úterý 8. června 2021

knihovna - M. Quinn: Moderní džentlmen


Sekám to jak Baťa cvičky!

Ano, je to trošku masáž, ale nějak se mi… nakupilo nebo urodilo? Prostě se to sešlo tak střeleně, že mi tu přistála solidní zásobička. K tomu se přidala rýma a pár dalších věcí. No a co jiného, když se nespí? Čte se! A potom to tady sviští, až se mi pod prsty na klávesnici práší!

Už jste si někdy sáhli na dno? Já pořádně.
Opět tu máme ten nejstarší příběh světa: mladík potká dívku, zamiluje se do ní, pak to neuvěřitelně podělá, takže mu dívka sdělí, aby shořel v pekle.
Že už jste to někde slyšeli? Tím jsem si naprosto jistý.
A co je na tomhle příběhu jiného? Je totiž o mně. Jsem Moderní džentlmen, přední newyorský sloupkař, který sice radí mužům, jak randit, ale nakonec si neumí poradit ani sám se sebou a čeká ho velmi nehezký pád z naleštěného piedestalu.
A taky je to příběh o jedné dívce, která Moderního džentlmena úplně odzbrojí a rozpráší všechny jeho zažité teorie.

Rovnou bez přetvářky – dneska budu držkovat. Nebudu sprostá jako dlaždič, to zase ne, ale remcat jo. Obal, nemůžu si pomoct, mi evokuje Sexy mlékaře. Jednou mi přijde neuvěřitelně originální a nevšední, jindy pro změnu divně ujetý. A když se podívám potřetí, vyprsknu smíchy. Oceňuji ochlupenou hruď, na to já slyším. Takovou variantou si mě rozhodně nakloníte na svou stranu. I ta modrá barvička upoutá… ale proboha… co ten počet stran?

Je mi jasné, že po dočtení Na vlásku mi nějakou dobu bude všechno připadat tenké, ale Moderní džentlmen má 200 stran. Nevadí, jde o prima jednohubku či případný večerníček. S autorkou se setkávám poprvé. Anotaci jsem si neosvěžovala a skočila do děje rovnýma nohama. A málem jsem si rozbila hubu. Prosím vás, stejný nešvar jako u knihy Můj nejmilejší suvenýr – kam šla úvodní přímá řeč na začátcích kapitol? To je nějaké nové pravidlo, které neznám? Chápu, hnidopicha to vytočí, normální člověk to ani nezaregistruje. Ale víte jak, když píšu recenzi, zmiňuji to dobré, i špatné.

„…„Ty nesleduješ basketbal?“

Odloží menu a řekne: „Jsem muzikálová herečka, která si vydělává šitím šatů pro panenky. Máš pocit, že by mě bavilo sledovat, jak někdo dribluje?“…“

Každopádně fandím začátku z jiného konce. Meghan Quinn na to šla rozhodně dobře a velice mě tím zaujala. Za další tleskám vsuvkám v podobě emailů či dopisů, nebylo v ději upřesněno, oč konkrétně jde, nevadí. Každé takové osvěžení velmi vítám a užívám si ho, protože příběh krásně doplňuje a dává mu zvláštní rozměr. Bohužel jsem se však po celou dobu čtení nemohla zbavit pocitu, že mi něco chybí. Umíte lusknout prsty? Představte si, že se o to snažíte a ten kýžený zvuk „lusknutí“ ne a ne přijít. Tak bych vyjádřila svůj postoj k Modernímu džentlmenovi.

Autorka se snažila, já se pokoušela začíst, seč mi síly stačily, leč marně. Dialogy a interakce Wese s jeho přáteli nebo šéfem? Naprostá paráda. Vtipné, čtivé, s nábojem. Jakmile došlo na pasáže Wese a June nebo jen Wese… nuda. Pohled mi sklouzával mimo stránky a já měla chuť prokrastinovat u všeho možného, hlavně nezůstávat u knihy. Dílem na tom nesla vinu únava, nemoc, možná i přesycenost. Faktem však zůstává, že Wesovi s June chyběla jiskra. Vtip a humor ne, ten byl parádní.

„…„No, ale ani Australani to nemají lehký.“

„Jejich záchody se splachují obráceně. Jasně, že to nemají lehký.“

Nevím, jak to souvisí, ale nebudu ji pokoušet…“

Máme tu tedy 208 stránkový bonbonek, který se sice dobře cucá (=čte), jenže kolem oblíbené příchutě běžel zatraceně velikým obloukem. Lámu nad autorkou hůl? Nemyslím si. Hodně mě zaujal nápad a vtip, což opakuji snad potřetí. Čili větřím potenciál. Takže – chcete něco čtivého, lehkého, humorného? Neváhejte. Slupnete to jako malinu.

Jestli máte rádi spíš pikantnější, jiskřivější materiál, pokračujte směle v krasojízdě a zkuste to s jinými knihami. Recenzí tady najdete celou řádku a tím pádem určitě i ten správný kousek přesně pro vás. Menu vpravo upraveno a podle štítků se dá (doufám) přehledně vyhledávat na základě – oblíbených autorů, hodnocení, nakladatelství plus klíčových slov. Však si poradíte. A když nebudete vědět, stačí se zeptat!

Autor: Meghan Quinn

Rok vydání: 2021 (rok vydání originálu 2020)

Počet stran: 208

Překlad:  Klára Žemličková (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)

Na webu nakladatelství si můžete knihu pořídit aktuálně se slevou 25%!

A pokud vás minula důležitá informace – 11. 6. 2021 vyjde ediční plán na druhé pololetí!




2 komentáře:

  1. Na hlášku "Sekáš to tam jako Baťa cvičky" jsem úplně zapomněla, díky za oživení, budu ji používat při kontrole úkolů prvorozeného 😀.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokaždé jsem zvědavá, co si z recenze na erotiku vypíchneš :D :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)