úterý 27. listopadu 2018

knihovna - F. Kotleta: Mega hustej nářez

Rande číslo čtyři - sakra, jde do tuhého!



Série nářezů směřuje do finále a přituhuje. Jen v knize nebo houstne i atmosféra mezi autorem a čtenářem? Žádný vztah není jen ideální a zalitý sluncem. Mraky a přeháňky se objeví všude. Takže… Rozejdeme se s panem Kotletou nebo si dáme rande číslo pět?



zdroj obrázku klik





S partyzánštinou je konec. Je na čase rozpoutat válku. Absolutní válku lidí proti mimozemským okupantům. Jestli má být planeta Země svobodná, je třeba obětovat všechno, včetně vlastních životů – a to platí nejen pro lidi, ale i pro upíry. Jan Bezzemek, Gerhard, Petra, Lucie i Diana a jeho partička upířích transvestitů a dalších jejich spojenců stojí na prahu poslední bitvy se žlutými parchanty z vesmíru a vědí, že není cesty zpět. Čeká je buď smrt, nebo svoboda. „Tak jo, sežeňte mi granáty a nějaký hulení. Tohle bude epický,“ říká JUDr. Tomáš Uhřík. Upíři proti mimozemšťanům potřetí a naposled. Na konci knihy zůstanou jenom jedni a cesta k tomu stojí za to.

Nakladatelství:  Epocha
Žánr: fantasy, sci-fi/akční fantastika
Rok vydání: 2013
Počet stran: 328, ebook ve formátu epub 229
Série: Bratrstvo krve, díl třetí


Ukázka z knihy (za návod díky Lucce!)



Očekávání:

Nářez zůstává! Konečně snad závěr, protože… o tom za chvíli.

Skutečnost:

A je to tu. Jan Bezzemek se řítí do finále. Chce se mi zajásat. Byla to parádní jízda. Masakrózní! Hustá! Inu nářez se to nejmenuje jen tak pro nic za nic. Ale bylo toho dost. Ne nadarmo se říká, že v nejlepším je třeba přestat. Tři díly byly úplně akorát a nemůžu si pomoct, tenhle mě bavil ze všech nejmíň. Kdybych nebyla zvědavá na vývoj děje a průběh boje s kartany… dala bych si jen předkrm a na hlavní chod a na dezert by už nedošlo.

„…“Buch!“ nenechal si své poškození líbit kartanský pilot a vypálil po mně. Na svém původním místě už jsem ale nebyl. Nejsem včerejší a už vůbec ne dnešní. Když už, tak předvčerejší, takže vím, že upír musí být pořád v pohybu, jinak ho nepřítel dostane. A je úplně jedno, jestli je to kolotoč nebo Messerschmitt…“

Skutečně to říkám nerada. Kotleta je můj miláček. Baví mě hlody jeho postav. Výkřiky do tmy. Napětí. Zvraty, brutalita a surovost. Nejsem masochista ani sadista. Jen mám občas chuť utéct detektivkám a erotické literatuře k něčemu trochu… bláznivému. A přesně to mi série Bratrstvo krve poskytla.

Ač jsem knihy nečetla na jeden zátah, byla jsem bojem mezi upíry, lidmi a kartany přehlcená. Vše držely jen hlášky hlavních protagonistů a touha dozvědět se výsledek. Ten vám samozřejmě neřeknu. Můžu vám však dát skóre v kachničkách. První díl dostal čtyři. Druhý díl pět a třetí sjede zpět na čtyři.

„…“Fotr mě vycvičil. Vždycky říkal, že jedinej, koho je třeba se bát, je můj vlastní účetní,“ pošeptala mi rozverně do ucha…“

Jinak technická poznámka: koho tato série baví a třeba o tom ještě neví, jsou tu dvě věci:

  1. Existuje cosi jako prequel – novela, která pojednává o Gerhardovi - Vlci
  2. Hustej nářez vyjde jako komiks! Vyjma komiksu si opravdoví fajnšmekři můžou vybrat (za příplatek) celou řadu lákavých bonusů. Předprodejní akce skončila, ale komiks by měl snad být i v prodeji. Nebo je možné kontaktovat… klikněte na odkaz a dozvíte se víc!
Zpět ke knize. Přiznávám, chvílemi jsem se dost nudila a prosila kartany, ať spáchají sebevraždu nebo odletí šikanovat jinou planetu. Kotleta je ovšem mistr obratů. Aby ne, jinak by se přismahnul, že jo. Když si říkáte, že knihu odložíte, neb se to už vážně nedá a nudíte se jako hrom, přijde pecka. Navíc v tomhle žánru nikdy nevíte… nečtete červenou knihovnu, kde už od začátku očividně tušíte, kdo skončí s kým. Tady nemáte šajna, jestli se váš favorit dožije konce stránky, natož kapitoly a o knize samotné vůbec nemluvím. Tato skutečnost dost zachránila autorovi zadek a mě chuť číst dál a dál.

„…Nedaleko od Germána explodoval další granát. Tenhle výbuch udělal Gerhardovi v podbřišku slušnou díru. Přišel o kus břicha, část stehen a také… „ne, už zase?“ zaúpěl Gerhard…“

Co se konce týče, bacha spoiler – asi to mohlo být víc… prostě víc! Neříkám srovnat Zemi se zemí. Herdek, to zní ale blbě. Jen tomu víc nařezat, pak by ta poslední kachna/hvězda přistála a byla bych spokojená. Jestli půjdeme na další rande? U kartaních zadků, jak se můžete ptát? Jasně, že ano! Nalijme si čistého vína – souboj upíru s ufouny se jeví dost nereálně, ale za to souboj lidí s démony, odlišnými vírami, záhadami a tak? Tomáši Kosku (jiná série od tohoto autora, aby snad nedošlo k podezření z nevěry – znáte to – pořádek dělá přátele), jsi na řadě!

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji eshopům Palmknihy – eReading



4 komentáře:

  1. Zrovna minulý týden jsem si na tebe vzpomněla, když sem procházela v knihkupectví kolem jednoho Kotlety. Já se do něj snad i pustím :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je neskutečně šílený týpek :D rozhodně by mě zajímal další názor ;-)

      Vymazat
  2. Hustej nářez je boží, líbili se mi i Vlci (jsou trochu jiní, ale zajímaví), Tomáš Kosek byl dobrý, ale trochu roztříštěný (povídková forma prvního dílu), další jsem zatím nečetla), ale teď jsem přečetla SPAD, kde Kotleta ubral brutálností (trošku) a přidal na příběhu a je to pecka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Vlky asi taky dojde - Gerhard je zajímavá postava :D Myslíš Příliš dlouhá swingers party? mně to přišlo fajn coby ochutnávka a poznání autora - na další si brousím zoubky teď, protože Kotleta má neskutečný potenciál a ten komiks? Už aby byl Ježuch!

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)