čtvrtek 19. listopadu 2020

knihovna - L. J. Shen: Bane

Znovu L. J. Shen

Přiznávám na úvod – tato autorka umí. Propracovala se na seznam mých oblíbených autorů a ano, na blogu vyšla recenze pouze na knihu Scandalous, nicméně k dnešnímu dni mám za sebou celou sérii Hříšníci (Sinners of Saint). V chronologickém pořadí: Defy, Vicious, Ruckus, Sandalous a Bane. Jak jsem je četla já? Scandalous, Ruckus, Defy, Vicious a Bane. Vadilo to? Ani ne. Naopak. Mám dojem, že jsem začala, k mé vlastní škodě, tím nejlepším a dál se potýkám s klesajícím nadšením… pojďme si o tom popovídat!


Nestoudný surfař. Hulič. Podfukář, lhář, zloděj a podvodník. Naposledy, když jsem o něm slyšela, tak vydíral boháče a spal s jejich manželkami. To byl ten důvod, proč jsem byla víc než jen trochu překvapená, když jsem ho našla stát na svém prahu, když prosil o mé přátelství, o mou náklonnost. Ale co mě zmátlo úplně nejvíc? Že u toho vypadal tak upřímně.


Můžeme začít následujícím prohlášením  - Scandalous byl nej – mně totiž ta hate to love linka (v překladu od nenávisti k lásce) vyhovuje asi nejvíc. Hned po milostném trojúhelníku, ty mám rovněž ráda. Na co naopak začínám být pekelně alergická, vyjma obnažených svalovců na obálce, je scénář miluju ho/ji a přitom nesmím a budu o tom půl knihy kvákat, až čtenáři vyvzdychám díru do hlavy!

„…Můj celý život mi tě slíbil, tys musel, musel přijíti. Puškin. Znal jsem jen jednoho člověka, který byl blázen do tohohle ruského básníka, a stejně jako slavný Alexandr Sergejevič byl taky pod drnem…“

 Bane se právě v dílu předchozím, kde se několikrát mihl, jevil jako správně drsný frajer, který si vlastní knihu zaslouží, i když úplně nepatří k elitě v Todos Santos. Ovšem bylo prima vzít to i z jiného úhlu. L. J. Shen v této sérii nesáhla po úplně romantických, přeslazených a dokonalých hrdinech. Každý z nich byl grázl toho nejhrubšího zrna, skoro by se dalo použít i označení záporák, a měl celou kopici problémů. Což byl jeden z dalších faktorů, který mě na sérii zaujal. Dokonalosti bylo už dost, změna vítána.

 Ano, trošku to vypadá, že místo samotného hodnocení jednoho dílu dostáváte shrnutí celé série. Snad mi to okecávání odpustíte. Kde jsem byla? Jo – problémoví hoši, průsery, zamotaniny, drama, napětí, drsnější mluva a co si budeme namlouvat i sex, neb se jedná o erotické knihy. Takže jde v podstatě o to, jak vám ten který chlapák a jeho konkrétní příběh sedl. Nejsou to žádná zlatíčka a upřímně, každá normální a soudná ženská by se jim vyhnula obloukem, případně by po jedné společné noci vzala nohy na ramena.

„…„Jsi hovado,“ povzdechla jsem si.

„Příště mi řekni něco, co nevím.“

„Sean Connery měl ve všech filmech s Jamesem Bondem tupé,“ opáčila jsem.

Bane se zasmál. „Cože?“

„Řekl jsi mi, ať ti řeknu něco, co nevíš. Vsadím se, že tohle jsi nevěděl.“…“

Jenže, jak už to tak bývá, ženy jsou v podstatě masochistky a každý z pánů najde svou druhou polovičku. Ne vždycky je ona dáma jemnější nebo méně komplikovaná. Další plus. Je to sladký, nicméně ne přeslazený! Za to patří dík. Dialogy fungují. Chemie mezi postavami rovněž. Obecně mi autorka sedla, takže se chystám na další knihy, má jich dost a podle všeho se Baronet hodlá pustit do série All Saints High! A držte se, protože to vypadá na pekelnou jízdu – setkáme se totiž s potomky našich starých známých – Luna Rexrothová, Vaughn Spencer atd. Kdo se těší?!

 Ukončíme tento výlev číselným hodnocením. Bane odchází se slušnou a uspokojivou tři a půlkou. Osobně si myslím, že potenciál byl mnohem větší, ale drzost a vzdor se ztratil v trochu komplikovanější a zamotanější zápletce. Celá série by si potom jako celek zasloužila solidní a parádní čtyři a půlku. Brzy na viděnou, L. J. Shen!


Autor:  L. J. Shen

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: erotický

Rok vydání: 2020 (rok vydání originálu 2018)

Počet stran: 416, ebook ve formátu epub  350

Série: Rození hříšníci – díl čtvrtý – podle všeho (zatím) poslední

Překlad:  Zuzana Řeháková

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji Zuzance a eshopu Palmknihy.cz - má první a zároveň nejdéle trvající spolupráce – snad k oboustranné spokojenosti!




4 komentáře:

  1. Cože? Sean Connery měl v bondovkách tupé?! Jsem šokována! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počkej, já netuším, zda je to pravda :D Musím dohledat, pokud to vůbec jde :D

      Vymazat
    2. Já si to náhodou našla a fakt to pravda je! 🙈😀

      Vymazat
    3. Vidíš, alespoň k něčemu - vyjma vyčištění hlavy - je erotická literatura dobrá :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)