úterý 3. listopadu 2015

knihovna – S. Reynard: Temná Raven

knihovna –  S. Reynard: Temná Raven


Autor série Hříšné odstíny vášně (mimochodem zní to strašně!), kam patří Gabrielovo inferno, Gabrielův očistec a Gabrielův ráj.... přišel s prvním dílem nové trilogie. Tu předchozí jsem, prosím pěkně, nečetla. Z mnoha důvodů. Bylo toho všude plno a už se budu opakovat, jak to čtou všichni, zahýbám doleva a jdu jinou cestou. U Raven mě zaujal obal a anotace zněla jakž takž přijatelně. Takže, jdeme číst!


(zdroj obrázku - klik)


Originální název: The Raven


Rok vydání v ČR: 2015
Rok vydání originálu: 2015

Počet stran: 488
(moje čtečka ve formátu epub píše 426 stránek )

Žánr: román pro ženy/romantika, erotický
série: The Florentine, díl 1.

Vydal: XYZ
Překlad: Kristýna Vítková, Hana Netušilová


Kniha pořízena v mém oblíbeném eshopu knihy.abz.cz za 140,- Kč. Protože jsem netušila, zda se mi příběh bude líbit, sáhla jsem po levnějším ebooku, neboť klasická kniha je ještě o sto korun dražší.


Anotace z knihy.abz.cz:


Mystika, erotika, romantika a tajemno v temném bestselleru od autora Gabrielova Inferna Raven Woodová restauruje ve florentské galerii Uffizi renesanční umělecká díla. Její život navždy změní jedna nevinná cesta z večírku. Když se stane svědkem nesmyslného útoku na bezdomovce, útočníci se posléze obrátí i na ni a zatáhnou ji do úzké uličky. Raven už je napůl v bezvědomí, když útočníky vyruší kakofonie vrčení, po které následuje křik jich samotných. Raven naštěstí upadá do milosrdné temnoty, ale až poté, co zběžně zahlédne stín postavy, která jí šeptá: Cassita vulneratus. Když se Raven probere z bezvědomí, je nenávratně poznamenaná. Vrátí se do galerie Uffizi, ale nikdo ji nepoznává a co je ještě znepokojivější, zjišťuje, že v práci nebyla celý týden. Během jejího zmizení, které si sama nedokáže vysvětlit, došlo v galerii Uffizi k loupeži - zmizely Botticelliho ilustrace nevyčíslitelné hodnoty. Bezradná policie Raven označí za hlavního podezřelého a ta se zoufale snaží očistit své jméno. Vyhledá jednoho z nejbohatších obyvatel Florencie a těžko polapitelného muže, aby se pokusila odhalit pravdu o svém zmizení. Jejich setkání zavede Raven do temného podsvětí, jehož obyvatelé si střeží svá tajemství...


Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Upřímně, byla jsem trochu skeptik. Přestože autor patří k těm prodávanějším a jeho trilogie slavila úspěch, ve mně to budilo nedůvěru. Chápejte, odstíny jsou pro mě brak a věnovala jsem je švagrové. Respektuji jejich úspěch, jsem schopná pochopit, proč sklidily takovou vlnu nadšení, ale nechtějte po mě, abych je obdivovala nebo na ně pěla chválu... Mám právo na svůj názor. Zkusila jsem to, nešlo... na shledanou! Zpět k tématu. 

Skutečnost:

Předem varuji - pokud nesnášíte upíří tématiku, ruce pryč! Zároveň by příznivkyně předchozí autorovy trilogie mohlo potěšit, že Gabriel se objeví i zde. Na jeho příběh navazuje novela Princ, která má být zároveň jakýmsi propojením obou sérií. Nečetla jsem, ale chystám se na ni.

"...Znala toho z newtonovské fyziky dost na to, aby věděla, že onen vetřelec musí mít neuvěřitelnou sílu, aby vůbec dokázal mrštit holí s tak obrovským švihem, až by prorazila omítku i kámen. Natož aby tu hůl zarazil do kamene na několik centimetrů... (Možná bral steroidy)..."

Abych ohodnotila knihu. Příběh je lehce na hraně. Nemám ráda, když se upíři a démoni cpou všude. Většinou je to na úkor kvality a moc násilné. Reynard to zatím zvládá vybalancovat tak, aby to příběh obohatilo a ne zabíjelo. Další body k dobru mu přičítám za skutečnost, že Raven není typická románová hrdinka. Jak to? Protože, moji milí, kulhá (nebudu říkat proč, dozvíte se v příběhu) a má nadváhu! Takže žádná prvoplánová sexy krasavice. Klobouk dolů.

Třetí plus dávám za zvolené prostředí. Florencie... to je něco, co mám ráda. Autor navíc zvládá vtipné dialogy mezi Williamem a Raven, u kterých jsem občas smíchy nemohla. Ti dva se k sobě vážně hodí.

"...Pokud se mě někdo snaží přesvědčit o tom, že jsem zešílela, tak se mu to zatraceně dobře daří..."


Kniha slupnuta za pět hodin a padesát pět minut - tři pětky! Nemohla jsem si pomoct, šlo by to i rychleji, ale zase nejsem robot. Děj plynul, přinesl odpovědi, otázky, smích, dojetí, zamyšlení... čili hodnotím jako lepší průměr za čtyři kachničky z pěti. Čekání na druhý díl, který v originále vyjde v únoru příštího roku, si zkrátím prvním dílem Gabriela a zuby si brousím i na Prince. 

PS: Co se zařazení mezi erotickou literaturu týče, není to prvoplánově erotické čtivo, takže scény tohoto ražení nejsou v hlavním hledáčku autora, přesto si s nimi poradil celkem zdařile, na to, že se jedná o muže ;-)


4 komentáře:

  1. Jak říkáš, ruce pryč :D, já upíry fakt moc nemusím. A ten název zní fakt šíleně! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D tak to vážně ruce pryč! :D Název, obal... prostě mě to přitáhlo a jsem v háji :D

      Vymazat
  2. na tyto knihy jsem vetsinou pokukovala jen kvuli obalkam, do cteni me zatim nic nepresvedcilo :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že obálka mě zaujala jako první... pak anotace a až jako poslední jsem si zjišťovala něco o autorovi. Čtení mě bavilo a dost jsem se u toho nasmála, protože hlavní hrdinka je trošku svéráz :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)