středa 28. září 2016

Kterak se na jihu pořizovala nová lednička


aneb jak ne vždycky to, co chcete, jde tak, jak byste potřebovali. To se vám takhle z ničeho nic porouchá starý přístroj. Není divu, sloužil skoro deset let a to je na dnešní poměry úctyhodný výkon. Aby toho nebylo málo, začne zlobit ještě jiný, o pár let starší a o poznání menší. Nezbývá tedy než navštívit stránky zeleného střeleného mužíka a objednat. Co na tom, že s ním do dnešního dne nebyl x let žádný problém. 





Krok jedna:
Objednat ledničku a mikrovlnnou troubu - v pondělí

Krok dva:
Vybrat den doručení - středa - avizovaný čas 8-18

Krok tři:
Odeslat objednávku - potvrzeno

Krok čtyři:
Počkat na mail o odeslání zboží - přišel v úterý

Krok pět:
Počkat na info od dopravce - přišla sms v úterý večer

Krok šest:
Počkat na zásilku - ouha, zásilka nikde, info nikde

Krok sedm:
Jít zjišťovat, kde se stala chyba - začínáme u dopravce

Krok osm:
Ouha podruhé - zákaznická linka premává jen do 17:00

picture source click

Krok devět:
Zopakovat zjišťování ve čtvrtek ráno - výsledek? Dopravce tvrdí, že zásilka dorazila nekompletní. Webový sledovatel zásilek tvrdí, že jedna věc je v depu v ČB, kam dorazila ve středu v 1:55 ráno a druhá věc je ve skladu v Měšicích. Operátorka tvrdí, že ano, ale že fyzicky tam druhá věc není. Dodavatel zásilku nedodal kompletní.

Krok deset:
Přejít se zjišťováním k dodavateli - čili Alza.cz - proklikat se přes automat, kde nám je řečeno, že zásilka byla odeslána.

Krok jedenáct:
Začít mlátit hlavou o stůl

Krok dvanáct:
Napsat mail dodavateli, protože telefony zřejmě zvedá jen automat a nelze se nijak spojit s operátorem

Krok třináct:

Čekáme co bude dál

Krok čtrnáct:
O čtyři dny později přijde na mail o rozsahu 1/2 A4 odpověď v jedné větě: Dobrý den, dle prověření bude objednávka doručována během zítřejšího dne. Jinými slovy: polibte si, ono to někdy přijde. A když ne, tak nám zase napište.

Krok patnáct:
Vyhlížet další den dopravce

Krok šestnáct:
Dopravce vás telefonem vzbudí v nekřesťanskou hodinu, aby oznámil, že přijede cca v jednu hodinu.

Krok sedmnáct:
Převzetí, rozbalení, instalace... snad si na nás zelený mužík nevymyslel další komplikace. Už stačilo a ponaučení pro příště? Neškudlit na poštovném tím, že spojíte dvě objednávky v jednu a raději koupit objemnější věci odděleně. Případně se na toho fufňoura vyprdnout a koupit jinde...

Krok osmnáct:
Doufat, že nic většího nebude delší dobu potřeba obměňovat ;-)

Picture 2 source  click

EDIT 29.9.: Alza nám vrátí peníze za poštovné. Sice jsme se nedozvěděli, kde byl zakopán pes, ale jako gesto to potěší. Alespoň jim není jedno, co jsme do hodnocení obchodu napsali a obratem na to zareagovali. Mají bod k dobru, malý, ale mají. 


8 komentářů:

  1. Opravdu dobrodružné pořizování přístroje s hororovo-detektivními prvky. Kdyby už někdo nepoužil ve své knize ten název Jihočeská anabáze, hodil by se.
    Ono nakonec, dokud člověk tvrdě nenarazí na realitu.. no, proč, řekněte, měnit něco, co funguje? Nebo si to alespoň myslíme na základě dosavadních zkušeností - a v tom může být ten problém.
    Navrhuješ na konci několik možných řešení do budoucna.... budu drzá, a dovolím si, na základě dostupných informací, zkusit navrhnout ještě jedno. Nebylo by ono všestranně výhodnější dojet si za tu bývalou hraniční čáru i pro větší předměty nežli kečupy či úžasné šatečky s měšečkem ve velikosti 60 (miminkovské) či si objednat jejich dodání? Sice absolutně netuším, jaká a jestli by vůbec byla finanční úspora, ale nervová určitě - a většinu z těch shora uvedených bodů byste vůbec nečerpali, nebylo by třeba.... :-))

    Ano, ano, už zdrhám do remízku...a to tím rychleji, že zvažuju i variantu, že by na můj koment mohl čirou náhodou narazit i váš hned naprudko taťka. :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo? Vůbec jsem to nečekala :D
      Myslíš nakupovat u sousedů? To už by asi bylo trošku na hlavičku :) Ceny jsem nezkoumala, myslím, že na tom budou o něco lépe co do ceny a kvality, jenže co si počít v případě, že - nedej bože - bude potřeba oprava či tak? :)
      Alza si nakonec reputaci napravila. Omluvili se dokonce dvakrát a navrch vrátí poštovné (viz edit) - není to nijak závratná částka, ale i tak se hodí ;-)

      Zdrhej, seč ti běhy stačí, zajdo jeden ušatý! :D

      Vymazat
  2. Takhle nějak podobně jsme řešili synův pokoj, přišel celí jen nedodali madraci a o zábavu jsme měli postaráno na týden :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky krásné - občas je to na draka, zvlášť, když na to člověk spoléhá :) snad máme vybráno - obě :) a další piškuntálie si na nás obchody nebudou vymýšlet :)

      Vymazat
  3. jojo, Alta, ti umi potesit, to znam...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. my byli trošku překvapení - ještě se nám to nestalo - zpravidla všechno dorazí nejpozději do dvou dnů :)

      Vymazat
  4. Tak si říkám, že jsme tak docela klikaři, nám se ještě nikdy nic podobného nestalo. Za to máme super zkušenosti s pořízením hypotéky v bance, to by bylo taky na román! Palec nahoru za pevné nervy! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z toho by také mohl vzniknout prima článek, naše hypotéka byla jakž takž ok - nebo si to možná nepamatuji, nebo to je již deset let, ale co jsme zažili u brášky dva roky zpátky? :D nemá chybu! :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)