úterý 12. ledna 2016

knihovna –  E. Lowellová: Všem na očích


Malý restík ještě z minulého roku. V prosinci nebyl na recenze prostor a moc ani podmínky, takže směle do toho! Autorka této knihy píše pod více pseudonymy – Ann Maxwellová, Elizabeth Lowellová, Ann Lowellová. Zřejmě v rámci zmatení nepřítele…

(zdroj obrázku klik)




Originální název: Die in Plain Sight

Rok vydání v ČR2015
Rok vydání originálu: 2003

Počet stran: 320
(moje čtečka ve formátu epub píše 359 stránek )

Žánr: román pro ženy
série: Rarities Unlimited, díl 3. 


Vydal: Alpress
PřekladPetra Klůfová

Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji webu palmknihy.cz . Pořídit ji tam můžete za 179,- Kč nebo se podívat po klasické knize jako takové, kde se cena pohybuje kolem 240,- Kč bez poštovného. Heuréka vám napoví.


Anotace z palmknihy.cz:


Lacey zdědila po dědečkovi několik obrazů, které znázorňují brutální výjevy. Začne pátrat po dědečkově minulosti a seznámí se s charismatickým Ianem, který jí pomáhá rozkrýt rodinná tajemství. Rázem se však oba stanou terčem řady útoků. Jako by se někdo snažil zabránit odhalení pravdy…


Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Asi jsem si špatně nebo nepozorně přečetla žánr a čekala jsem spíš detektivku než román pro ženy. Má chyba.

Skutečnost:

Kniha zdolána za rovných pět hodin. Musím říct, že jsem ze začátku byla nepatrně rozpačitá. Rozčiloval mě pomalý rozjezd a střídání čtyř různých dějových linek. Zřejmě jsem přes svátky nepatrně zlenivěla. Někdy u šedesáté stránky přišel zlom a příběh mě začal zajímat natolik, že jsem se nedokázala odtrhnout až do samotného konce!

O čem to vypovídá? Inu – pomalý start ještě nemusí znamenat absolutní propadák. I když jsem se nad knihou v čekárně u doktora mračila a mamka vyzvídala, co to způsobilo. Jak zněla má odpověď? „Já chci, aby začali pátrat po původu obrazů, a oni si to rozdávají na stole!“ Ano, byla jsem trochu nevrlá, ale kniha za to nemohla. Musím říct, že ani ta romantická zápletka nebyla na škodu. Vždyť, která z nás netouží po muži, který ji bude chránit, bude neustále při chuti a navíc má pro strach uděláno? A nelhat!

„… Lacey se zašklebila. „Jo, slyším. Nikdy jsem nechtěla skončit sama, ale muži mě donutili změnit názor. Po těch pár pokusech mi stav single připadá prostě super…“

Kdyby to měl být jen román pro ženy bez oné doprovodné záhady o historii obrazů dědečka hlavní hrdinky, nikdy by kniha neměla šanci mě zaujmout. Takto jsem romantickou linii tolerovala, protože mě zcela pohltila právě ona detektivní část. Až těsně před koncem jsem začala cosi tušit, ale pravdu jsem měla jen z poloviny. Což mi také udělalo radost. Nemusím předvídatelné děje.

Mám-li to tedy shrnout. Autorka umí skvěle vtáhnout do děje. Nešetří detaily, ale ani jich není přehršel. Postavy se chovají vcelku uvěřitelně a není jich tolik, aby se člověk v ději ztratil. Jen, jak už jsme zmínila, přepínání mezi několika dějovými linkami v úvodu, než se osudy propojily, mi nepatrně lezlo na nervy. Normálně bych dala tři body, neboť se jedná o takový lepší průměr, ovšem zápletka byla výborně propracovaná a rozuzlení nečekané, proto čtyři kachničky z pěti a myslím, že jsme se s autorkou neviděly naposledy. Dokonce mám pocit, že jednu její knihu už vlastním.


PS: kniha je sice zařazená v jakési sérii, ale na příběh to nemá vliv



Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)