čtvrtek 15. dubna 2021

knihovna - L. Schánělová: Příliv


Chyť vlnu a už ji nepusť!

Ruku na srdce, kniha to v recenzi trošku schytala. Položme si základní otázku: Jak by vypadal váš ideální příběh? Bez ohledu na žánr. Kde by se odehrával? Jaké by byly postavy? Každý z nás bude mít jiný nápad a stejně tak si každý z nás v ději všimne jiných detailů. Zaujmou nás rozdílně věci, stejně jako naštvou nebo minimálně donutí zapátrat blíže. A přesně to se mi stalo u Přílivu. Jak z toho nakonec vyšel?

Erotický román z prostředí Kalifornie plný surfařské atmosféry. Nicole postupně odkrývá temná tajemství surfaře Daniela. Jak to dopadne?

Krásný obal přímo křičí: „Ahoj, léto je tady, udělej si koktejl!“. Anotace slibuje žhavý příběh o vztahu dvou mladých lidí v kulisách kalifornského slunce, pláží a vln. Skoro se mi chce zahulákat z plna hrdel: Pobřežní hlídka!“ Jenže to už bych byla vážně za starou vykopávku.

Ignorujme tedy pro tuto chvíli představu chlupaté hrudi Davida Hasselhoffa a vraťme se k Nicole a Danielovi. Chválím obal, což vám zřejmě došlo, ale skřípu zuby nad paperbackem. Kniha má krásných rovných 400 stran, takže jde o slušnou bichli, která něco váží, a udržet ji otevřenou je dost náročné. Ani nechci vidět, jak musí vypadat výtisk v knihovně, který prošel rukama víc jak pěti natěšených čtenářek. Co je ještě horší – černý hřbet naprosto sráží krásnou grafiku, která na poličce absolutně nevynikne. Na nudnou černou už mám celkem alergii, vy ne?

To bychom měli špetku lamentování nad obalem a kompletní recenzi najdete ↓↓↓






2 komentáře:

  1. Takže zasejc nic pro mě :D. Pobřežní hlídku taky pamatuju, takže už jsem slušná fosilie :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, nebudeme nostalgicky ronit slzy nad tím, že rozhodně nemládneme a já budu doufat, že zítřejší článek tě třeba zaujme o něco víc :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)