čtvrtek 7. května 2015

knihovna –  F.Régis: Zajatec Londýna


Hledala jsem knihu o městě, které je pro mě srdcovou záležitostí. Něco na hranici průvodce a možnosti nahlédnout do zákulisí života „obyčejných“ Londýňanů. Sáhla jsem dobře?





Originální název: London Prisoner
podtitul: Pohled na Angličany francouzskýma očima

Rok vydání v ČR: 2013
Rok vydání originálu: 2011

Počet stran: 133
Žánr: humor a satira
Vydal: Mladá fronta
Překlad: Lucie Šavlíková


Já za recenzní ebook děkuji serveru knihy.idnes.cz.  Cena  klasické knihy je průměrně 180,- Kč a  u ebooku se pohybuje v rozmezí 154-155,- Kč.


Anotace z knihy.idnes.cz:


Autor vypráví na základě své vlastní zkušenosti Francouze přesídleného do Londýna (žije tam již šest let). S laskavým humorem líčí každodenní situace, do nichž se dostává jako Francouz, který se narodil na slunném jihu Francie a neumí skoro ani slovo anglicky, popisuje všelijaké anglické nešvary a zvláštnosti, s nimiž se běžný turista v Anglii nesetká. Je to nanejvýš vtipné, odpočinkové čtení s přesnými portréty a postřehy a velmi přínosné pro každého, kdo byl v Londýně nebo se do něj chystá.



Vendi recenzent amatér:


Prvotní cíl jsem zmínila již v úvodu. Hledala jsem cokoli o Londýně, pokud možno současném. Z neznámého důvodu jsem očekávala průvodce, kterým tato kniha rozhodně není, na to pozor. Autor píše srozumitelně, jen skáče v ději sem a tam bez ladu a skladu. Jeho povídání je zajímavé, bohužel chvílemi se vleče a nemá hlavu ani patu. V knize nejsou kapitoly, žádné označení nebo výrazné oddělení vyjma klasických odstavců, což v přehlednosti nepomáhá, ba právě naopak. Dělá to z celého příběhu ještě větší mišmaš.

Možná mě měly odradit ne zrovna jásající recenze, ale jsem člověk, který se v tomhle vymyká a ráda si dělám vlastní názor, zvlášť na knihy (a filmy). Zajatce jsem přelouskala, byť jsem někde v polovině měla menší krizi. Bylo potřeba přestat se na autora dívat skrz prsty. Francouz, který se bez uvedení důvodu přestěhoval do Londýna a shlíží na Londýňany jako na UFO. Postupně se seznamuje s jejich mentalitou, stylem života a se zákonitostmi fungování všeho, od nakupování, přes přestavbu domu až po pořádání večírků. Zejména pasáže o boji s řemeslníky byly skvostné, i proto je dnešní závěrečné hodnocení spíše kladné.


Závěr: Na deštivý letní den nebo dlouhé zimní odpoledne je to průměrný bonbonek a svou délkou 133 stran neurazí. Kdyby jich bylo více, zřejmě by kniha skončila nedočtená. Je mi líto, francouzský humor absolutně nechápu, ale kdo ho má rád, bude s příběhem spokojený. Já uděluji dvě a půl kachny z pěti (zaokrouhleno na tři), protože se jedná o průměr, a i přes velkou řádku výhrad se našla místa, která mě bavila a za ty si autor pochvalu zaslouží.



2 komentáře:

  1. Tož si nechám ujít. Jak já říkám, jak v tom není mrtvola, nic pro mně :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D tak to by tě mohla potěšit jedna z recenzí v následujícím týdnu :) tohle byla vážně trošku... pruda :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)