úterý 28. července 2015

knihovna - S.King: Lunapark

knihovna  - S.King: Lunapark


Po delší době sahám po klasické knize z vlastních zásob. Jakmile jsem dočetla sbírku povídek od krále hororu, bylo mi jasné, že jsem mu zase propadla. King to se mnou umí a jak to s ženkou někdo umí… tak je to v háji, vážení!






Originální název: Joyland


Rok vydání v ČR: 2013
Rok vydání originálu: 2013


Počet stran: 204

Žánr: horor

Vydal: Pavel Dobrovský – Beta s.r.o.

PřekladLinda Bartošková


Knihu jsem dostala k loňským Vánocům. Vy si ji můžete pořídit na knihy.abz.cz v klasické tištěné formě za 228,- Kč. Nebo sáhnout po elektronické verzi za 179,- Kč na mých oblíbených Palmknihách.


Anotace z databázeknih.cz:



Píše se rok 1973 a jsme v zábavním parku na malém městě v Severní Karolíně. Devin Jones, vysokoškolák s literárními ambicemi a čerstvě zlomeným srdcem, se rozhodne pracovat přes léto u kolotočů. Najde si mezi světskými nové přátele, kteří ho nakonec přijmou mezi sebe, zachrání jednomu děvčeti život, spřátelí se s umírajícím chlapcem a zamiluje se do jeho krásné matky. První polovina příběhu je milá a nostalgická, ale už zde se jako spodní proud táhnou zlověstná znamení. Devin se dozví nejen to, jak se obsluhuje kolotoč, ale i to, že ve Strašidelném zámku byla před čtyřmi lety zavražděna dívka, jejíž vrah nebyl dopaden a dívčin duch se lunaparkem stále potuluje…



Vendi recenzent amatér:


Prvně se musím pozastavit nad zařazením Lunaparku do žánru horor. Já vám nevím, ale trochu mi z toho cuká v oku, protože to není hororový příběh. Ten si představuji trochu víc… děsivěji. Lunapark je thriller, s tím bych se smířila snáz. Možná je to lehce na hranici mezi obojím, leč čistý horor skutečně ne.

Přelouskáno za 4 hodiny a 26 minutek. Tři večery, přičemž ten poslední jsem jela dvě hodiny, dokud jsem knihu prostě nedočetla! Bylo mi upřímně jedno, že už je půl druhé ráno a musím v sedm vstát a fungovat, což o lecčems vypovídá.

King to umí podat tak, že vás děj chytne a vy nedokážete odejít. A přiznejte si, že zákulisí lunaparku je jen o málo mrazivější než cirkus! Když se vám k tomu přidá zajímavá zápletka a sympatický hlavní hrdina, máte o zábavu postaráno. Ti zarytější zmáknou projít jednotlivými kapitolkami za odpoledne. Stephen má kratší a delší knihy. Je dobré, že nemusím číst pěti set stránkovou bichli, když se k němu chci vrátit. Tenhle bonbonek potěšil, vyděsil, dojal a uspokojil. Ano, plakala jsem, protože jedna část byla zvlášť smutná, ale spoilerovat nebudu.

Emoce – přesně to od knihy očekávám. Vyčištění hlavy, vypnutí od reality a možnost prožít s hlavní postavou vše, co jí autor postaví do cesty. Poznávat nová místa, rozplétat záhady a ano, i se dojmout.


Já se vám klaním, mistře! A dávám pět kachniček z pěti! Nemohu jinak.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)