středa 13. ledna 2021

knihovna - M. Sheridan: Graysonův slib

 

A nedám pokoj a nedám!

Mia Sheridan se propracovává na můj seznam Top autorů. Z nejlepší desítky budu muset nejspíš udělat patnáctku, což vůbec nevadí. Kolik oblíbených spisovatelů máte vy a vedete si vůbec onen pomyslný žebříček popularity?

Když Kira narazí v bance na Graysona, napadne ji, že možná právě objevila řešení svého problému: On evidentně potřebuje peníze a ona je ochotná mu půjčit, ovšem ke svým penězům se dostane až po svatbě. Stačí, když Grayson na její nabídku ke sňatku kývne. Grayson svému otci slíbil, že vzkřísí krachující rodinnou vinici. Na to ale potřebuje prostředky, které nemá, proto s Kiřiným návrhem váhavě souhlasí.

Nerada přiznávám, že jsem ze začátku byla poněkud skeptická. Ano, měla jsem výhrady ke Sběrateli přání, jenže i tak jsem v závěru byla více než spokojená. Proto jsem se zhluboka nadechla a dala Kiře šanci, neboť to byla právě ona, kdo mě nepatrně odrazoval od čtení. Netvrdím, že musím sympatizovat s každou postavou, nicméně je fajn, když ji alespoň dokážu tolerovat. Zvlášť v případě, kdy je jedním z vypravěčů příběhu.

„…Pro lásku boží, oba jste neskutečně paličatí. Zasloužíte si, aby vás k sobě někdo navěky přivázal řetězem. Až se divím, že jsem z vás dvou nezačala pít…“

 Rozjezd byl tedy o poznání pomalejší, jenže se ukázalo, že to není úplně na škodu. Děj nemusí pokaždé svištět jako kulový blesk, aby si ho čtenář užil a spokojeně pomlaskával, což? Nechybělo tajemství, vtip, špetka toho erotického jiskření, skutečně jen nepatrně. Opět mě mrzí maličko uspěchaný konec a nevyužitý potenciál pro možnou dramatickou linku, jenže pokud mě znáte, tak tohle kritizuji poměrně často a přiznejme se, kdybych byla autor já, zase by mi bylo vyčítáno něco jiného a třeba bych rovněž nedokázala z potenciálu vytěžit maximum, proto si na to do budoucna dám pozor.

„…No, Vanessa dokázala, že to už je pro mě těžší. S Kirou jsme se ale předem domluvili, že náš vztah bude jen dočasný, takže co se jí týče, problém by to nebyl. Ještě nikdy mi však žádná žena neupřela sex, zvlášť když jsem na ni vytasil svoje osobní kouzlo...“ 

 Přes počáteční rozpaky tedy nemám pocitově ani prakticky co vytknout. Autorka mě nezklamala, naopak potvrdila svůj talent a sedla mému vkusu a náladě. Není důvod remcat nebo více prodlužovat odstavce. Grayson a Kira odcházejí s plným počtem a mně nezbývá než doufat, že se k nám propracují další autorčiny knihy. Prozatím mám ještě dvě v rezervě, leč dobrých a osvědčených oblíbenců není nikdy dost. Pokud hledáte napínavý romantický příběh, kde i pár slz ukápne a erotika nehraje úplně prim, pak jste tu naprosto správně. Navíc prostředí vinice v Napě… Není to Provence, ale i tak – méně otřepané než standardně používané šéf/sekretářka – kamarád/kamarádka a podobně. Celkově mám dojem, že mi nejvíce sedí tři základní linie:


  1. Milostný trojúhelník – který je poměrně těžké najít a moc autorů se do něj nepouští
  2. Hate to love – jinými slovy od nenávisti k lásce, což se po pár knihách dost přejí
  3. Dohodnuté manželství – ať už je dohoda z jakéhokoli popudu

Toliko k dnešní recenzi. Plný počet a jedeme dál! 

Autor:  Mia Sheridan

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: romantika, erotika

Rok vydání: 2020 (rok vydání originálu 2015)

Počet stran: 328, ebook ve formátu epub 329

Série: ne

Překlad:  Zuzana L´alíková (mimochodem – její překlady velice chválím!)

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji Zuzance a eshopu Palmknihy.cz !


2 komentáře:

  1. Větu "Až se divím, že jsem z vás dvou nezačala pít" používám dost často... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JO? U nás zase často zní: S váma dvěma bych chtěla mít dvojdomek :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)