středa 27. října 2021

ze života - tvoříme s dětmi V.

Sláva uchošťourům!

Jestli jsem dávala pozor, bude prodej těchto plastovo-vatových udělátek ukončen a nahrazeny mají být bambusovými nebo silikonovým opakovatelně použitelnými. Budiž, proč ne. Rozhodně je to lepší krok, než zakázat plastová brčka a narvat na pitíčka (která jsou často taky z plastu nebo alobalu a tak) papírová... Zkoušeli jste nechat papírové brčko půl dne v pitíčku nebo mlíčku? Labůžo - to chceš! Ale zpátky k tvoření a tomu, co bude dnes potřeba:

- vatové tyčinky na čištění uší

- barevná čtvrtka - ideálně černá nebo šedá - formát a4 nebo a5

- disperzní lepidlo - nebo prostě lepidlo na papír, machři vytáhnou tavnou pistoli

- bílý papír

- černá fixa

- nůžky 

A potom už je to celé velice jednoduché! Jeden uchošťour necháte v celku, zbytek přestřihnete na poloviny plus na chodidla budete potřebovat ty poloviny o maličko zkrátit, aby neměl kostlivec haksničky jak lyže!

Lebku vytvoříte od oka nebo zopakujete můj postup: V telefonu jsem si vygooglila "skull draw" volně přeloženo nakreslená lebka. Na displej telefonu jsem přiložila papír a tužkou obreslila, co mi prosvítalo skrz. Výsledek jsem obtáhla černou fixou, vystřihla a bylo! 

Sestavit kostlivce už není nic složitého - zkuste si to s dětmi nebo sami na nečisto, ať přibližně tušíte, kam budete lepit, jak vyjde kostík výškově i šířkově, jak mu naštelovat ruce a nohy a tradá - potom už stačí jenom přilepit. Že to není nic složitého? Přesně to jsem vám říkala a upřímně, velké složitosti ode mě nečekejte, na to nemám kapacitu!

Stejně tak musím přiznat, že cácorku tohle zrovna dvakrát nenadchlo. Jako ano, nápad jo, připravit ano, ale lepit bude maminka, jí se nechtělo. Ale tak už to s dětmi je - někdy by tvořily jedno a to samé pořád dokola a jindy je nezaujmete, ani když se pokusíte rozkrájet. Nicméně i mě kostlivec bavil a klidně by se dal ten papír okolo ještě nějak dozdobit, orazítkovat, doplnit třeba o vystříhané nebo kreslené netopýry a použít jako přáníčko a podobně. Heslo přece zní: Fantazii se meze nekladou!

Slavíte Halloween? Mě to letos nějak bere, ne ve velkém a extrémně, ale špetku ano!




2 komentáře:

  1. Čím jsem starší, tím víc Halloween řeším. Několikrát už jsme doma vyřezávali dýně a do kanclu pravidelně chodíme v kostýmu. Výzdoba, dyi a kostýmové párty? Za mě ano.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně - dřív mě nechával hodně chladnou a prostě jsem ho ignorovala, ale teď mi přijde hezký, víc veselý a fantazijní a třeba myšlenka mexického svátku mrtvých - Dia de los Muertos - mi přijde mnohem lepší než naše české pojetí dušiček, které je hodně komorní, depresivní a koho se zeptám a co si pamatuji s dětství, tak jsou to akorát nucené návštěvy na hřbitově, aby nás příbuzní nepomluvili, že jsme tam nebyli nebo tam nic nedali... takže pojetí duchů, nadpřirozena, oslavy vzpomínek a podobně - to beru a pro děti je to prostor k vyřádění, vymýšlení dekorací a i těch kostýmů- za mě dobrý!

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)