pondělí 7. prosince 2020

knihovna - S. Reynard: Gabrielův slib

Ach, ta nostalgie!

Sylvain Reynard… má láska dlouholetá a stále přetrvávající. Nebudu lhát, jistá dávka skepse se na mě podepsala, protože s jeho knihami jsem trávila čas mimo jiné i ve špitále, když jsem čekala cácorku a její osud byl dost nejistý. Bude mě stále bavit? Není další díl krokem zpět? Sylvain a Sylvia Day jsou autoři, kteří mě přivedli ke čtení erotiky, takže nám tu visí jeden velký a tlustý otazník!

Čtvrtý díl úspěšné série Sylvaina Reynarda o vysokoškolském profesoru Gabrielovi a jeho lásce Julii začíná narozením jejich dcery. Oba si slíbili, že budou těmi nejlepšími rodiči, a vše vypadalo jako jeden krásný sen – až do okamžiku, kdy Gabriel dostal nabídku na prestižní pracovní místo, za nímž by se muset stěhovat do Evropy. Přijme Gabriel pozvání přednášet v Edinburghu a nechá Julianne s Clare bezbranné v Bostonu, nebo se vzdá životní šance, aby zůstal se svými blízkými?

Docela jsem knihu odkládala. Se Sylvainem mě pojí silné pouto a s ním je spojená i notná dávka nostalgie. Gabrielova trilogie byla toho času má srdcovka. Když přišla na scénu Raven (další jeho série, která je s Gabrielem propojená), zamilovala jsem se ještě víc, i když mě některými věcmi celkem nakrknul. Rozsah dílů byl klesající, v části Temný stín onen zmíněný stín spíš nebyl, než byl. A závěr? Kriste, ten mě naštval naprosto neskutečně! Proto jsem se dalšího dílu bála. Upřímně bych mnohem více ocenila něco nového nebo samostatného jako byl Muž v černém, kterého jsem si užila měrou vrchovatou.

„…„Chytré je bojovat.“

„Chytré je přežít tak dlouho, aby ses připravil k boji. Tak se můžeš v klidu nadechnout a postavit svého nepřítele před racionální fakta a spojence. Pak totiž možná vůbec nebude nutné bojovat.“…“

 Nedá se svítit, díl je tady, a pokud čtete tyto řádky, dokonce jsem ho přečetla! A výsledek? Nad očekávání. Reynard rozhodně nepolevil v čtivosti. Zhltla jsem ho za dva večery. Dala bych ho i za jeden, ale často si nemůžu dovolit nejít spát, už tak jsou noci krušné. Návrat k oblíbené dvojici proběhl bez problémů. Jinými slovy, máte-li času dostatek, zhltnete knihu na jeden zátah ani se nestihnete zadýchat! Nepatrně mě rotuje, že zůstala celá řada nezodpovězených otázek, protože podle všeho pracuje autor na pokračování nebo si přinejmenším nechává zadní vrátka právě pro pátý díl. Upřímně je mi jedno, co napíše, nenechám si to utéct, pokud to bude v mých silách!

Gabrielovu sérii, jinak označovanou jako Hříšné odstíny vášně, důrazně doporučuji číst popořadě tak, jak byla napsána. Na ni volně a částečně navazuje Florentská trilogie. Obě série potom dohromady propojuje novela Princ. A na závěr tu máme Muže v černém – standalone čili samostatný příběh, který stojí rovněž za přečtení. Mimochodem – sice se tváří jako samostatný a nestranný díl, ovšem i ten je s Gabrielem propojen, neboť se v něm setkáváme s postavou Nicolase Cassirera a bez spoilerů vám nemohu říci už ani ťuk.

„… Chytří lidé jsou studenty celý život. Když si začneš myslet, že se nemáš co učit, teprve pak se ocitneš v problémech…“

 Sečteno podtrženo: Sylvain Reynard si dál udržuje mou přízeň a upevňuje pozici na předních příčkách mého seznamu top deseti nejoblíbenějších autorů. Upřímně doufám, že na další knihu nebudeme čekat v řádu let. Ano, čekání se vyplnilo, ovšem nebudeme si nic nalhávat, bylo zatraceně dlouhé. 

Pokud se vám láska a útrapy Gabriela a Julie dostaly pod kůži, existuje i filmové zpracování. První kniha byla rozdělena do tří filmů. Více najdete na platformě Passionflix. Za sebe zůstávám věrná psané verzi. Zaprvé mi nesedí herecké obsazení hlavní dvojice, a potom… kniha je kniha a už tak trávím u ntb víc času, než je záhodno.

 Z výše uvedeného naprosto jasně vyplývá, že Gabrielův slib odchází s plným počtem. Nelze jinak. Možná mohl mít více stran a být o trochu dramatičtější a Julie o něco méně křehká, jenže takoví už jsou. Karty byly rozdány, charaktery dány a tak hurá, vyhlížíme další… cokoli! Celá série je určena všem milovníkům a milovnicím romantiky, temna, dramat, silných emocí, propracovanějších příběhů se špetkou erotiky plus dostanete exkurzi do světa Božské komedie, kterou napsal Dante Alighieri… a nejen to. Co vy a Sylvain Reynard?


Autor:  Sylvain Reynard

Nakladatelství:  XYZ (web)

Žánr: erotický

Rok vydání: 2020 (rok vydání originálu 2020)

Počet stran: 336, ebook ve formátu epub 321

Série: Hříšné odstíny vášně (Gabriel) – díl 4.

Překlad:  Hana Netušilová a Kristýna Vítková

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji Zuzance a eshopu Palmknihy.cz - má první a zároveň nejdéle trvající spolupráce – snad k oboustranné spokojenosti!



4 komentáře:

  1. A jo, to bych asi i dala. V nemocnici jsem už četla ledasco 😀.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako z toho, co jsem četla a že už toho byl slušný ranec - to má Reynard propracované a výborné. Nejde prvoplánově jen o erotiku, má to hloubku, hodně se dozvíš právě o Dantem, což je prima přidaná hodnota :) kor třeba pro milovníky umění nebo literatury :) já jsem barbar :D

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :-) Sama jsem si domů pořídila zatím první díl a chystám se na něj někdy v roce 2021. Trailer jsem viděla a na filmy se rozhodně podívám. Trošku doufám, že si sérii oblíbím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně osobně víc bavila Florentská trilogie - hlavně Temná Raven, takže doufám, že se bude Gabriel líbit i tobě ;-) a děkuji!

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)