pátek 10. července 2020

knihovna - Tijan: Bennett Mafia

Uchvátil mě Baronet?

Posledně jsem z Americké královny zrovna odvařená nebyla. Přesto jsem zůstala Baronetu věrná, protože co si budeme nalhávat, jejich smršť novinek slibuje jeden lepší kousek než druhý. Vzniká potom otázka, zda nepůjde o sliby plané. Samozřejmě všichni dobře víme, že co čtenář, to jiný názor, chutě, preference. Z toho důvodu se v recenzích snažím shrnout věci, ze kterých jsem byla nadšená, nebo naopak věci, ze kterých jsem úplně na větvi nebyla. Na každém z nás je, co si z toho vezme a zda se mnou nechá inspirovat při výběru či nikoli. Rozhodně nečekejte rozbor alá čtenářský deník nebo rozpitvání anotace. Jaký druh recenzí máte rádi a dáte na ně vůbec? Od menších bloggerů, těch větších nebo žádných? A než někdo vyjma Janinky vyťuká komentář, pojďme se konečně věnovat knize.


Když Riley studovala na soukromé internátní škole, její spolubydlící byla Brooke Bennettová – dívka, které se každý tak trochu bál. Ve chvíli, kdy Riley zjistí, že Brooke patří do mafiánské rodiny Bennettových a její nejstarší bratr je zabit, poprvé skutečně ochutná, jak nebezpečný je svět její nové kamarádky. O čtrnáct let později si Riley při sledování televize všimne, že je Brooke pohřešovaná, a ještě ten den je unesena Kaiem Bennettem, starším bratrem Brooke a hlavou rodiny. Kai tuší, že by mohla vědět, kde se jeho sestra nachází, ale čím déle je Riley vězněna, tím víc roste jejich vzájemná přitažlivost… Celou anotaci a další podrobnosti o knize najdete tady a k ukázce se dostanete tudyma!

Jak je někde hlavní tématem únos, tak Zuzka zajásá (kdo četl její dvě knihy, měl by vědět – jde o Devět dní a Devět nocí) a protože na její doporučení dám, místo Až léto skončí přišla na řadu Bennet Mafia: Zakázaná láska. O průběhu čtení více napoví zápisky:

 Strana 20… Než jsem se ke knize dostala, stihla jsem anotaci zapomenout. Obal je nemastný neslaný, tož uvidíme, co se z toho vyklube. Oproti jiným knihám v tomto žánru je to celkem biblička.

 „… Zbožňovala nezdravé jídlo a pokaždé, když se objevilo něco nového, musela to vyzkoušet. Poslední takovou novinkou, kterou přinesla domů, byly brambůrky s vaječným bílkem. Její žaludek byl jako z betonu. Cokoliv do něj dala, to zbaštil a zeptal se, kde je další porce…“

 Strana 90… Zatím to vůbec není marné. Jemný náznak klišé, ovšem celý nášup otázek k zodpovězení. Autorka příběh nerozehrála špatně. Fandím hate-to-love linkám – v překladu od nenávisti k lásce, jen mi přijde, že je jich poslední dobou všude plno. Bude to chtít změnu.

 Strana 184… Pauzy mezi poznámkami se prodlužují, což nasvědčuje akcím a dobrému spádu děje. Blížíme se k polovině a opět je tu taneček chci ho a nesmím ho chtít, nicméně se zatím dá snést a neleze mi kňourání hlavní hrdinky na nervy. Nijak romanticky se v tom nenimrá. Kniha je psána pouze z jejího pohledu. Raději mám střídání, ale co už. Upřímně má tato kniha k čistokrevné romantice daleko. Napínavé, drsné ve smyslu prostředí a okolností. Ťuťu ňuňu zaláskování skutečně nečekejte.

 „…Vždycky je cítit ve vzduchu, když se má něco stát. Je to pocit, který je okolo, ale také uvnitř člověka. Jako když něco nedává smysl, jako když je něco špatně. Jako když se na vás řítí neviditelný nákladní vlak a vy nemáte, kam uhnout. Jste na kolejích, můžete ho vnímat, slyšet, a dokonce i cítit, ale nemůžete ho vidět…“

 Strana 299… Je to dobré! Vážně, možná o fous víc než to. Sexu není moc. Předvídatelnost je v normě. Jen mi přijde, že si autorka nechává vrátka na případné další příběhy. Ne přímo na pokračování, ale je tu dost silných a zajímavých postav, které by více prostoru rozhodně snesly. Kniha je sice avizovaná jako „standalone“, leč jistotu nikde nemáme. Méně veselé je však autorčino neustálé protahování. Z mého pohledu by kniha mohla být klidně o 50 až 100 stran kratší a vůbec nic by se nestalo.

 „…Jednali moc rychle. Tohle bylo potřeba naplánovat. Teď jsem nežertovala.

„Jaký je plán?“ řekla jsem popuzeně. „Jít nahoru a zaťukat?“

„Víceméně. Jo.“…“

 A jsme na konci – knihy, nikoli recenze. Mám-li rovnou vypálit číslo, padne čtyřka. Na pětku to mělo víc nudnějších a natahovaných míst. Na trojku to pro změnu bylo zase moc dobré. Rozhodně lepší než jiné kousky mnou označené za průměrné. Bennett Mafia si tedy odnáší pěknou čtyřku. Mafiánské prostředí je vylíčeno zajímavě, děj je napínavý. Na nervy lezoucí postava se neobjevila žádná, ovšem pár výtek bych měla. Vyjma již zmíněného natahování mi přišel vývoj vztahu mezi Riley a Kaiem trochu uspěchaný a vynucený. Chyběla tam ona pomyslná jiskřička, aby vše zapadlo na své místo a dávalo smysl. Stejně tak závěr, který byl pro změnu uspěchaný a takový… pche… nemastný neslaný. Myslím, že si příběh zasloužil rozhodně víc už vzhledem k rozsahu knihy. Tohle nebylo doladěné k dokonalosti.

 „…„Jsem starostlivý. Občas.“ Na chvilku se odmlčel. „Ale nezvykej si na to.“

Znovu jsem se zasmála. „Nechal jsi shořet dům, protože jsi starostlivý.“

„Nechal jsem ho spíš vybuchnout, ale ano, máš pravdu.“ Tiše se uchechtl…“

 Závěrem budiž řečeno, že kniha rozhodně potěšila, styl autorky a překlad v pořádku a podle mého gusta, v rámci možností. Pár výtek zaznělo, chválím prostředí, dialogy, drsnější erotiku, které mohlo být o malinko více a lépe a detailněji vylíčeno. Uvidíme, zda vyjde od Tijan něco v budoucnu, rozhodně bych ráda zkusila i další knihy.


 Autor:  Tijan

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: erotický

Rok vydání: 2020 (rok vydání originálu 2019)

Počet stran: 480, ebook ve formátu epub 400

Série: podle všeho jde o „standalone“ čili žádný další díl

Překlad:  Jan Hlaváč


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)