úterý 18. listopadu 2014

Owen McCafferty - Práskni do bot


Divadelní sezóna 2014/2015 zahájena a my vyrážíme za kulturními zážitky, které nám nabízí. Už máme za sebou koncert Jakuba Smolíka (na který jsem recenzi nepsala a ani nebudu, protože je to každý rok stejná pohoda a skvělý zážitek) a dnes k nám na jih zavítalo Divadlo na Jezerce se svým představením ☺




Režie: Jan Hřebejk


Překlad: Hana Pavelková

Premiéra:  7.3.2013

Navštíveno: 29.10.2014 v DK Metropol České Budějovice

Délka představení: 120 minut

Hrají: Jan Hrušínský, Radek Holub, Martin Sitta a Václav Liška... alias Šulin, Mudrc, Drátěnka a Volej

Upoutávka:


Vendi, recenzent amatér, z první řady


Předně... někde by mělo viset varování, že přestavení obsahuje kopec sprostých slov, která jsou sice v naší mluvě běžně k zaslechnutí (a některá celkem slušně zdomácněla), přesto však mohou některým jedincům přivodit značný šok. Mně osobně ne, zkažená jsem v tomto směru dostatečně, ale jiní, citlivější, diváci by s tím mohli mít problém.

Představení je vtipné, utíká rychle, nevleče se, pointa je trošku rozporuplná, ale zeptejte se tří dalších lidí a jejich názor bude jiný. Osobně bych poslední tři minuty "vystřihla" a bylo by to naprosto parádní.

Herecký výkon všech čtyř zúčastněných byl na jedničku s hvězdičkou. Opět nám bylo nabídnuto velké specifikum divadla, které se ve filmech nazývá bloopers čili přeřeky. Ve filmu se to přetočí, střihne a je vymalováno. Na prknech, která znamenají svět, se herci odbourají a diváci s nimi. Jeden z mnoha důvodů, proč žádné představení není stejné a proč divadlo zbožňuji. I když se mi někdy nechce (a že tentokrát se mi nechtělo extrémně), tak je má neochota (většinou) odměněna zážitkem, který stojí za to a přiznejte se, že i vy máte herce, které toužíte vidět "naživo". Ano, značná část z nich jsou zahraniční celebrity, ale i v naší zemi máme co nabídnout☺



2 komentáře:

  1. Tak ukázka je dokonalá a já už jdu hledat, jestli se u nás někdy nevyskytnou! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musela jsem si to pustit znovu :D Nemá to chybičku, hned bych šla znovu :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)