neděle 27. prosince 2020

knihovna - M. Sheridan: Sběratel přání


Baronet umí...

…ale sem tam taky šlápne vedle. Jistě, je to o lidech. Každý jsme jako čtenář jiný a napříč časem nám sednou jiné příběhy. Už jste viděli nový ediční plán na první pololetí nového roku? Od autorky mám za sebou dvě knihy a oba příběhy mě odrovnaly. Proto jsem více než zvědavá a očekávání jsou maximální. Bude stále tak dobrá? Existuje jen jeden způsob, jak zjistit odpověď! A tentokrát to zkusíme krátce…

Když baletka Clara Campbellová přijede do New Orleans, uchvátí ji tragický příběh plantáže Windisle. Říká se, že už na ní nenajdete živou duši, Clara však ke svému překvapení za jejími kamennými zdmi neuslyší duchy, ale muže z masa a kostí. Zjizveného cizince stravovaného bolestí hlubší a temnější než vody řeky Mississippi, jež se vine za hranicí jeho dobrovolného vězení.

Stingerův pád, Archerův hlas… dva autorčiny příběhy, které jsem si zamilovala… a četla jedním dechem. Velice chválená je i novinka Graysonův slib, nicméně Sběratel mě zaujal víc. Anotací i obalem. Ten sice evokuje spíše pohádkový příběh či fantasy, ovšem jsem ráda, že je o jednoho polonahého svalovce s pekáčem buchet méně. Začali se mi trochu zajídat… trochu dost.

„…Poškrábal se na zátylku. „Dooobře.“ To slovo protáhl, jako by se snažil získat čas, než zavolá muže se svěrací kazajkou…“

 

Sedlo mi propojení minulosti se současností, stejně jako střídání vyprávění z pohledu Clary i Jonaha. Co se naopak nepovedlo, byl spád děje. Vím, že to autorka umí podstatně lépe. Dokáže vyvolat silnější emoce, větší nadšení, usadit, dojmout k slzám… a něco takového… silného… mi tady dost scházelo. I z té starší zápletky se dle mého názoru dalo vytěžit více.

„…Vůbec netušíte… Jenže Jonah tušil. Věděl, jaké je být zbitý, zničený tak, že to už nikdy nepůjde spravit, zoufalý a bezmocný… Zrůdo…“

I přes tuto výtku dostane dnešní příběh hodnocení číslem čtyři. Jaké mám vysvětlení? Autorka stále umí. Nejde tu jen o erotické pnutí, neb je román primárně romantický, nikoli erotický, což byla osvěžující změna. Děj ubíhal příjemně, nezaznamenala jsem žádnou nelogičnost či něco, co by mě rozčilovalo. Pominu-li fakt, že jsem zhýčkaná, a ráda bych větší a napínavější drámo, jsem spokojená a Miu rozhodně nehážu přes palubu. Jaké obaly máte u erotických (nebo i jiných) knih nejraději?

„…„Ale víš, milý chlapče. A pokud při tom budeš potřebovat držet za ruku, máš starou Myrtle. Sice spíš narazím do stromu, než abych tě vyprovodila do světa, ale vždy budu po tvém boku.“…“

Autor:  Mia Sheridan

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: romantika, erotika

Rok vydání: 2020 (rok vydání originálu 2018)

Počet stran: 480, ebook ve formátu epub 339

Série: ne

Překlad:  Zuzana L'alíková

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji Zuzance a eshopu Palmknihy.cz!




Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)