sobota 18. února 2023

Recenze - P. Horáček: Do pelíšku

Máte svého oblíbeného ilustrátora?

Neptám se vás poprvé. Mezi ty naše se rozhodně zařadil Petr Horáček. Jeho styl lahodí mému oku a představuje balzám. Je jemný, realistický, přesto měkký a hřejivý. Ano, popisovat obrázky mi vážně nejde, nicméně přejděme k jádru věci – knihy:

Klidně spi, velký medvěde, ať se vám něco hezkého zdá, ptáčkové v hnízdě pod hvězdnou oblohou. Leporelo pro nejmenší s tvarovanými stránkami a hvězdným překvapením na konci.

Jak již zmiňuje anotace – nejde o knihu v klasickém formátu, nýbrž o leporelo. Tvrdé stránky, které snadno obrátí i knihomol v plenkách, minimum textu, maximum obrázků. Přidanou hodnotou budiž reálné vyobrazení zvířat a jejich pelíšků plus jsou stránky různě seříznuté, jsou v nich otvory, průřezy a na závěr skutečně i interaktivní pohyblivé překvapení.

Na své si tak přijde nejen zrak, ale i hmat. Do pelíšku zvládne hravě prolistovat dvouletý mrňousek, stejně jako nadšený předškoláček, obě věkové skupiny si tam najdou své, i když primárně je Do pelíšku určeno pro ty nejmenší. Oceňuji, že barev není extrémně moc. Celé to působí uceleně, jemně, klidně a nepřehnaně. I tím je Do pelíšku ideální do postýlky jako čtení před spaním, kdy se má dítko uklidnit a připravit do říše snů.

Dokonce bych se nebála říct, že Petr Horáček vytvořil jakousi dětskou alternativu pro známé počítání oveček, které se má praktikovat, abychom snáze usnuli. Do pelíšku je krátká, vkusná uspávanka, která u nás má své čestné místo a dělá radost. Textu je minimum, zvířátka snadno identifikovatelná a spokojená jsem nejen já jako rodič, ale především cácorka. Jakmile se ke knize vrací, sama si ji z poličky vybírá a bere, vím, že jsem vybrala dobře.

Rok vydání: 2021

Počet stran: 12

V případě zájmu vás tento kousek vyjde na krásných 203,- Kč (stále je v platnosti 25% sleva) a nevím, jaký názor na to máte vy, ale já rozhodně podporuji nakupování přímo u vydavatelů – tudy do eshopu!

Petr Horáček je výtvarník a autor velmi úspěšné série dětských knih. Jeho knihy byly přeloženy do několika jazyků a vyhrály řadu mezinárodních cen. Žije a pracuje ve Velké Británii, kam se přestěhoval po studiích. V Portále vyšly jeho úspěšné knihy Papuchalk PetrHusa LízaO myšce, která se nebálaMyška, která snědla měsícNový domek pro myšku aj.