úterý 5. září 2023

Recenze - P. Ward: Nevděčný

Budu se opakovat!

Penelope Ward je známá firma. Už vím, co od ní mohu čekat a s jakou náladou si její příběhy vychutnat. Některé jsou perfektní, k jiným mám výhrady (např. Aristokrat 3,5*, Anti-přítel 4,5*, Muž mých snů 3,5*, Milovaný soused 4* ). Netajím se tím, že dávám přednost její spolupráci s Vi Keeland, ale ne vždy je posvícení, tak se pojďme podívat na zoubek jednomu nevděčnému fešákovi!

Jmenuju se Aspyn, pracuju v domově pro seniory jako koordinátorka a mám svou práci ráda. Ale když dostanu za úkol hlídat na vycházkách jednoho z našich klientů – tedy hlavně jeho vnuka, který ho bez ohlášení klidně odveze z domova –, nejsem z toho zrovna nadšená. Zvlášť když zjistím, že dotyčného vnuka dost dobře znám! Takže mám smůlu a čtyři hodiny týdně musím přežít jeho nesnesitelné povýšenecké chování a vyslechnout si nevyžádané rady. Brzy mě však přesvědčí, jak moc se změnil… Nakonec si pomalu začínáme rozumět a naše vycházky se stanou něčím, na co se opravdu těším. Zřejmě jsem nepochopila zadání úkolu, který jsem dostala. Protože ten rozhodně nezahrnoval, že mě bude vnuk našeho klienta přitahovat, že když v noci zavřu oči, budu na něj myslet a představovat si, jaké by bylo se s ním alespoň jednou vyspat! Nenávidím se za to, že fantazíruju o klukovi, který se ke mně vůbec nehodí. O klukovi, kterému jsem kdysi poškrábala auto klíčem (to je na dlouhé vyprávění, ale zasloužil si to).

Anotace nezní nijak originálně, což? Lehký nádech hate-to-love linky (od nenávisti k lásce), kterou mám velmi ráda, sice slibuje, nicméně tímto směrem nejde Penelope Ward nijak dlouho a je to celkem škoda. Nevděčný je přímočarý, nepřevoněný a nepřehnaný romanticky slaďoučký příběh o tom, kterak se studentská nenávist po letech změnila ve velmi křehkou lásku.

Vnitřní monology a dilemata Aspyn se trochu vlečou a její plácání se v minulosti je místy na hranici otravnosti. Postupně se odkrývá, že ke svému tápání má v podstatě slušné důvody, takže jsem se jí v duchu omluvila a snažila se oprostit od svého cynismu. Aspyn i Troy mají minulost, která nebyla zrovna růžová a na obou se zejména v oblasti důvěry dost podepsala.

Tím si Penelope Ward vytvořila celkem slušné hrací pole, na kterém se mohla pohybovat a čarovat. Něco jí vyšlo, něco méně – spoilery nečekejte. Nevděčný z toho tedy nakonec vychází vcelku uspokojivě. Je čtivý. Dialogy jsou svižné, chemie příjemná, erotika spíše vlažná. Děj má hlavu a patu, pokouší se zabrousit do vážnějších témat, ale nejde přehnaně do hloubky. Představuje romantickou oddechovku, která nasytí, pohladí, potěší, ale za dva týdny budu mít potíže vzpomenout si, jak se jmenovali hlavní hrdinové.

Pro skalní fanoušky jde tedy o další kousek do barevné sbírky. Kdo by se s Penelope Ward teprve seznamoval, mohl by snadno získat dojem, že v podstatě o nic nepřichází. Nekoná se žádný wow efekt. Což ovšem nutně neznamená, že jde o průšvih, spíš o lepší průměr o 328 stranách v ich formě s klasickým střídáním pohledů dvou hlavních postav.

Rok vydání: březen 2023 (rok vydání originálu 2022)

Počet stran: 328

Překlad: Ivana Čejková