sobota 12. srpna 2023

Recenze - B. C. Cherry: Přitažlivost mezi námi

Kdo umí, ten umí!

Četla bych snad čtvrtý díl série, pokud by Brittainy C. Cherry nepsala tak, aby si mě získala? Vše odstartoval Vzduch, který dýchá – něžný a melancholický příběh, kdy se hlavní postavy vyrovnávají s tragickými ztrátami. Následoval Oheň mezi námi, který byl jemným zklamáním, protože toxické vztahy a k nim přidané zvraty už byly z mého pohledu příliš. Třetí na řadě byly Tiché vody o hlubokém prakticky celoživotním přátelství, které přerostlo v lásku. O čem tedy bude čtyřka? Jsem napnutá!

S Grahamem Russellem jsme nebyli stvořeni jeden pro druhého. Můj život řídily emoce, zatímco on byl apatický. Já jsem měla hlavu plnou snů, zatímco on žil v nočních můrách. Brečela jsem, zatímco jeho slzy dávno vyschly. Navzdory jeho ledovému srdci a skutečnosti, že jsem měla tendence utíkat, jsme spolu někdy trávili čas. Čas, kdy se naše oči spojily a my jsme spatřili tajemství toho druhého. Čas, kdy jeho rty ochutnaly můj strach a já vdechovala jeho bolest. Čas, kdy jsme si oba představovali, jaké by to bylo milovat se navzájem. V těch vteřinách jsme se oba vznášeli, ale když nás jednoho dne srazila tvrdá realita, gravitace nás donutila klesnout. Graham Russell nebyl muž, který by uměl nekomplikovaně milovat, a ani já jsem nebyla ženou, která by to uměla. A přesto, kdybych dostala šanci znovu padnout, udělala bych to zase s ním. Navždy. I kdyby nám bylo souzeno narazit na tvrdou zem.

Opět velmi zdařilá a k příběhu se hodící obálka ukrývá emotivní příběh, který obsahuje všeho všudy jednu erotickou scénu, ale jinak stojí na emocích. S těmi si umí Brittainy C. Cherry vyhrát naprosto mistrně až mám pocit, že každou recenzi nemelu o ničem jiném.

Přitažlivost mezi námi ovšem není „silná“ hned ze začátku. Opravdu silné momenty přijdou až ve druhé polovině knihy, čímž tu první nechci nijak shazovat. Hlavní postavy jsou problémové a extrémní, navíc opravdu tak ukázkové protiklady, že už to ani víc nejde. Přestože mi praštěná hipísačka (jak Lucy s láskou tituluje Graham) povahově absolutně nesedí a s jejím uchopením života nemohu souznít méně, dokázala mě oslovit.

Byla neskutečně zbrklá, impulsivní a absolutně neznala ten správný moment, kdy zmlknout. Jenže do děje její povaha naprosto dokonale zapadala. Takže i když rotovala nejen mě a Grahama, ale i další postavy, byla vlastně osvěžující. Přiznejme si, že u romancí není moment překvapení úplně běžným prvkem, tady se však nedostavil jen jeden. Bylo jich několik a jen jeden byl celkem slušně předvídatelný.

Trochu mi vadil i poněkud uspěchaný až skokovitý závěr, ale jinak mi Brittainy C. Cherry dodala přesně tu emotivní jízdu, kterou jsem očekávala a potřebovala. Ono občas si pobrečet a dát emocím průchod prospívá a tady k tomu došlo ve chvíli, kdy už jsem to tak úplně neočekávala a trochu jsem se bála, že půjde o nejslabší díl série. Nešlo!

Sluší se podotknout, že jednotlivé části série Elements na sebe nijak nenavazují a ani nejsou nikterak propojené. Proto je můžete číst v naprosto libovolném pořadí. Pokud máte rádi závažnější témata zpracovaná s citem (ať už mluvíme o traumatech, ztrátě, vážných nemocích) na vážnější notu, které jsou vyvážená nadějí, světlem na konci tunelu, ale nijak na sílu, nuceně a ani přehnaně – pak je série Elements přesně pro vás.

Já jsem spokojená. Dostala jsem romanci, která není úplně přímočará nebo nablblá či zlehčovaná. Skvěle se čte, dialogy jsou vážné, ale rovněž i neuvěřitelně vtipné a trefné. Nemám jedinou výtku vyjma výhrad k závěru, na který jsem ale extrémně vysazená.

Rok vydání: listopad 2022 (rok vydání originálu 2017)

Série: Elements, díl čtvrtý, podle všeho zatím poslední

Počet stran: 312