neděle 26. ledna 2020

knihovna - K. Luka: Dračí nevěsta

Z jihu na jih

Dáme si jeden paradox… hlásala jsem před časem do světa, že až na slabé výjimky nečtu české autory. Jak si tedy vysvětlit, že má letošní již třetí kniha je právě od českého autora (ano, na ty dvě předchozí tady recenzi nenajdete). A upřímně – čtvrtá v pořadí na tom nebude jinak. Jdu do sebe? Změnila jsem názor na domácí tvorbu nebo jde o jakýsi vrtoch? Spíš jsem narazila na celkem slušnou českou autorskou žílu!

zdroj obrázku klik





Prostředí legend a mýtů s atmosférou dobrodružství, romantických hrdinů a odvážných a krásných panen… Drzá Sanje má už osamělého života na zděděném statku plné zuby. Nemíní se zahrabat na samotě za vsí, jejíž obyvatelé ji nemají v lásce. Má plán. Prodá statek a odejde do města za prací… Kherachrenn se toulá krajem a žije svůj klidný dračí život. Občas ukrást nějaké dobytče považuje za příjemné zpestření, ale ta drzá holka, která tak statečně brání svoje krávy je výjimečně zábavná… Statečný rytíř vždy stojí na straně slabších. A když se krajem začnou šířit zvěsti o drakovi, Dermi neváhá ani vteřinu. Zničit tyhle krvežíznivé bestie je jeho poslání… celá anotace např. tady.

Byla jsem nadšená z Lovce věna, a proto se nabízelo sáhnout po další knize od stejné autorky. Neříkám, že je to zrovna sázka na jistotu. Spíš snaha zjistit, případně se utvrdit ve spisovatelčině stylu. Po jedné knize se totiž autor nestane vaším favoritem. Chce to více kousků a od toho je tu dnes Dračí nevěsta. Anotace mě zaujala, stejně tak obal, který nekřičí do světa hlasitě: „Kýč!“


Má jít o fantasy. Dobře, to není prvotně můj standardní žánr, nicméně nebudeme stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Fakticky by mě v téhle zimě zábla prdel. Stránky utíkaly jedna za druhou a já se bavila. Sanje má pekelně proříznutou pusu, což ocením já, jedna z postav v knize a dalším tím slušně poleze na nervy.

„…„Prosím…“ zašeptala ochable.
„Prosíš o rychlou smrt? To ale nebude žádná zábava…“

„Tohle taky není moc vtipný,“ odvětila.
„Jak se jmenuješ?“
„A ty?“ Sanje sotva vnímala, co to vlastně říká. Jako obvykle měla jazyk rychlejší…“


První věta knihy? Do prdele práce! Ne, nedělám si prd… srandu!  Smála jsem se prakticky neustále, i když hrdinům do smíchu nebylo. Že bych jen chválila? Hej, jste tady poprvé? Taková věc se nestává často. Zpravidla se pokouším vypíchnout pozitiva i negativa, ať to máme hezky vyvážené čili: Za příběh u mě autorka dostává plný počet. Stejně jako za dialogy, prostředí, překvapující zvraty a smysl pro humor. Za co ale půjdou body dolů?

Za prolínání současnosti s minulostí, které bylo neuvěřitelně chaotické, nesystematické a solidně na nervy lezoucí. Jako… mělo své opodstatnění. Ne, že ne, ale dalo se, dle mého, pojmout i trochu méně hekticky a násilně. Další výtka? Hm, dejte mi pár minut… jo, bylo to krátký! Jenže to je tím, že jsem rypna obecná. Dejte mi knihu/příběh/postavy, které mě budou bavit, a vše vměstnejte po dvě stě stran. Máte zaručeno na sto procent, že budu okamžitě špačkovat právě nad délkou knihy! Proč? Proč mi tohle děláte? Proč na konci skočíte o x let zcela bezdůvodně? Proč si s tím nevyhrajete, když máte talent, smysl pro humor, detail a nápad? Krucipísek ale už! Pravítkem přes prsty bych dávala raz dva!



„…toužila jen po obyčejném klidném životě. Toužila být normální. Staré pořekadlo pravilo, že co se stane jednou, nemusí se už stát podruhé. Co se však stane podruhé, stane se i potřetí…“ 


Suma sumárum stručně a jasně si dáme krásných sladkých dračích čtyři a ždibec a příště… příště se autorka, doufám, polepší, do prdele práce!

Autor:  Katherine Luka
Nakladatelství:  KKnihy.cz (web – klik)
Žánr: fantasy, romantický
Rok vydání: 2016
Počet stran: 170 (ebook ve formátu epub 153)


Výborných knih není nikdy dost – velké díky panu Pavlu Kohoutovi z nakladatelství KKknihy.cz  a těším se na cokoli dalšího!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)