pondělí 19. dubna 2021

ze života - tvoříme s dětmi I.

 
Nouze naučila Dalibora housti...

...a mě vymýšlet blbosti. Ne, prosím vás, nenudím se, nezvažuji koupi medvídka mývala ani jiné podobné akce. Prostě nám zavřeli školky... a aktuálně jsou otevřené pouze pro předškoláčky. Mít doma mrně nonstop, je síla, co vám budu vyprávět. Vykoumat zábavu je občas ještě náročnější. Sama se považuji za ne moc zručnou osobu. Z tavné pistole mám panickou hrůzu. Vynalézavost pokulhává a trpělivost ještě více. Nedá se však svítit. Za svůj velký vzor považuji Janinku, neboť kam se na ni hrabu. Berte proto tento článek spíše jako ukázku, inspiraci. Rozhodně nehledejte plnohodnotný návod. Upřímně, ani já se jimi neřídím. Najdu obrázek a k výsledku si hledám vlastní cestu v rámci možností, materiálů a pomůcek, které tu mám.

Velikonoce už dávno proběhly, nicméně nápady jsou variabilní. Zvířátka se dají vytvořit různá. Girlanda může viset na okně, na skříni, na nástěnce i na ledničce. Stačí jen nakreslit, vystříhnout, domalovat, dozdobit a s pomoci oboustranné lepící pásky nebo obyčejné izolepy čarovat!

Další možností, jak se vyřádit bez ohledu na roční období či téma, je led. Potřebujete tři věci - balónek, hračku a vodu. Hračku doporučuji volit hladší, bez ostrých hran. Narvěte ji do prázdného balónku. Ten posléze nasaďte na vodovodní kohoutek a zapněte vodu. Velikost volte podle místa v mrazáku. Opatrně sundat z kohoutku, trochu vystříkne, zauzlovat. Dát do misky a šup přes noc zamrazit. 


Při rozbíjení jsou dvě možnosti:

1. Venku - potom i tak doporučuji, pokud dítka nemají klasické brýle, vrazit jim pro ochranu očí alespoň sluneční.

2. Doma - v takovém případ, než mrně popadne paličku či jiný nástroj, přikrýt ledovou kouli hadrem, ručníkem, utěrkou. Led potom nelítá všude a dítě se snáze trefí. I tak velký pozor na prsty. Jejich i vaše a samozřejmě před samotným rozbíjením odstranit balónek - musí se naříznout, pokud nepraskl, a potom jde velmi snadno sloupnout. V rámci učení o vodě a ledu jsme část koule, ze které se nechtěl kus ocasu velryby vyprostit, polili teplou vodou alias demonstrace tání. 


Dnešní třetí tip má pracovní název Vejce v kapse. Trocha toho papíru - pro větší a trpělivější děti klidně bílý, ať barví a zdobí samostatně. My sáhli po vzorovaném a na kuře rovnou žlutém. Kuře se dá například polepit celé peříčky nebo třeba proužky krepového žlutého papíru. Fantazii se meze nekladou. Kapsu jsme vytvořili opět s pomocí oboustranné lepící pásky. Kuře vystřihli o kousek menší, aby krásně zapadlo a po vyfocení dostalo ještě tuning několika samolepkami. A podle mě to není tvoření aplikovatelné výlučně na Velikonoce. O vejcích, kuřatech a další kvokavé zvířeně se dá mluvit v průběhu celého roku ;-)

Pro dnešek si myslím, že stačí. Příště si můžeme ukázat, co dalšího se dá vykoumat. Není to dokonalé, ale upřímně, na to si hrát odmítám. Volím nápady, které nezaberou půl dne, jsou rychlé, protože trpělivost čtyř a půl letého dítka není nikterak závratná. Něco ji baví tak, že to několikrát opakujeme - led. Něco naopak moc ne, takže dokončuji já - girlanda. A s kuřetem si naopak vyhrála jako s normální hračkou. Každé dítko je jiné, stejně jako jeho rodičové či prarodičkové. Tipy čerpám z různých míst i zdrojů a upřímně, originálu se to často nepodobá vůbec. Beru ho spíš jako inspiraci, než že bych se ho cíleně držela doslova. Takové tvoření by mě nebavilo. Jinak znovu doporučuji - mrkněte k Janince, to je úplně jiný level ;-)

poznámka k fotografiím - můj vlastní archiv, nešířit bez mého souhlasu!

2 komentáře:

  1. Převeliké díky za reklamu! Ale... letos se musím přiznat, že jediný, kdo co v naší domácnosti vyrobil jako dekoraci, byl Matýsek a jeho vejce v autě. Nedávám to, nestačím, jsem ráda, že žiju a až tohle všechno pomine, Matěj už bude velkej a nebude se mu chtít. Tak moc mě to mrzí.
    Jste šikulky obě! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme ♥ a neboj, neházej flintu do žita - zrovna u Matýska mi přijde, že on bude hračička pořád ;-) Tohle období je všelijaký a teď mám za sebou týden, kdy se mi skoro nechtělo ani dýchat. Natož cokoli vymýšlet. Je to jako na houpačce, hore dole hore dole - šílenství.

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)