sobota 28. září 2024

Recenze - R. Goscinny, A. Uderzo: Asterix a Olympijské hry - speciální vydání

Asterix a Olympijské hry baví a přináší zajímavý bonus ve speciálním vydání!

Věděli jste, že dva stateční Galové Asterix a Obelix nejsou jen hrdinové animovaných či hraných filmů, ale existuje i komiks? Neříkám vám absolutně nic nového? Paráda – pojďme se tedy bez zbytečného okecávání podívat dál:

Po setkání s Klaudiem Tvrdokožusem, legionářem vybraným k účasti na blížících se olympijských hrách, se Asterix a Obelix rozhodnou rovněž zúčastnit jako římští poddaní – jediní cizinci, jimž je umožněno soutěžit na čistě řecké akci. A do Olympie je doprovázejí obyvatelé galské vesnice nepoddajných coby zapálení sportovní fanoušci.

Dvanáctý díl oblíbené komiksové série o Asterixovi a Obelixovi přichází ve speciálním vydání. Asterix a Olympijské hry nabízí nejen klasické dobrodružství, ale díky 16 stranám bonusového materiálu i unikátní pohled do zákulisí. Čtenáři mají jedinečnou možnost nahlédnout do procesu tvorby komiksu, seznámit se s výzvami, kterým autoři čelili, a lépe porozumět jejich tvůrčímu procesu. Tento přídavek dává publikaci další rozměr a je vítaným zpestřením pro všechny, koho zajímá vznik komiksů.

Jednou z největších předností galských dobrodružství je schopnost oslovit široké publikum. Asterix a Olympijské hryl není výjimkou - zabaví jak důchodce, tak puberťáky i dospělé čtenáře. Humor, historické odkazy a nadčasová témata vzdoru proti útlaku činí z komiksu úžasnou záležitost. I když jde o 12. pokračování série, není to překážkou pro nové čtenáře. Každá část Asterixových a Obelixových patálií je samostatným příběhem. To umožňuje čtenářům začít prakticky kterýmkoli dílem.

Komiks jako takový se čte velmi dobře, text je vtipný a děj svižný. Jedinou výtkou může být menší písmo v bublinách, což může činit potíže čtenářům se zhoršeným zrakem. Kresby Alberta Uderza jsou jako vždy detailní a plné humoru a perfektně doplňují text René Goscinnyho.

Asterix a Olympijské hry představuje skvělou alternativu k hraným i animovaným filmům. Navíc, komiksy jako tento mohou být skvělou cestou, jak přivést ke čtení i ty, kteří běžnou beletrii příliš nevyhledávají. Jde o pětihvězdičkový počin s potenciálem potěšit jak dlouholeté fanoušky, tak nováčky. I když osobně preferuji díl Asterix a sídliště bohů, i toto olympijské dobrodružství je na 64 stranách plné humoru a dobře reprezentuje kvality, které učinily Asterixe a Obelixe tolik populárním.

Recenze byla primárně sepsána pro web Knižní díra!