pondělí 11. ledna 2021

knihovna - V. Keeland a P. Ward: Rebelský dědic


 A pokračujeme v krasojízdě!

Jedeme další kolo, přistoupil někdo? Máte lístky? Vítejte na našem autodromu a šlapejte do pedálů, co se do vás vejde… jo, asi mi doopravdy hráblo! Nezastavujeme, máme zpoždění… aha, tak to už jsem zase někde jinde. Pardon. Nejsem už přesycená? Ne. Stále mě erotika baví. Ovšem pozoruji chuť být o něco přísnější, protože výrazněji vnímám nedostatky a prohřešky. Čeho se duo autorek dopustilo v dnešním případě?

Gia přijíždí na léto pracovat do Hamptons. Po jedné nevydařené noci s jistým mužem se rozhodne, že si dá po zbytek léta od opačného pohlaví pohov. Toho se ovšem drží jen do té doby, dokud nepozná svého nového šéfa Rushe, muže s komplikovanou minulostí a rodinou, jež s ním nechce mít nic společného. Rush svým citům vůči Gie vzdoruje, protože vztah nechce, a raději vyhledává náhodné známosti. K Gie ho však táhne něco, čemu nedokáže odolat… 

Posledně jsem lamentovala, že jeden sex z knihy ještě nutně erotiku nedělá. Tady o zařazení není vůbec sporu. Předem bych ráda upozornila čtenáře s citlivější duší – raději se Rushovi vyhněte, protože ani on a ani Gia nejdou pro drsnější slovo daleko.


Velkou radost mi udělalo, že jsou celkem dva díly a oba dva již vyšly – hurá! Méně nadšená jsem byla po dočtení. Takhle – Rebelský dědic je paráda. Vše ubíhá, letí, smála jsem se, hltala, zatínala zuby a upřímně, hned jsem tušila, co bude Harlan zač. Žádné spoilery. Jenomže přišly i chvíle, kdy nadšení opadlo, a já se ptala: Proč?

„…Já teda ne. Myslím, že jak se jednou dostaneš přes jeho zevnějšek, je pod tím pořád jenom pitomec. Stejně jako s cibulí, každá slupka, co sloupneš, je prostě jenom další cibule…“

 Jinak technická – autora anotace bych pověsila za koule či jiný orgán do průvanu! Prakticky vyzradil zásadní zvrat v knize na jeden nádech a vůbec se za to nestydí! Považuji za obrovskou výhodu fakt, že anotaci přečtu a než se ke knize dostanu, vykouří se mi z hlavy a znovu se k ní nevracím, což se ukazuje jako velmi prozíravý postup.

 Oba díly slupnete jako malinu. První je prakticky bez chyby, čili bych mu z fleku mohla dát plný počet, nicméně mi pár věcí skřípalo a něco už mi přišlo moc, proto mu srazím půl bodíku. Druhý díl je naprosto… nadbytečný. Kdyby se totiž z každého ubralo v součtu nějakých 35 stran – vznikla by solidní a parádní biblička, standalone, jak se tomu odborně říká, a byla by to naprostá hitovka. Takhle se v druhém díle akorát neustále plácáme z jedné strany na druhou, nudíme se my i postavy a je to akorát k vzteku.

„…Sakra. Když máma použije moje křestní jméno a vyzve mě, abych se posadil, není to nikdy dobré znamení. Když si mě naposledy takhle posadila tváří v tvář, bylo mi sedmnáct…“

Jenomže my se tu máme bavit především o Rebelském dědici nikoli srdci. Co bych dodala? Funguje. Má hlavu a patu. Utíká, baví, napíná. Něčeho nás mohly autorky ušetřit a jinde se dalo nepatrně přidat. Dobré jsou i vedlejší postavy, zvlášť Oak mi hodně přirostl k srdci, hromotluk jeden. Obal komentovat nebudu, neboť v tomto směru nejsem moc směroplatná. Mám raději kravaťáky, co se dá dělat.

 Ve svém žánru jde rozhodně o lepší kousek. Za předpokladu, že vám nevadí hrubější výrazivo a sprostá slova. Série jako celek o dvou částech už je na tom hůř, neb se pokračování potýká s několika hluchými místy. V tom případě by hodnocení klesklo na tři a půl. Velká škoda. Občas by se autoři a autorky měli zamyslet nad tím, zda je lepší psát 2x220, z čehož cca 80 stran je bída… nebo napsat knihu, která bude mít 320-360 a bude vymazlená… Chrlit to jako na běžícím páse se prostě musí někde podepsat a my dobře víme, že autorky umí na výbornou. Jak každá sama za sebe, tak i jako spolupracující dvojka. O to víc potom přešlap zamrzí. Odpustíme jim a uvidíme se u dalšího titulu! A vám se omlouvám za nevyžádanou recenzi na dualogii coby komplet.


 Autor:  Vi Keeland, Penelope Ward

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: erotický

Rok vydání: 2019 (rok vydání originálu 2018)

Počet stran: 264, ebook ve formátu epub  217

Série: Rush Duet, díl první z celkem dvou

Překlad:  Darina Povolná

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji Zuzance a eshopu Palmknihy.cz ! Věděli jste, že nově prodávají i klasické knihy?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)