neděle 7. ledna 2018

Knižní výzva 2016/2017 I.

Část první, protože napsat to najednou, tak někde v polovině zemřete nudou!


Jak si v názvu článku můžete všimnout, je to nejen první část, ale rovněž výzva za dva předchozí roky. Proč? Protože naplnit ji za rok jeden není v mých silách. A jak se ukázalo, tak ani za roky dva! No, a protože dnes nemám nic k recenzi - ano, i takové dny jsou, jdeme bez delšího očekávání na to!

Snad jen ještě jedna věc - autorkou této úžasnosti je Tatafa, které tímto děkuji! 

PS: může se stát, že pokud porovnáte mé číslování a číslování autorky, nebude vám to sedět. V jedné z příštích částí pochopíte, proč tomu tak je ;-)





1. Kniha, jejíž název začíná na stejná písmena jako mé jméno

Jak to děláte vy? Hledáte knihu cíleně na dané body nebo (jako já) čtete a pak koumáte, která půjde na co napasovat? Sem jich pasuje hned několik, ale vyberu... Klíče království. To je tak, když má Stephen King syna a ten se co do talentu potatil a aby toho nebylo málo, spojil se s dalším bláznem a vznikl exkluzivní komiks! Klíče jsou třetí díl z pěti.

2. Kniha, jejíž název má 1 slovo

Sahám po prvním dílu eroticky akční trilogie Alfa, která sice dostala jen tři a kousek kachničky, ale rozhodně rozehrála velmi zajímavou hru a celkem nadchla. 


3. Kniha, jejíž název má 5 slov

Chce se mi začít hudrovat na téma nedokončené/nevydané série, ale o tom dnešní článek být nemá. Sem pasuje skvěle třetí díl o smrtce Charley Davidsonové s názvem Třetí hrob přímo před nosem, který si udržel vysoko nasazenou laťku dvou předchozích částí. A pozor, protože světlo na konci tunelu může také být lokomotiva!

4. Kniha, na jejímž obale převažuje modrá barva

Zůstaneme u písmena té a podíváme se na vroubek románu Turbulence. Ach, ti muži v uniformách nebo oblecích. Vojáci, námořníci, policisté,  právníci a rovněž piloti. Znáte pojem High mile club? Ne? Tak googlujte a pak se na tuhle čtivou eroticko-romantickou věc jukněte!

5. Kniha, která má špatné hodnocení

Teď nám tu vyvstává otázka: Co považujete za špatné hodnocení? 61% na databazeknih.cz zase tak marně nezní. Pro někoho. Ale například pro mě už to celkem špatné hodnocení je. Zaujalo mě hlavně, že názory jsou hodně rozdílné a ne přímo to nižší procento. Jo, já vám neřekla název? Jmenuji se X. A upřímně? Těch 61 procent bylo hodně nadneseno!

6. Grafický román

Víte, co je grafický nebo také někdy vizuální román? Nápad jsem měla, ale radši jsem si to vyhledala.  Komiks, moji milí. Máte je rádi? Nebo je přehlížíte? Upřímně, jako malá jsem je s bratry četla. Mickey Mouse, Kačeří příběhy, Anča a Pepík... když jsem na ně narazila teď, objevila se překážka. Netušila jsem, jak se takový komiks čte. Ani teď to pořádně nevím a občas tápu, přesto jsem si sérii Zámek a klíč nenechala ujít, protože rozhodně stojí za povšimnutí pro všechny fandy Joe Hilla (viz bod číslo jedna).

7. Kniha, která má v názvu číslo

Hm, asi bych zvolila 10 důvodů, proč tě miluji od Julie Quinnové. To máte tak... ne na všechny knihy, které přečtu, píšu recenze. Někdy to za to nestojí. Jindy se mi nechce nebo pro to případně není prostor. A jsou i knihy, za jejichž čtení se tak trošku stydím. Napadá vás, jaká kategorie by to mohla být? Ano, Harlekýnky! Teď by se ovšem Julia mohla parádně rozlítit, protože její knihy do tohoto žánru nespadají. Jsou jemně nad ním. Takový obyčejný (i když velmi dobře napsaný a promyšlený) lepší román pro ženy. Odpočinkové čtivo :)

8. Kniha v cizím jazyce

A teď se asi počůráte smíchy. No ne, bez legrace. Mám tu pár knih v angličtině. Tři díly Harryho Pottera, které jsem si kdysi v akci 2+1 koupila na letišti v Londýně, dva dárky od Wixie (životopis Alana Rickmana a jeden díl Blacklistu, který vyšel jako román) a pak taky dvě kuchařky... Ale tím se prokousávám postupně a bude mi to notný čas trvat, takže co? Takže si dáme poslední díl série Alfa s názvem Omega... ve slovenštině! 

9. Kniha, jejíž četbu už strašně dlouho odkládám

Ne, že bych ji přímo odkládala, ale na některé žánry musí mít člověk tu správnou náladu a duchařina Anna krví oděná  je mezi nimi. A tak to trvalo možná i tři roky, než jsem se ke knize propracovala. Nebyla marná, bez debaty, jenže upřímně... extra dobrá taky ne. Někdy se totiž stane, že se chcete bát, a proto čtete a čtete a nebojíte se a nebojíte a najednou je konec. 



10. Kniha, která trvala přečíst věčnost

Spoutaní temnotou - jednoznačně a bez zaváhání! Ta by pasovala i na bod číslo devět, ale sem tedy rozhodně lépe. Série Strážci věčnosti od Alexandry Ivy začala neskutečně slibně... jenže přibližně od pátého dílu to jde z kopce a to dosti prudce. U dílu osmého - to je tento, už se mi tedy chtělo notně mlátit hlavou o zeď a nejradši bych stránky snědla, než je četla. Ještě mi chybí díl devátý, ale tedy... na to si snad budu muset dát panáka... nebo dva. Přitom propracovaný propletený svět, krásné upíří a démoní oddechové příběhy... a takhle to podělat...


Prvních deset bodů máme za sebou - děkuji vám za trpělivost a otázka na závěr: Účastníte se nějakých výzev (nejen knižních) nebo jdou těžce mimo vás? :)

4 komentáře:

  1. Skvělý tag i tvé odpovědi :) Ta modrá obálka Turbulence se mi vážně líbí :) A četla jsem Jmenuji se X a souhlasím, těch 60% bylo vážně nadhodnoceno :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) Snažím se to vždycky pojmout nějak - po svém - někdo dává jen seznam knih, někdo se rozepisuje ještě víc - je spousta možností - Turbulence vůbec nebyla špatná, pokud máš lechtivější literaturu ráda :) a rozhodně - 60% pro X fakt nestálo za nic, přitom to mělo tak krásný potenciál, ale na to se narazí snadno, že autor nevyužije to, co má pod rukama :)díky za komentář!

      Vymazat
  2. Jsi dobrá, já bych nedala dohromady ani jeden bod :D.
    Výzev se neúčastním, jediný můj čtenářský počin je čtení dětem před spaním. Ale snažím se vybírat tak, aby jsme se u toho bavili všichni :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono, když to tak vezmeš, tak je to jen takový sumírung na závěr roku toho, co jsem přečetla, protože plnit ty body je někdy vážně na hlavu :D a spoustu jsem jich nedala, jenže mi to přijde zajímavé - ať už knižní, filmová nebo seriálová - o všem se chystám napsat, jen nějak nemám sílu :D

      A co čtete? Někde jsem četla dobré ohlasy na Lichožrouty :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)