úterý 26. dubna 2016

knihovna –  E. Kachips: Závazek


Aktuálně krásný kulatý 50tý den hospitalizace. Utíká to neuvěřitelně rychle. Že stále čekáte na nějaké podrobnější informace? Jak praví klasik: Dočkej času, jako husa klasu J Dnes jsem tu s recenzí pro Palmknihy.cz. Co jsem si to vybrala tentokrát a jak se mi kniha líbila?

zdroj obrázku klik




Originální název:  Závazek

Rok vydání v ČR: 2016
Rok vydání originálu: 2016

Počet stran: 495
(moje čtečka ve formátu epub píše 322 stránek )

Žánr: román pro ženy

VydalTZ-One


Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji webu palmknihy.cz . Pořídit ji tam můžete za 120,- Kč nebo se podívat po looku jinde (o klasické knize jako takové jsem info nikde nenašla). Heureka vám ráda napoví.


Anotace z databazeknih.cz:


Historická romance zasazená do období 1100 n. l., kdy Anglie byla zasažena smrtí Viléma II. a na královský trůn nastupuje Jindřich I. Gillian nikdy nebyla obyčejná dívka. Její život už od raného dětství byl provázen viděním věcí budoucích. Její dar, skrývaný jejím nevlastním otcem na hradě Moray, naplňoval všechny v jejím okolí strachem. Vše se ale změní v okamžiku, kdy je její otec zatčen a ona musí jen se svými nejbližšími utéct do Skotské Vysočiny, kde nalézá nejen mír, který nikdy nepoznala, ale i něco, co si nikdy nemyslela, že pozná. Lásku. Štěstí je ale stále daleko. Vrah číhá ve stínu, aby udeřil svým posledním úderem, a staré křivdy musí být napraveny, aby mohla být pravda objevena.



Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Ač to u mě nebývá zvykem, tentokrát jsem šla čistě a jednoznačně po něčem romantickém., co ale na druhou stranu nebude prvoplánové erotické čtivo nacpané scénami, které by se hodily spíš na televizní plátna s přístupností nad osmnáct.

Skutečnost:

Protože jsem vyrostla na filmu Statečné srdce, tak mě tématika starého Skotska, Vysočiny a statných horalů prostě táhne. Na náročnější čtivo typu detektivka nebo thriller teď nemám myšlenky ani soustředění a tak se nestydím, že jsem zvolila něco trochu mimo svůj obvyklý záběr. I když poslední dobou tu vládne spíše červená knihovna. Jsme však zpátky u situace, v jaké jsem. Nevadí. Každý procházíme určitými obdobími a čtenářské preference nejsou jiné.

Kniha je podle všeho dílem české autorky, neboť jsem nenašla informace o překladu. Proč jsem je vůbec hledala? Protože občas slovosled nedával smysl. Nezapisovala jsem si konkrétní příklady, abych je sem mohla dát, ale minimálně čtyřikrát jsem narazila na věty, které jsem si musela přečíst třikrát, aby mi došlo, co tím autorka chtěla říct. Přikládala jsem to právě chybám při překladu, ale zdá se, že Elizabeth Kachips=Alžběta Kachips a ani o jednom jméně není skoro žádná zmínka. Nevadí.

„…“Cože?“ vykřikl Quanny. „Za tohle mě Malcolm určitě zabije. A když mě nezabije, tak se budu muset rozloučit s nějakou ne přímo nezbytnou částí svého těla.“ Zaúpěl a nepatrně si přitiskl ruce ke svým intimním partiím…“

Děj jako takový nijak nepobuřuje a člověk od něj dostane přesně to, co čeká. Oddechové čtení na jedno až dvě odpoledne či večery. Nádech romantiky, skotské vysočiny, malou špetku napětí, intrik a je hotovo. Vše plyne. Hlava a pata jsou na svém místě a vyjma zmiňovaných několika chyb ve slovosledu příběh nic nekazí.


Sečteno, podtrženo tři kachničky z pěti a je hotovo. Kdyby ještě záleželo na mně, změnila bych obal. Tenhle typ svalnatců se mi zaprvé nelíbí a zadruhé… to na mě působí lacině. Ale to už se pouštím do více či méně šťouravých poznámek a k tomu mé recenze nejsou ;-)



8 komentářů:

  1. :-D :-D :-D Tak první, co mne napadlo po přečtení, je hloubavá úvaha jako že autorka je vlastně Bětka Piškotová z Horní Dolní....v dnešní době rozmachu internetu se informací lze domoci v masivním rozsahu... i o Skotsku. :-D
    Hned potom mne napadlo, žes říkala něco o výběru jiného žánru pro "serioznější" stránku - nějak mi to nehraje dohromady..... chápu, proč ten výběr, rozumím tomu, ale mne nenalákáš.
    Taky mi není jasné, odkud jsi vzala tu informaci, že tato recenzovaná věcička je srovnatelná se Statečným srdcem .... možná jsem divná, no, docela určitě, ale mně to teda jako veliká jen romantika nepřišlo....
    Hrozný, že nesmím nic propíchnout neboli vyzradit...uhlídat to je dřina, fakt.... tak leckterý argument nemůžu použít...
    Zvídavého Zajdu by teda ale velice zajímalo, jak by měl vypadat obal podle tebe? Podělíš se? :-D A já pak přidělím kachničky....nebo že by zajíčky....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajdo - nastraž slechy! Já to nesrovnávala se Statečným srdcem - to má k romantice fakticky sakra daleko - jen prostě nevím proč, ale díky tomu filmu mám pro statné Horaly slabost. A jo, už jsi mě upozorňovala, že Mel je houby Skot :D Serióznější kniha přijde na řadu až po této - tedy, měla by následovat recenze na posledního Gabriela a zítra začnu číst něco jiného - konečně :D

      Jinak chápu, že autorka zřejmě měla chuť si zkusit něco napsat a vydat jako ebook - má můj respekt za odvahu a celkem se jí to i podařilo. Být dneska za průměr není zase tak zlé, neb o úplný propadák se nejedná.

      Obal podle mě? Mno... já bych vsadila spíš na scenérii než na pekáč buchet :D

      Vymazat
  2. Jo, jo, jo... Qwakýsek a scenérie dostávají pět kachniček z pěti. :-)
    A jít dneska - v době nemilosrdné - s kůží na trh v oblasti knižní (i když ve formě e-)tvorby si opravdu zaslouží pochvalu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :) a i když to mělo své mouchy, může se z toho poučit a příště to vyšperkovat mnohem lépe, protože příběh sám o sobě nebyl marný, i když jsou tyhle knihy na jedno brdo :)

      Vymazat
  3. Jak vidím ženský román, utíkám pryč přes hory a doly, lesy i stráně, jeskyně a jezera, ba i moře překonám!
    No tak ne, kecám :D, recenzi jsem si přečetla, ale knížku nejspíš určitě nee. Ale jsem ráda, že se v nemocnici nenudíš a čteš jako o život! Opět přeji brzké uzdravení! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem to chtěla napsat u Zuzky výš- nemůžeme se taky shodnout na všem, jak by to vypadalo? :D o nudě by se hovořit dalo, ale jsem ráda, že zvládnu alespoň něco číst, protože v nouzi je i ženský román k nezaplacení :D

      Vymazat
  4. Potvrdzujem, autorka je češka ;-)
    Knižku som nečítala, takže nemôžem komentovať. Snáď inokedy a niečo iné :-D
    nad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za ověření :) ;-)
      A to samé, co u Janinky - nemůžeme číst všechno stejné, to by byla nuda :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)