sobota 14. května 2022

Recenze - V. Keeland, P. Ward: Už žádné předstírání

Pojď sem, ty cukrkandlíku!

Bude to sladké? Nebude to sladké? Co myslíte vy? Mé oblíbené autorské duo je tu s další knihou a já očekávám vtipné dialogy proložené erotickým jiskřením. Nebude to nic originálního, ale číst se to bude prakticky samo. Jak moc se ve svém odhadu trefím?

Molly Corriganová je zdravotní sestra z Chicaga, která zoufale potřebuje spolubydlící, ale zatím nemá v hledání štěstí. Podala si inzerát, že hledá dívku na podnájem, ale když už pomalu ztrácí naději, jakýmsi nedopatřením jí na dveře zaklepe přitažlivý muž jménem Declan Tate. Molly váhá, zda s ním má vůbec jednat, ale Declan si ji získá svým šarmem, humorem a vytrvalostí. Okamžitě si padnou do oka a vznikne mezi nimi přátelství. Zvlášť, když jeden druhému radí, jak přimět své vyvolené partnery, aby si jich všimli. Rozhodnou se předstírat, že jsou pár, aby v nich vyvolali žárlivost…

Netrefila jsem se! Maximálně jsem jen lehce lízla terč. A že už podle anotace tušíte, kam to bude směřovat? Tak bacha, ať nejste vedle jako já. Zní to celé dost přímočaře, jenže člověk míní… však to známe. Ovšem popořadě: Na první pohled tu tedy nemáme nic nového ani výjimečného. Dva lidé se potkají, stanou se z nich přátelé a celé se to otočí tak, že se nám z přátelství začne rýsovat láska jako trám. Určitě je pro to nějaké anglické slovíčko či zkratka!

Nějakým nedopatřením nám tu vznikne ne trojúhelník, nýbrž rovnou čtyřúhelník. A netuším, jestli se stal zázrak či Vi Keeland a Penelope Ward prostě hvězdy přály, ale příběh Molly a Declana mě dostal. Ač se autorské duo drželo zajetých kolejí – ich forma a střídání pohledů obou hlavních protagonistů – v ději došlo ke změnám. Je tu sice erotické jiskření a chemie, nicméně působí nenuceně, netlačí se na pilu a sex tu v žádném případě nehraje prim.

Je ho naprosté minimum. Chybějící žhavé pasáže v Už žádné předstírání nahradil emotivní příběh dvou komplikovaných lidí, kterým do života vstoupila nejedna nesnáz. Nejde jen o jejich životy, ale i o minulost, jejich rodiny a okolnosti, které pokaždé zamíchají kartami, přičemž to v žádném případě není hnané na sílu. Vybalancovat rozumnou míru je vážně majstrštyk.

Četla jsem od Vi Keeland a Penelope Ward celou řadu knih (ať už je psaly společně či každá sama za sebe) a rovnou vám bez uzardění říkám, že Už žádné předstírání je top strop. Za předpokladu, že máte rádi pořádnou dávku emocí a nebojíte se u knihy upustit jednu či… no tak možná i deset slz. Jestliže vás toto autorské duo doteď neoslovilo, dnes má možná šanci.

Tento příběh vybočuje, ne extrémně, ale je jiný. Ne, jejich styl se nijak rapidně nezměnil, ale povedl se jim husarský kousek. Přijít s něčím, co zaujme, přestože obal i anotace se tváří tuctově, to se nevidí zase tak často. Věřte mi, čtu celkem dost, takže vidím konkurenci a mám srovnání. Minimum sexu, maximum emocí! Sázka na vážnější notu, ale stále se držící vtipné chvilky, vzájemné škádlení a svižné dialogy.

Lépe a jasněji už své dojmy shrnout neumím. Kdybych mohla, tak nedám pět hvězd, nýbrž rovnou šest! Kdybych měla vypíchnout jednu knihu z dílny těchto dvou dam, je to právě něžné a emocemi nabité Už žádné předstírání!

Rok vydání: 2022 (rok vydání originálu 2021)

Počet stran: 344

Překlad: Ivana Čejková (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)