úterý 1. září 2015

recenze – Špión

Kdo za to může? Wixie!! Ukažme si na ni! Zná mě tak dobře, že prostě... škoda slov. Nebýt jejího přičinění, nikdy bych na film Spy nenarazila a vážení, to by byla zatracená škoda!

The Spy

Režie: Paul Feig
(Koukám, že tenhle pán má na svědomí Drsňačky - recenze je v plánu, seriál Mad Men.. a Bože, podílel se i na americké verzi seriálu The Office! Plus jsem se dočetla, že chystá pokračování Krotitelů duchu v ženském složení a bude tam hrát Melissa! Ano! Už aby to bylo!)

Scénář: Paul Feig

Žánr: komedie

Délka: 120 minut
Rok výroby: 2015
Země původu: USA

V hlavních rolích: Melissa McCarthy, Jason Statham, Jud Law, Rose Byrne, Allison Janney, Bobby Cannavale, Miranda Hart a další

Trailer anglicky s českými titulky:

Anotace z československé filmové databáze:

Susan Cooper (Melissa McCarthy) je zaměstnankyní největší špionážní organizace na světě, tedy CIA, což zní zajímavě. Ve skutečnosti má ale klidnou, nenáročnou a chvílemi až nudnou práci. Je totiž analytičkou, která jen málokdy opustí svůj psací stůl s počítačem, u něhož slouží jako oči a uši špičkového agenta Bradleyho Finea (Jude Law). Ti dva dohromady tvoří perfektní tým. Bradley špionážní mise v terénu zvládá, aniž by se mu v pečlivě upraveném účesu zkřivil jediný vlásek. A Susan ve své suterénní kanceláři zase touží po jeho srdci. Jednoho dne se vše změní. Raina Boyanov (Rose Byrne), dcera nedávno zesnulého obchodníka se zbraněmi, totiž dostala neobvyklé dědictví v podobě malé jaderné bomby. Dostačující na zničení jednoho většího města. A chce ji prodat, klidně i teroristům. Aby toho nebylo málo, Bradley CIA, a tedy i Susan, nedobrovolně opustí. Další špičkový agent Rick Ford (Jason Statham), je nepoužitelný, protože byla prozrazena jeho totožnost. A tak padne návrh, že jedině ta nejméně nápadná osoba – tedy Susan – může proniknout do smrtícího světa obchodníků se zbraněmi a zabránit tak globální katastrofě. Rozhodnutí vyslat Susan do terénu rozpálí Ricka Forda do běla, a tak se vydá po stopě jaderné nálože na vlastní triko. Jelikož je typem agenta, který v sobě spojuje Ramba a komisaře Clouseaua, je na maléry zaděláno. Odpovědnost za záchranu mnoha životů tak leží na Susaniných mohutných bedrech. Musí se nejen nenápadně vetřít do světa obchodníků se smrtí, přežít v něm, splnit svůj úkol a přitom obrazně i doslova nakopat nejeden zadek.

Vendi recenzent amatér:

Očekávání:

Neviděla jsem trailer, nečetla anotaci, neznala obsazení... takže jsem čekala jakousi parodii, u které se pobavím, zasměji a uvolním. A přesně tak mi to i Wixie vylíčila.

Po shlédnutí:

Láska na první pohled! Co vám budu povídat. Melissa je miláček. V Drsňačkách (recenze snad brzy bude) mě bavila. Sem tam jsem zahlédla díl Gilmorek (Gilmorova děvčata) nebo Mike a Molly, kde byla rovněž skvostná. Mám ji opravdu ráda, protože je vtipná, milá a úžasná. Skvěle jí sekunduje Jason Statham... co k tomuto pánovi říct? Není nad to, když si umíte udělat legraci sami ze sebe a vypadat u toho... naprosto vážně! Ten chlapík mě neskutečně baví! Celému filmu dodává právě onu ne komediální, nýbrž parodickou třešničku.

Jako další je tu miláček Jud Law. Pán, kterého bych si asi sama o sobě nevybrala. Rozumějte, že bych filmy s ním účelově nevyhledávala, ale pokud na něj narazím, tak mi nevadí.

Jak to shrnout, abych se tu nevykecávala hodinu? Výborný film. V dnešní době nadprůměrně vydařený. Má spád, zábavnou jiskru, akční scény na hranici, zápletku, která není do jisté míry předvídatelná... Prostě něco, do čeho jsem se zamilovala a pustím si to znovu... znovu... a znovu... 90% netřeba dodávat víc ;-)