úterý 16. dubna 2019

knihovna - A.Jones: Stříbrná labuť

Vítá nás Elitní klub králů - otázkou je, zda chceme být členy!



Amo Jones pro mě byla k dnešnímu dni neznámou autorkou. Ono upřímně, taky nemůžu znát všechny, i když mám v žánru erotiky celkem načteno. Takže si zaprvé rozšíříme obzory a zadruhé zjistíme, do jaké skupiny patřím. Buď totiž klubu králů propadnete… nebo si ťukáte na čelo a dumáte, co na tom ostatní vidí. A přesně takovou situaci alá Odstíny mám ráda! Schválně – na jakou stranu se postavím dnes?!
zdroj obrázku klik





Autor:  Amo Jones
Originální název: The Silver Swan
Nakladatelství:  Baronet (web)
Žánr: erotika, romantika, young adult
Rok vydání: 2018, originál v roce 2017
Počet stran: 288, ebook ve formátu epub 247
Série: Elitní klub králů, díl první
Překlad: Renata Heitelová

UKÁZKA:

Očekávání:

Je to přibližně půl roku, možná o kousek déle, kdy jsem po knize pokukovala. Odradil mě fakt, že jde o sérii a navíc ji autorka podle všeho ještě ani nedokončila a z toho já mám vítr a odrazuje mě to předem. Pokud to jde, dávám přednost nesériím či těm, které už jsou vydané komplet. Ovšem Zuzka z Palmknih mě nahlodala, takže jsem si od ní nechala poradit a?

Skutečnost:

Madison Montgomeryová pochází z bohaté a vlivné rodiny, když ale její matka spáchá ten nejhorší zločin, Madison musí žít po zbytek svých dní s pošpiněným jménem. Doufá, že na soukromé Akademii Riverside v Hamptons začne s čistým štítem. Jenže nepočítala s desítkou drsných hochů, kteří škole vládnou celá anotace např. tady.

A průser je na světě! Ne, vážně, to nejde napsat kulantně či zaobalit. Ne. Tohle se nedá! Ale hezky popořadě!

Již delší dobu remcám, jak bych ráda něco sjela na tři doby. Dlouho nebyla recenze negativnějšího rázu. Takže tady si smlsnu měrou vrchovatou. Alespoň něčemu podobnému nasvědčuje mé zvolání. Ovšem nebude to zcela tak, jak se na první pohled zdá.

„…Tatum odpoví za mě: „Ale má potíže s kluky.“
„Ach,“ vydechne Sammy a vyjede na silnici.
„Jakého druhu? Toho typu, že si mám připravit lopatu a alibi, nebo toho typu, že mám upéct koláč a vyhrožovat, že mu uříznu koule, dokud ti neodpustí?“…“

Začneme tedy jedním velkým negativem – postavy. Nemůžu si pomoct, ale k žádné jsem si nedokázala vytvořit vztah. Každý, doslova každý, snad vyjma Tatum mě naprosto vytáčel. Chybí jim
hloubka a propracovanost. Jsou plytké, ploché, nevýrazné a na nervy lezoucí. Chlapci (pardon, už nejspíš pánové) z onoho Elitního klubu jsou jeden jako druhý, pročež se musím sem tam vracet, protože zapomenu, který z nich zrovna hraje prim. Madison absolutně netuší, jestli chce spát se všemi… najednou či postupně? Nebo jen s jedním či dokonce s žádným!

Web autorky a zdroj obrázku klik

Hovadina, neskutečná zmatená nekompletní hovadina. Jenže tak čtivá, až z toho dostávám vyrážku! Nastává situace, kdy regulérně přemýšlíte, že potřebujete přečíst další díly, neb vás zajímá, co tím vším autorka chtěla říct. Jak to bude dál? Co se semele? Zlepší se postavy nebo bude otrávenost nad jejich charaktery a provedením pokračovat? Na světě jsou v češtině díly tři, v originále čtyři, přičemž čtyřka nese podtitul Kniha první. Tak to fakticky nechceš! Vyjde vůbec v češtině? Uzavře to autorka pátým dílem nebo se mám nechat zavřít na kožní jak z toho budu osypaná? Prosím vás, kdo četl další dva díly, má to smysl?!

„…Natáhne se, zvedne paži, aby se na to podíval, a pak se opře o lokty a vytřepe vodu z vlasů. „Existují lidi, existují vlci a pak jsem tu já…“
Přisune se ke mně a rty mi přejede po krku. „Zatracenej bůh.“
Zavřu oči a uvnitř bojuju s touhou mu vlézt na klín. Otevřu je a pohled mi dopadne na všechny okolo jezera. „To sis tam určitě vytetovat nenechal.“
Uchechtne se. „Ale jo, nechal.“…“

Vyjma čtivosti se nabízí pozitivum číslo dva, a sice slušně zvládnuté erotické scény. Ano, jsou lepší. Ano, jsou rozhodně horší. Ovšem Amo v tomto směru velmi mile překvapila, takže snad – eventuálně – bych prubla dvojku už jen kvůli – za á zvědavosti a za bé erotice. A pak si budu rvát vlasy, že jsem ten čas a energii nevěnovala mytí oken. Nadsázka!

Sečteno podtrženo – Stříbrná labuť dosáhne na dvě hvězdy/kachny a může být ráda, že jsem se dobře vyspala, protože taky mohla dostat jenom jednu. Při čtení jsem si neustále opakovala Proč? Proč tohle dělám? Proč to nezahodím? No protože mě, sakra, zajímá, o co kráčí! Ale jinak bych nejradši všechny protagonisty propleskala na jednu hromadu. A přitom ten potenciál snad už ani lepší být nemohl! Taková krásná zápletka… z toho se dalo vytřískat tolik… jen to víc propracovat a zbytečně nekomplikovat.  Jenomže ani slušně zvládnutá erotika není zárukou velkého úspěchu. Je potřeba mnohem víc! Jdu si namazat tu vyrážku, protože mě svědí všechno! A vy mi můžete do komentářů napsat, kdy a čím vás autor nejvíc nakrknul?

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji eshopu Palmknihy.cz



4 komentáře:

  1. Ale teď jsi mi vnukla úžasný nápad - až budou dětičky zase remcat nad nějakým úkolem/trestem, tak budu používat "A můžeš bejt rád, že jsem se dobře vyspala!" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, ještě že ty recenze máme - k čemu všemu mohou inspirovat :D Rádo se stalo - jsem napnutá, co ti syknové odpoví :D

      Vymazat
  2. Jako člověk, který přečetl celou sérii, tedy ty tři díly, doporučuji dále nečíst! :D
    Tohle byla taková kravina! Jako, jediné co tahle série má skvělé jsou ty erotické scény a čtivost. Ty další díly, já jsem první hodnotila jako průměr, bavilo mě to, jakože fakt ale na hranici šílenství, a pak jsem neodolala a otevřela druhý díl. Postupně jsem knihám dávala vždy o hvězdu dolu a to jsem si myslela, že ten třetí díl vystřelím z okna, ale mám svůj telefon ráda, takže tak. Dostal 1 hvězdičku, ale fakt z milosti a faktu, že já odpad prostě nedávám a většinu knih dočtu.
    Při čtení této série jsem nevěděla, že není ukončená, že autorka píše další díly, a to asi bylo po přečtení třetího dílu to poslední, co mě fakt už donutilo přestat. Viděla jsem, že u Baronetu teď autorce vyšla další kniha, ale mám z toho takovou hrůzu, že prostě ne. :D I kdyby mě na nože brali, tak ne. :D
    Amy Jones neumí vykreslit postavy, vývoj jak příběhu, tak postav, ji fakt nic neříká, jediné, co ji jde jsou erotické scény... a ty teda na to, že ty postavy jsou asi šestnáctiletí? Jako vážně? Já jsem jim při čtení přidávala na věku. :D Hlavně tu dvojky a trojky! :D
    Pokud tě opravdu už jednička nakrkla, radím ti, utíkej! Nečti ty další díly nestojí za to. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inu - hned mám menší chuť se do toho pokračování pouštět, zvlášť když není dokončené a jsme teprve v polovině. A ani dobrá erotika nezachrání vše!

      Přesně to samé jsem dělala já - vsugerovala jsem si, že je jim kolem dvaceti, protože na náctileté si teda servítky nebral nikdo! A souhlasím - neumí pracovat s hloubkou postav a o nějakém vývoji si můžeme nechat leda tak zdát. Pokud v tomto stylu pokračuje i dál, musela bych být padlá na hlavu, abych na to plýtvala časem!

      Jj - o té nové jsem taky slyšela - jenže je to zase série nebo ne? Být to jednorázovka, tak možná přimhouřím obě oči a půjdu do ní, ovšem takhle? BRrr! :D

      Díky moc! :D ♥

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)