sobota 11. prosince 2021

knihovna - V. Keeland, P. Ward: Vánoční lásky


Vánoce, Vánoce přicházejí...

… a asi nebudu jediná, komu decentně hrabe. Nesejde na tom, zda pečete či nepečete. Jestli zdobíte první advent nebo na Štědrý den. Kdy máte sváteční jídlo, zda se postíte. Neslavíte vůbec? Tak ať! Respektujme všechny varianty! Mě to letos chytá. Nálady jsou různé, cácorka neustále nemocná a v horečkách, tak zbaběle utíkám k přeslazeným kýčovitým příběhům. A co? A nic!

K Vánocům patří ta nejtajnější přání, která se většinou ani neodvážíme vyslovit nahlas s obavou, že se nikdy nesplní a přijdeme tak o veškeré naděje. Některá z nás si přeje pod stromeček nové brýle, protože si omylem spletla nádherného muže s bezdomovcem… Jiná si chce polibkem cizího muže dokázat, že má stále smysl pro dobrodružství. A vyhnout se o svátcích protivům? To si snad přejeme všechny! Na druhou stranu, i z bručounů se můžou stát naše spřízněné duše. A když se přece jen zdá kouzlo Vánoc ztracené, nezapomínejme na vánoční večírky. Tam se teprve dějí věci…

280 stran a pět vánočně laděných příběhů. První se jmenuje Vánoční omyl a nijak nevybočuje ze zaběhnuté romantické klasicky čili střídání dvou pohledů, ich-forma a sranda klišé na téma: Kterak skromné a tiché děvče milionáře potkalo a cvrnklo si z něj do trikotu. Nebo on z ní? To máte šumák, prostě z toho byla láska jako trám!

Následuje Vánoční polibek, který se uspořádáním nijak neliší. Ani počtem stran. Oba (tento i předchozí) lehce líznou 40 a tady si dáme pro změnu nečekanou sázku/hec, ze které nám úplnou náhodičkou vzejde velká láska nebeská. Hele, co si budeme, cynik si mne ruce a žhaví klávesnici. Jenže moje vnitřní sarkastická potvora momentálně dříme, ubitá vaječňákem a čokoládou, takže jsem se při čtení uculovala jako totální pitomec.

Vánoční jízda – třetí v pořadí - je nejkratší 30 stránkový bonbonek a pozor – změna – v rámci zmatení nepřítele se pohledy tentokrát nestřídají! Šup sem cukřík a špetku té náhody aneb dva cizinci se sejdou v taxíku a jako zázrakem oba míří na totéž místo. Chlapisko je sice nejprve neurvalec, ale vyklube se z něj právník se svědomím a dobrým srdcem. (Technická – knihu mi tu okoštoval i děda a teda jako… asi je něco ve vzduchu, protože ho to bavilo. Lidi, je to v háji, peklo zamrzlo a cynici tělem i duší se rozplývají nad romantikou)

„…Promnula jsem si bouli a vzhlédla k muži, jenž mě tak vyděsil. Můj soused zastavil svou dodávku před mým domem. „Kristepane, nemůžete lidi takhle děsit. Jako co to asi vypadá, že dělám?

„Rozhlédl se po mém trávníku. „Vypadá to, jako kdyby tu někdo zvracel vánoční atmosféru.“…“

Do party se přidává čtyřka – Vánoční světýlka – zase lehce lízneme počet 40 stran a vrátíme se ke starému (dobrému?) střídání pohledů obou hlavních postav. Dle mého názoru nejvtipnější a nejpovedenější kousek této velmi zvláštní knihy. Nový soused v ulici, sexy Grinch, a hned vedle něj světýlková fanatička a chronická zdobilka. Může to dopadnout dobře? Může a moje bránice si taky užila své. Zejména, když si Cole holí houští na podvozku a bez varování vypadne proud!

Poslední, závěrečný a zároveň nejdelší je Vánoční návrh. Tady nám Vi Keeland a Penelope Ward dopřály rovnou 114 stránek a zahrály si se záměnou podobných jmen na pracovišti. Jo, když se jmenujete Riley Kennedy a váš kolega v jiné pobočce Kennedy Riley, to je potom na nejednu legraci či průser krásně zaděláno. V příběhu se mihne i Soraya, kterou můžeme znát z knihy Drzý kravaťák.

Musím přiznat, že se mi líbí, když se k příběhu přicmrndne někdo, koho znám z dřívějška. Jinak si ale nejsem jistá, zda se mi Vánoční lásky sedly či nikoli. Takhle – užila jsem si je, ne že ne. Bavily. Skvěle utíkaly. Jenže mi to celé přišlo jako čtyři jednohubky a jeden chlebíček, které sice zbodnu, avšak následně mám stále hlad. Nebo mě spíš honí pekelná mlsná. Akorát jsem se totiž rozežrala a chci víc a tady víc není!

Celé mi to přijde jako zkouška několika nápadů. Budou fungovat? Nebudou? No, zatím se nám je nechce rozepisovat podrobněji, tak je prostě vydáme takhle, však ono to bude stačit. Nestačí! Nás neopijete rohlíkem. My víme, jak dobře to umíte! Pokud autorky neznáte a chcete zkusit víc variant, abyste zjistili, zda vám sedne jejich styl, pojetí, dialogy, chemie a podobně – jo, tohle by mohla být cesta. Jen zapomeňte na sex či erotiku vůbec, tak tu není. Za to tady je čistá a vánočně laděná něžná romantika v pěti různých variantách, které mají jedno společné – nejdou do hloubky (snad až na poslední Vánoční návrh, kde je více prostoru) a skončí v nejlepším. 

Rok vydání: 2021 (rok vydání originálu 2018-2020)

Počet stran: 280

Překlad:  Zuzana Ľalíková (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)

Protože horlivě podporuji nakupování knih přímo u vydavatelů, tady máte odkaz na eshop Baronetu, kde můžete pořídit jak ebook, tak klasickou knihu za výhodnější cenu!

PS: podle 3 povídek jsou podle všeho i filmy! Vánoční návrh, Vánoční omyl, Vánoční jízda


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)