože, dej mi sílu! Další ultra zaláskovaná s vymytým mozkem. Ovšem je tu naznačen velmi zajímavý a silný trojúhelník, který vyplývá už z anotací dalších dvou dílu, takže uvidíme!

Strana 43… Dobře, tohle se zatím nejeví jako klasická předvídatelná klišé klasika, i když pár tušení mám. Zajímavé, zvláštní a osvěžující.

Strana 64… Proč mám pocit, že se autorka nemůže rozhodnout, zda píše erotiku nebo fantasy? To jí to na poslední chvíli v nakladatelství zatrhli a pár stop a náznaků se nepodařilo vymazat? Nepatrně mě ty náznaky kouzel, kleteb a magie rozčilují. Skákání do minulosti je naopak celkem příjemné a doplňující.

Strana 100… Nalijme si čistého vína: Na Sirénu nebo Anděla tato kniha absolutně nemá. Něžným romantikům a puritánům vstup přísně zakázán!

„…Žárlivost má mnoho významů. To slovo je jako TARDIS, uvnitř obrovské, navenek maličké, ale plné složitého tance emocí a překážek…“

Strana 178… Miluji příběhy, které nejsou prvoplánové a přímočaré. Umíchat nepřeplácanou omáčku je sakra velká dřina. Jsem v polovině a vše se jeví dost slibně. Tajemství, nenávist, láska, intriky, osud, vášeň, minulost. Teď je otázka, jak autorka vybalancuje detaily.

 218… jemně syčím a mhouřím oči. Ocitáme se na zatraceně tenkém ledě, kdy to ještě beru a kdy už je toho naopak moc. Opatrně, ženská, opatrně!

 „…s tím Embry souhlasí. Je docela ironické, že jsme si spolu všichni promluvili o tom, že bychom si měli promluvit, ale stále jsme si spolu nepromluvili…“

 A přichází čas na závěrečné shrnutí. Zatím se může zdát, že kniha byla dost slibná a naplnila původní očekávání, která vyvolala slibně znějící anotace. Je mi líto, neb opak je pravdou. Někde krátce za polovinou se vše zvrtlo a upřímně… Tiffany Reisz nastavila laťku bdsm praktik neuvěřitelně vysoko a to nejen detaily, ale i vykreslením charakteru jednotlivých postav. Tady mám dojem, že Embry je neustále nešťastný a absolutně mimo. Ash je zákeřný parchant, který v sobě nemá ani špetku dobra, a Greer je zmanipulovatelná naivka, která zvládá věci, které by jakožto relativně nezkušená fakticky dávat neměla. Dobře, jde o fikci, jenže jistá dávka realističnosti je na místě. Baví mě Merlin, Morgana, točí Abilane – tady byl potenciál veliký a závěr cosi naznačuje a slibuje. Nicméně se bavíme o erotickém románu, čili erotika hraje velkou roli. A tady je vše dělané na sílu. Chybí chemie, špetka zjemnění, ono pomyslné lusknutí prstu, které vše doladí a usadí na své místo.

 „…Ash tančí trochu prkenně.

Ušklíbne se. „Nedělej si ze mě legraci. Tvrdě jsem dřel, abych v tom byl takhle špatný. Bývalo to se mnou totiž ještě horší.“…“

 

Je mi líto, po dočtení zůstává pocit, že k dokonalosti knize shází neuvěřitelně moc. Asi je potřeba vše nechat usadit, neb v tuto chvíli mám pocit, že ani pokračování číst nechci. Autorčin styl mi ve druhé polovině nesedl. Dokud se tolik ke slovu nedostával sex, byla jsem spokojená. Ne, že by detailů bylo moc. Upřímně, po přečtení Anděla se Sirénou si připadám dostatečně otrlá a tady nešlo o vyslovené nechutnosti či násilnosti. Jen to vyznívalo ploše. Chyběly emoce. Věčně vyplašená Greer a málo uvěřitelný Ash to celé jen dorazili. Absolutně tu nevyznívá jako alfasamec, o kterém se mi bude zdát, pardon.

 Četli jste Americkou královnu? Jak autorka pochodila u vás? Já bych zatím dala trojku a uvidíme, co přinese Americký princ, potažmo Americký král – jedno vychází v říjnu a další v listopadu!

Autor:  Sierra Simone

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: erotický

Rok vydání: 2020 (rok vydání originálu 2016)

Počet stran: 424, ebook ve formátu epub 350

Série: Nový Kamelot, díl první (podle všeho z celkem tří)

Překlad:  Zuzana L´álíková

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji Zuzance a eshopu Palmknihy.cz - má první a zároveň nejdéle trvající spolupráce – snad k oboustranné spokojenosti!


2 komentáře:

  1. Mno, zase nic pro mě, vždyť mě znáš :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi to naprosto jasný! :D Jako klasickou knihu, ne ve čtečce, louskám šestého Roberta Bryndzu a v tomhle horku fakticky zvládám jen erotiku, ale polepším se, neboj ;-)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)