pondělí 14. srpna 2017

knihovna – E. Kennedy: Skóre

knihovna –  E. Kennedy: Skóre


Ano, poslední dobou sahám hodně po červené/erotické knihovně. Sem tam se to snažím proložit, jenže pravdou zůstává, že tento žánr se čte nejlépe. Člověk při něm nemusí tolik používat mozek jako u detektivky nebo fantasy a rovněž mě baví jednotlivé autorky porovnávat. Dnes tu tedy máme spisovatelku, která vystupuje pod dvěma jmény: Elle Kennedy a Erin Watt, přičemž druhé zmíněné by mělo být pseudonym ;-)
zdroj obrázku klik


Originální název:  The Score

Rok vydání v ČR: 2017
Rok vydání originálu: 2016

Počet stran: klasická kniha 408, čtečka u formátu epub uvádí 346

Žánr: román pro ženy, erotika
série: Off-Campus, díl třetí

Vydal:  Baronet
Překlad: Zuzana L´álíková

Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji serveru Palmknihy.cz. Kniha je tam k mání za 189,,- Kč. Kde jinde sehnat elektronickou nebo klasickou (papírovou) podobu, vám poradí Heuréka.



Anotace z databazeknih.cz:


Allie Hayesová má problém. Blíží se promoce a ona zatím pořád netuší, co bude dělat po škole. Navíc si po krachu dlouhodobého vztahu léčí zlomené srdce a o žádný nový vztah nemá nejmenší zájem. Sex rozhodně nic nevyřeší, jenže pohlednému hokejistovi Deanu DiLaurentisovi je nemožné odolat. Alespoň na jednu noc touží Allie zapomenout na nejistou budoucnost, v níž na ni určitě nečeká král rychlovek na jednu noc.

Dean vždycky dostane, co chce. Holky, dobré známky, holky, slávu… holky. Prostě si rád užívá a zatím nepotkal ženu, jež by byla vůči jeho kouzlu imunní. Dokud nepoznal Allie. Za jedinou noc mu divoká blondýnka obrátila život vzhůru nohama – a teď se chce jenom přátelit? Tak to ani náhodou.

Když ale jeho život nabere nečekaný směr, Dean začne uvažovat, jestli není načase přestat skórovat a místo toho dát šanci lásce.




Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Kniha si stojí celkem slušně. I to byl jeden z důvodů, proč po ní sáhnout, kdyby se jevila jako brak, dám ruce pryč, ale nejevila. Takže? Co čekat? Relax. Alespoň trochu smysluplné dialogy. Hrdiny, kteří mi nepolezou na nervy od prvního slova a trochu toho napětí a vzrušení… sem tam, prosím!

Skutečnost:

Začneme otázkou, zda nevadí, že se jedná o třetí díl série. Nevadí. Jednotlivé díly sledují samostatné příběhy. Ano, jedná se o přátele, takže postavy z prvních dvou knih (podle anotací) se objeví i zde. Upřímně, všem je jasné, jak tyto příběhy zpravidla končí, proto nevadí, že jsem naskočila de facto do rozjetého vlaku a začala dílem prozatím předposledním.

„…To, že si mluvím pro sebe, neznamená, že jsem cvok!…“

Prvních cca sto stran jsem si říkala, že jsem asi sáhla vedle. Není divu, pár posledních knih bylo celkem překvapujících (nejvíc Filuta a Hovor se smrtí), takže menší přešlap je na místě. Ale pak se situace změnila a děj začal být – no, nechci říct napínavější nebo zajímavější – prostě kloudný a celkem slušně i vtipný.

Hlavní hrdinka mi občas notně pila krev. Ale chápu ji. Povahově k ní její rozhodování sedělo a mělo to hlavu a patu. Velmi jsem ocenila dva různé vypravěčské pohledy. Jak Allie, tak Deana. Tohle měnění pohledů se mi dobře čte a také mi vyhovuje a nejvíc -  baví mě!

„… Allie mi ho vytrhne. „Mrňousek? Koukej to odvolat, jinak z tebe bude mít tady Winston komplexy.“
„Winston? Děláš si srandu?“
„Ale no tak, chceš mi namluvit, že nevypadá jako Winston?“
Zadívám se na růžovou erotickou hračku. Na to, že má tvar penisu, je vlastně docela holčičí. A Winston je taky docela holčičí jméno…“

Nemůžu říct, že by šlo o nějaký skvost na pět kachniček. Nebudeme si tu lhát. Z mého pohledu se jedná o slušný průměr, čili za tři, tři a půl maximálně. Mám autory oblíbenější a zdatnější a znám i pár mnohem méně kvalitních, takže za sebe jsem mile překvapená a je klidně možné, že se s Elle nepotkáváme naposledy.  Pokud vás zajímá, jak autorka zvládla erotické scény, kterých bylo tak akorát, pak musím uznat, že docela vtipně a nijak vulgárně, což se také nevidí úplně často.

Co mi ale vadí… a z čeho decentně kvetu… je ten obal. Ano, já chápu, že je to román pro ženy se špetkou erotiky, ale prostě… chápete mě? Spíš si myslím, že nechápete, protože ano… dámám se podobná vyrýsovaná svalovina často líbí. Já mám holt slabost pro muže v kvalitním obleku se strništěm na hrudi. Zastřelte mě! Nicméně připouštím, jsou i mnohem horší obaly. Proto nic nestrhávám, jen rýpu. 

„… žaludek se mi sevře, když strčí ruku do kapsy svojí bundy. Bože můj, prosím, ať z ní nevytáhne krabičku na prstýnek. Je šílené, že si skoro přeju, aby vytáhl pistoli? Aby řekl, že tu chce držet všechny jako rukojmí, dokud se k němu nevrátím? Z nějakého hodně zvráceného důvodu si říkám, že bych takovou situaci zvládla mnohem lépe než žádost o ruku…“


PS: na fb stránkách blogu mi přišel dotaz, proč nerozebírám děj knih v recenzích podrobněji. Proč? Protože nepíšu čtenářský deník. Protože pak dochází ke zveřejňování spoilerů a na to mám alergii. Bohatě stačí, že se dost často spoileruje už v anotacích. Nejsem tu proto, abych řešila slovo od slova a hodnotila kapitolu za kapitolou nějak podrobně. Jsem tu, abych sdělila svůj názor. A přesně to dělám. Upřímně, lidé nečtou a nekomentují ani krátké recenze, natož ty kilometrové! :D 




4 komentáře:

  1. Takže tohle jde zase mimo mě, ale to nevadí, Vendi určitě zase někdy přidá pořádnou detektivku :D.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :) Knihu znám a už docela dlouho mě láká :) Snad se do ní konečně brzy pustím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) musím říct, že přes počáteční skepsi jsem byla velmi mile překvapena :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)