neděle 18. srpna 2019

knihovna - R. Hunter: Zvuky přírody: Svět lesa

Zkoušíme novinku - alespoň tedy pro nás

Občas mám dojem, že jsem zamrzla mezi třemi, maximálně čtyřmi žánry: erotika, thriller, krimi, dětské… zkoušet novinky je pro mě výzva a částečně i cíl.  Ráda poznávám nové věci (a že těch zkušeností za letošek mám pár slušných do sbírky, ovšem ne v souvislosti s knihami). Proto jsem ráda, když se v rámci té mé žánrové škatulky objeví něco, co je svým způsobem inovativní a nové… jako dnešní kniha!



zdroj obrázku klik



Očekávání:


Klasicky – přínos pro dětskou zvídavost a fantazii, podpora touhy poznávat a jako bonus i nějaká ta novinka pro nás, dospěláky by nebyla od věci.

Skutečnost:

Procestuj svět a poslouchej zvuky přírody! Na každé stránce stiskni tlačítko s notou a cestou po deseti různých lesních prostředích naslouchej více než 60 rozličným zvukům divokých zvířat. Zdroj anotace klik sem.

A znovu si to dáme v bodech. Je to přehlednější a upřímně, o dost lépe se mi to píše:

  1. Kniha je co do velikosti nepatrně rozměrnější, takže menší dítka budou potřebovat postel, stůl nebo zem coby podložku, protože v klíně ji neudrží, ale není to nijak obtěžující velikost jako v jiných případech a váha, respektive lehkost, vás překvapí.
  2. Miluji přejíždět dlaní a prsty po plastickém povrchu titulní strany. Nádherné zpracování stejně jako komplet celá grafická stránka knihy.
  3. Všimli jste si klasického růžového pašíka na titulce? Máte pocit, že v lese nemá co dělat? Také jsem ho měla… no u jednoho z druhů lesa se dozvíte, že tam skutečně patří… konkrétně do Velké Británie.
  4. Přejdeme k tomu, čím je kniha výjimečná a proč jsme si ji vůbec vybrali – zvuk… na každé stránce máte kolečko s notou a po zmáčknutí se ozvou zvuky lesa… autentické, skutečné, reálné, neumělé – prostě perfektní. Jedna věc však perfektní není – nemáte šanci zjistit, který zvuk vydává jaké konkrétní zvíře. Jistě, něco znáte, něco trefíte, ale ne vše a děti to může mást. Oceňuji, že jsou zvuky skutečně reálné a ne umělé a dělané člověkem. Za to veliký palec hore. A chápu, že vzhledem k náročnosti zpracování by nebylo nejspíš možné, aby každé zvíře mělo své vlastní tlačítko, přesto se nemůžu zbavit této výtky. Je věcná, oprávněná a je to vlastně i jediné negativum, které jsme u knihy našli.

Dnes tedy jenom čtyři body, ale o čem se rozepisovat víc? Kniha nás zaujala. Baví nás. Stále se k ní vracíme a užíváme si ji. Její zpracování je nadstandardní, nápadité a my zase víme víc o světě přírody a lesích kolem nás i ve světě. Za pět z pěti a není o čem dál diskutovat. Tento příspěvek do edice Drobek se vyvedl na výtečnou!

Děkuji knihám Dobrovský za důvěru a recenzní výtisk ;-)   



Autor: Robert Hunter
Ilustrace: Robert Hunter
Původní název:  Sounds of Nature: World of Forests 
Nakladatelství:  Dobrovský s.r.o. (web)
Žánr: pro děti, knížky se zvuky
Rok vydání: 2019 (originál – 2018)
Počet stran: 24
Edice: Drobek
Série: Zvuky přírody, díl 2.
Překlad: Jan David

6 komentářů:

  1. Já zamrzla jen na jednom žánru, dětském :D. Výjimku bylo pokračování stoletého staříka o dovolené :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A dá se to? Já váhám, jestli už nevykrádá sám sebe. Stařík a Analfabetka byly luxusní knihy. Zabiják mě moc nebavil, toho jsem nedočetla, nedokázala jsem se začíst :D

      Vymazat
    2. Se Zabijákem jsem měla taky problém, ale tak od půlky mě to bavilo hodně. Pokračování staříka je trochu jiné, ne tak nabušené humorem, ale líbilo se mi to. Třeba když se stařík potkal s Doníkem Trumpem :D.

      Vymazat
    3. Vidíš, tak teď mám pro změnu tip pro Ježucha já - asi toho Staříka zkusím a viděla si i film? Na něj taky sbírám odvahu, protože kniha byla excelentní :D Ovšem jestli je tam i Doník, tak to je jasná volba :D

      Vymazat
    4. Tak je tam nejen Doník, ale i Kim, Merkelová a tak :D, prostě se to tam sešlo. Přijde mi, že se hodně zabývá problémy současné doby a to se mi na tom líbilo. Film jsem viděla, některé nitky tam jsou trochu jinak, ale jinak je taky super, viděli ho i kluci, i když tam lítala sprostá slova jak na běžícím pásu :D.

      Vymazat
    5. Dobře, dobře, víc už mě přemlouvat vážně nemusíš - píšu na seznam :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)