úterý 29. září 2015

recenze - Na hraně zítřka


Začnu netradičně: 
1. Nemám ráda Toma Cruise
2. Nemusím filmy s vetřelci a mimozemšťany
3. Nemám ráda Toma Cruise
4. Nemám... ale kuš! Táta viděl dokument Film o filmu (nebo jak se to jmenovalo) o natáčení a oba nás to nadchlo. Zdálo se, že se bude jednat o fajnovou akční podívanou, takže... jo, nemám ráda Toma Cruise, ale přesto do toho jdu!


zdroj obrázku - klik




The Edge of Tomorrow


Režie: Doug Liman

Scénář:  Christopher McQuarrie, Jez Butterworth, John-Henry Butterworth
(Předloha: Hiroši Sakurazaka )


Žánr: mysteriózní, sci-fi, dobrodružný, akční


Délka: 113 minut
Rok výroby: 2014
Země původu: USA/Kanada

V hlavních rolích: Tom Cruise, Emily Blunt, Bill Paxton, Brendan Gleeson, Lara Pulver, Jeremy Piven a další

Trailer anglicky s českými titulky:




Anotace z československé filmové databáze:


Příběh se odehrává v blízké budoucnosti. Mimikové, mimozemská rasa připomínající včelí kolonii, vytrvale útočí na Zemi, obracejí velká města v hromadu trosek a zanechávají za sebou miliony lidských obětí. Podplukovník Bill Cage (Tom Cruise), který nikdy nebyl v žádné bitvě, je bez cirátů degradován a s nulovým výcvikem a mizernou výzbrojí poslán splnit úkol, který není ničím jiným než sebevražednou misí. Během několika minut je zabit, předtím se mu však podaří zneškodnit Alphu. Ač se to zdá nemožné, procitne opět na začátku toho samého pekelného dne a je nucen znovu bojovat a zemřít... a tak stále dokola. Přímý fyzický kontakt s mimozemšťanem způsobil, že se dostal do časové smyčky a je tak odsouzen prožívat nelítostnou bitvu znovu a znovu. S každým dalším pokusem se však zvyšuje jeho odolnost a pohotovost a své rostoucí schopnosti dokáže v boji s Mimiky lépe využívat. Po jeho boku bojuje členka speciálních jednotek Rita Vrataski (Emily Blunt), která zlikvidovala víc Mimiků než kterýkoliv jiný bojovník na Zemi. Každá další bitva je pro Cagea a Ritu příležitostí najít způsob, jak mimozemské vetřelce porazit a Zemi zachránit.



zdroj obrázku - klik

Vendi, recenzent amatér:


Už nebudu opakovat, že hlavního představitele nemám ráda. Je mi prostě nesympatický a tečka. ovšem  v akčních filmech se umí otáčet a to jsem schopná i ochotná ocenit.

Očekávání byla prostá - doufala jsem v pořádnou svižnou podívanou ve stylu mého oblíbeného filmu Pacific Rim. I námět zněl zajímavě, trailer upoutal a záběry z natáčení plus  rozhovory s tvůrci už jen dokončily touhu film vidět. Takže objednat DVD na filmarena.cz a hurá do toho!

Velkým bonusem jsou lokace v Londýně, který je mou srdcovou záležitostí. Mihne se tam krátce i Paříž a já tleskám.

Tom se snaží, vážně ano a Emily mu zdárně sekunduje. Znovu si u mě šplhla, i když mi chvíli trvalo, než mi došlo, kde jsem ji už viděla. Byl to muzikál Čarovný les, tam doplňovala Meryl Streep a zachraňovala svým výkonem jinak katastrofální film. Tom je tu ze začátku jako arogantní srabík, který dost narazí. Bavilo mě sledovat jeho cestu a co si budeme povídat... i to, jak dostával neustále parádně na frak!

Děj stojí na zajímavé zápletce. Nejsem nijak náročný divák. Už jsem to párkrát poznamenala. Dejte mi minimum dialogů, akční scény, u kterých budu mít zatajený dech a já vám i ochotně zatleskám. Jen ten konec mohli o minutu zkrátit! Uděluji 70% a je klidně možné, že si film ještě někdy pustím. Rozhodně patří k lepším kouskům, které za shlédnutí rozhodně stojí!



2 komentáře:

  1. Taky nemám Cruise ráda, ale zase na druhou stranu, vážně se ve filmech umí ohánět. Třeba se mi hodně líbil ve filmu Válka světů, taky mimozemšťani :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chvilku jsem přemýšlela, zda jsem vůbec Válku světů viděla. Podle obrázků ano, ale nejsem schopná si moc vybavit, nicméně - a jo - pár záblesků se hlásí - v porovnání s tím mi Na hraně zítřka přijde víc akční :) Když Cruise něco dělá, tak pořádně a to se musí, chtě nechtě, ocenit :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)