sobota 12. března 2022

knihovna - J. D. Hawkins: Bezchybní


Svěží jednohubka?

Nebo kardinální průser? Jsem ráda, když se v erotickém i romantickém žánru objeví autor – muž – protože velice často, samozřejmě ne striktně, dokáže příběh uchopit za jiný konec. Dá se poznat rozdíl mezi autorem a autorkou a to nejen v pojetí mužských postav, ale i ve způsobu podání děje či erotických scén. Ano, v dnešní rádoby korektní době si koleduji, ale co už!

Sexy a svobodný miliardář bez závazků. Hvězda kanálu YouTube. A nejžhavější noc jejich života. Existuje jen jediné pravidlo, které odmítám porušit – žádné pletky s podřízenými. A mohlo mě napadnout, že někde bude háček. Vysoké podpatky, rudá rtěnka, bezchybná; byla to ta nejkrásnější žena na veletrhu kosmetiky – to už o něčem vypovídá. Ne že bychom si později na hotelovém pokoji povídali. Jen jedna noc, ovšem to jsem netušil, jaké překvapení na mě čeká v pondělí ráno v práci. Když jsem ho uviděla poprvé, řekla jsem si, že je až příliš nafoukaný, ale zároveň neodolatelný. Vlastně dokonalý odrazový můstek po mém pekelném rozchodu. Takže jsem zahodila svá obvyklá pravidla a svedla ho k sexu na jednu noc. Žádná jména, žádné závazky. Nakonec mě to zasáhlo víc, než jsem čekala.

Pojďme si na férovku říct, že tohle hodně zavání. Už anotace naznačuje, že tady bude originální tak akorát ten zmiňovaný veletrh kosmetiky. Já a J. D. Hawkins si podle všeho rozumět asi nebudeme. Jeho styl psaní není špatný. Nemám potřebu ho jakkoli hanět nebo shazovat. Vůbec. Bezchybní se nijak nepřetvařují. Jde o pikantní rychlovku, na kterou vám stačí poloviční kapacita mozku.

Příběh sám o sobě už tu byl tisíckrát. Slušné děvče se nechá v baru sbalit od charismatického chlapáka, který jí dopřeje vášnivou noc snů. Oba jsou skálopevně přesvědčení, že už se nikdy v životě nepotkají. Co čert a čtenář nechtějí, vrz ho tam a najednou proti sobě stojí ve vztahu nadřízený podřízená (všimli jste si, že nikdy není muž ten podřízený? Znáte knihu, kde je to naopak?). Oba se navzájem utvrzují v tom, že se nechtějí, firemní regule jejich případný vztah zakazují a oni ze sebe přesto nedokážou spustit ruce, natož jiné části těla.

Ach jo… I to prostředí (zákulisí přípravy mobilní aplikace, která bude zaměřená na make-up a péči o pleť), ač se jevilo nadějně, nově a neotřele, je tak upozaděné a nezáživně popsané, že jsem s každou další kapitolou byla otrávenější a otrávenější.

Zpracování je v richtiku. Dva pohledy – Zoe a Liam, se pravidelně střídají, oba v ich-formě, sem tam nějaká ta textovková konverzace. Jenže kde je nějaká šťáva? I ten sex, ač není úplně romanticky přeslazený a rovněž extrémně rozvedený do detailů, je… nijaký.

A to ještě nekončíme! Všichni tak nějak víme, že v každé romantické či erotické knize musí zákonitě přijít konflikt, rozchod, problém, hádka, drama. No, tak tady jde o tak nablblou situaci, že by ji snad i puberťák vyřešil lépe než náš hlavní hrdina. Skoro mi přišlo, že to tam J. D. Hawkins vrznul jenom proto, že se to od něj čekalo a on si s tím nechtěl dát vůbec, ale vůbec žádnou práci.

Je to krátké, mělo by to tím pádem být úderné, svižné, vymazlené a peprné, bavíme-li se o erotické škatulce. Nic takového se nekoná. Čtivé to je, jenomže mě spíš hnala touha mít to už konečně za sebou. Pokud hledáte nenáročnou vatu na letní dopoledne k vodě, berte. Stejně tak, máte-li rádi youtubové hvězdičky, které se líčí na kameru, potom by vám mohlo prostředí vyhovovat více než mně. Já se nudila. Příběh měl hluchá místa, nedokončené odbočky, uspěchané chvíle, nedotažené příležitosti. Rozhodně se mi od autora víc líbil Hvězdný šéf. Tady nebyl dokonce ani humor. Velká škoda a první baronetka, která mi letos absolutně nepadla do noty. Nicméně nad autorem ještě nelámu hůl. Určitě dostane další šanci. 

Rok vydání: 2022 (rok vydání originálu 2019)

Počet stran: 216

Překlad: Klára Žemličková (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)

Protože horlivě podporuji nakupování knih přímo u vydavatelů, tady máte odkaz na eshop Baronetu, kde můžete pořídit jak ebook, tak klasickou knihu za výhodnější cenu!


2 komentáře:

  1. Wow, dvě kachny, to teda fakt nic moc. Už z anotace mi to přijde jako mega nuda a soudě podle tvé recenze asi nejsem daleko od pravdy.
    K těm podřízeným, jediná kniha, která mě napadá, je Hotýlek na Islandu, hrdinka je manažerka hotelu a hrdina je barman, i když tam je vlastně skutečnost taky jiná, takže je její podřízený jen na oko a navíc to ani náhodou není erotický román.
    Zřejmě to tak musí být, protože co bychom si my čtenáři bez těch CEO bohatých alfa samců počli, že jo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodnocení naprosto vystihuje mé dojme - absolutně mě to nezaujalo a nechytilo, ale míň nešlo, protože jsou horší knihy :D na druhou stranu nemůžu chválit všechno, občas prostě sáhnu vedle, i když zní anotace sebelépe. Hotýlek na Islandu byl pohodovka, ale máš pravdu, že to není erotika. Spíš romantika s feel-good dohromady :)

      Hej, ale jo, já se těm klišé nebráním, ale když už chce jít autor touto cestou, musí to vymazlit a ne odbýt, což se tady, bohužel, přesně stalo :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)