úterý 28. října 2014

Dezert z mascarpone


Plakal mi takhle v ledničce jeden kelímek a na tiramisu neměl nikdo chuť a tak jsem prohrabala recepty a našla... jen zdroj vám neřeknu, protože netuším, odkud ho mám vytištěný. 

Je to rychlé, výborné a celkem jednoduché. Jdeme na to! ☺



Připravíme si:

♦ 300 ml smetany
♦ 500 gramů mascarpone (originální recept byl psán z 250 gramů...)
♦ 1 pytlík vanilkového cukru (nebo dva či tři, jak kdo sladí)
♦ 100 gramů hořké čokolády (my měli doma zrovna nugátovou na vaření, i z té to šlo)
♦ čokoládové hoblinky (mám tu pár barevných, které jsem si kupovala na pečení výslužky sestřence, datum spotřeby ještě neprošlo ☺)

Ad mascarpone - u nás je "móda" nahrazovat ho tvarohem... opatrně s tím na mě... nemám to ráda... jako chápu, že se může někomu zdát drahé, ale v dnešní době letáků a slevových akcí se dá koupit za rozumnou cenu. Jestli chcete, zkuste si to z tvarohu, ale po mně to nechtějte :)


Polovinu smetany přivedeme k varu a pozvolna v ní rozpustíme nalámanou čokoládu. Vytvořenou směs necháme vychladnout.

Omlouvám se za ten totálně zasviněný sporák, mamce vyteklo už ani nevím co ☺)


Mascarpone osladíme (můžeme, ale nemusíme) a opatrně, pomalu do něj přimícháme druhou polovinu šlehačky - NEŠLEHÁME!!! Vytvořený krém rozdělíme na dvě poloviny...


Do první poloviny vmícháme 1/3 smetany s rozpuštěnou čokoládou... Ještě se v tom vyznáte? V tuhle chvíli máte dvě misky a jeden kastrůlek:

1. Mascarpone, cukr, smetana
2. Mascarpone, cukr, smetana a 1/3 vychladlé smetanovo-čokoládové směsi
3. 2/3 vychladlé smetanovo-čokoládové směsi v kastrůlku


Připravíme si misky... v našem případě čtyři. Nebyla jsem schopná odhadnout, jak velké mám vzít, takže jsem raději vzala větší a ze začátku to vypadalo, že tam skoro nic nebude. Zase lepší, než kdyby mi to přetékalo. 

Na dno rozdělíme "čokoládové" mascarpone a na něj většinu bílého krému, cca čtyři lžíce si v misce nechte.


Teď přijde na řadu zbytek čokoládovo-smetanové směsi, kterou nalijeme na dvě vrstvičky mascarpone krémů.


Na závěr si můžete vzít na pomoc cukrářský sáček a zdobičku. Nebo se s tím necrcat a naaranžovat do každé misky "bobánek" zbylého bílého krému. Posypat čokoládovými hoblinkami (nebo plátkovými mandlemi, kakaem, grankem, lentilkami... jednoduše čímkoli, co vám chutná). Dáme vychladit do ledničky a servírujeme studené. Ať vám chutná, nám šmakovalo velice a určitě ještě někdy vyzkoušíme ☺♥


2 komentáře:

  1. Jejda, má oblíbená rubrika. :-) A při příležitosti svátečního dne se sladkou ňamkou.
    I když trochu ve stylu el patlámo, patlámo...přijde mi, že ve finále má tvůrce/tvůrkyně zdaleka největší počet špinavých misek, než čehokoliv jiného... :-D
    Ještěže jsi použila ty big misky skleněné - je celkem zábavný pohled, jak malá hromádka se třese na dne...ale zato pěkně vynikne průřez vrstvami....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně jsi se dočkala, viď :D Dochází mi fotky, budu muset zase navštívit kuchyň :D
      Ale tak - i patlámo patlámo může přinést dobré výsledky :)
      Ještěže máme dostatek misek v zásobě :D Nikdy nevíš, kdy se budou hodit - díky ♥

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)