pátek 5. dubna 2019

knihovna: A. Seed: Pravda o hovínku

Na skok u dětské literatury!


Řeknu vám, tomu názvu jednoduše nešlo odolat. Máte někdy den přímo na hovno? Tak pak se Pravda o hovínku skutečně šikne! A co na tom, že je to kniha pro děti a mládež? Kde je psáno, že se z ní dospělák nemůže něco nového dozvědět? Takže toaletní papír do ruky a jdeme zkoumat!

zdroj obrázku klik 


Autor: Andy Seed

Původní název:  The Clue Is In the Poop: And Other Things Too 
Nakladatelství:  Knihy Dobrovský
Žánr: pro děti a mládež
Rok vydání: 2019 (originál – 2018)
Počet stran: 64
Série: není
Edice:  Drobek
Překlad: Nela Holková


Očekávání:

Nechce se mi to přiznávat, ale neměla jsem skutečně žádná. Anotaci jsem svižně prolítla a říkám si: Jo, to půjde. Nerada tomu věnuji větší pozornost, protože jsem pak ovlivněná. Takhle proletím, buď zaujme, nebo ne a vykouří se mi z hlavy čili potom, když kniha přistane doma, mám okno (v překladu – začínám s čistým štítem) a kniha sama ukáže, co v ní je.

Skutečnost:

S pomocí tohoto fascinujícího a zábavného průvodce se naučíte vypátrat a určit zvířata podle stop, které nechávají za sebou – od páchnoucích bobků až po chomáčky pírek… celá anotace klik.

Začneme jednou věcí… skutečností… možná negativem… vážně mě rozčiluje, že se knihy tisknou v Číně. Ano, sem tam nakupuju na Aliexpressu, což je vlastně Čína, ale u knih… my to vadí a neumím vám vysvětlit proč.

Někdo by si mohl myslet, že si počte právě jen o tom jednom na há, ovšem opak je pravdou. Kniha mě velmi mile překvapila celou řadou informací, které obsahuje. Ať už jde o různé druhy vajíček, příbytků, stop… prostě všeho, podle čeho můžete v přírodě identifikovat, kdo kolem vás žije a pravidelně se pohybuje. Nádherná záležitost pro zvídavě děti a umím si dost reálně představit vzít knihu do batůžku na nějakou tu procházku a trochu si zahrát na Mladého sviště. Pamatujete si na příručky, které pod tímto názvem vycházely? Pro milovníky Kulíka, Bubíka a Dulíka ze seriálu My z Kačerova! Ježíši, to je závan nostalgie a odbočka, pardon!

A protože jsem v předchozí knize vytýkala pravopisné chyby, dnes se podíváme na jednu chybu věcnou. Bude to důvod, proč strhnu jednu hvězdičku a dám jen čtyři? Ale ne. Nejsem puntičkář. S přibývajícími léty člověk zjišťuje, že chyby v knihách jsou naprosto nepodstatné, což neznamená, že je nezmíním, pokud na některou narazím.

Nebudu vám tu mazat med kolem pusy, jak je kniha dokonalá, když si to úplně nemyslím. Je krásná, přínosná, zajímavá, ale na zadek jsem si nesedla, dech mi nevyrazila, nicméně je skutečně zdařilá i přes tu jednu malou šotkovskou záměnu kočky s jezevcem. Víc knih, které z nás jen nevytáhnou peníze, ale přinesou i přidanou hodnotu. Povzbudí děti k lásce ke zvířatům, ke zvídavosti a objevování. K touze jít do přírody a něco se dozvědět. Takovému počinu tleskám s nadšením a mile ráda ho podpořím!

A že je to dneska nějaké krátké recenzování? Inu, někdy se podstata dá vystihnout jen ve třech odstavcích a čtvrtý není potřeba. Čtyři kachničky/hvězdičky a více takových lákavých publikací pro malé i velké.

Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku a těším se na případnou další spolupráci ;-)




2 komentáře:

  1. Tak to je vážně vtipný! Slyšela jsem a viděla už ledasco, ale knihu o hovínku ještě ne :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, díky mně si rozšíříš obzory! :D a jinak neboj - není to jen o bobcích, fakt je tam celá řada zajímavostí i z jiné oblasti :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)