sobota 13. února 2021

domácí kino #11


Něco na dlouhé zimní večery!

Případně šedavá víkendová odpoledne aneb proložíme knihy a dáme si pár tipů na filmy. Jak to obecně máte - film nebo seriál? A který film vás naposledy opravdu a od srdce rozesmál nebo odrovnal? Na jeden takový si dnes posvítím i já!

1. Bez návodu (2013)

Řeklo  by se nenápadný mexický film, už i staršího data. Úplně netuším, jak jsme na něj narazili. Občas přepínáme a hledáme, když nás omrzí oblíbené seriály a dokumenty. Co si budeme, výběr v tv je často dost nudný a opakovaný. Prý komediální drama... a jako komedie se to skutečně tvářilo, ba co víc, postupně přibývala vážnost, hloubka a upřímně... konec nás rozsekal jako už dlouho nic. Už dlouho jsem nedala filmu 100%, ovšem tady jsou na místě. Silný příběh s pointou, která vás donutí k zamyšlení. Žádná konzumní průměrná komedie...

2. Tajemství dračí pečeti (2019)

Stejný případ jako první film je i tento - objeven úplnou náhodou a vyklubala se z něj kloudná podívaná. Akční, mystická, okořeněná přítomností Jackie Chana a Arnolda Schwarzeneggera - co si budeme namlouvat, oba chlapíci už nám notně zestárly, ovšem tady si to krásně užívali a my s nimi. Technicky jde o druhý film se stejnou hlavní postavou - první se jmenuje: Zapovězená říše a na jejím natáčení se podílela i Česká republika. Nejde o klasické komerční filmy, které bychom u nás viděli v kině, a vsadím se, že jste o nich většinou neslyšeli. O to víc jsem si je užila, protože ta chybějící mediální masáž... nádhera, zábava, kouzelná výprava a hodnocení 75%

3. Cesta do nemožna (2019)

Proč mám pocit, že tentokrát jedu spíš divnosti než klasické filmy. Možná je to tím, že jsou zapadlé a přitom by si pozornost rozhodně zasloužily! Cesta do nemožna je případ čehosi jako životopisného dokumentu, který autoři pojali dosti svérázně. Ani vám nejsem schopná říct, zda se mi líbil či nikoli, přesto mi v hlavě utkvěl a musela jsem ho vidět celý. Nakolik byl příběh Milana Rastislava Štefánika stoprocentní a reálný, netuším. Podle občas shlédnutých dokumentů celkem až mrazivě dost. Zvláštní, jiný, originální, poutavý a rozhodně k zamyšlení zejména co se vyobrazení charakterů pana Beneše a Masaryka týče, protože nikdy nic není jen černé nebo bílé... 70%

4. Mrtví neumírají (2019)

A pokud se mám držet v duchu netradičních kousků i u poslední mini recenze - je tu... Jim Jarmusch a jeho zombie apokalypsa. Toto téma není úplně moje neojoblíbenější, nicméně občas... zcela vzácně mu podlehnu a něco prubnu. Nejde ani tak o horor, jako spíše o pekelně černou komedii s dost krvavými  vsuvkami. Mám pocit, že jsem se zasmála celkem dvakrát a na závěrečné titulky jsem hleděla s výrazem: Proč jsem se na to, zatraceně, dívala?! WTF (What The Fuck čili Do pr*ele, co? - přeloženo velmi volně) výraz mám i teď. 50% a víc ani ťuk. Pro fandy hodně černého humoru určitě klasika, pro běžného smrtelníka dechberoucí nuda a pro mě? Rozpačité cosi, co jsem dokoukala a stále netuším proč. 

Pro připomenutí - legenda/klíč k hodnocení:

100% och, ach, jejej, no to mě po*er na holý záda

90% výtečný bonbonek

80% vůbec to nebylo marné

70% něco málo mi tam drhlo

60% aj, tohle by chtělo dost promazat

50% ups, tady se mistr filmař dost utnul

40% proč mi tohle někdo dělá?

30% proč si tohle dělám já?

20% kam jsem dala rozum potažmo oči?

10% taková škoda materiálu, že by to snad mělo být trestné!

0% nebo nedokoukáno aneb se*u maggi v kostkách, protože tohle svět neviděl!

4 komentáře:

  1. Tý jo, neznám ani jedno. Naposledy jsem se pobavila u vykopávky Ledově ostří :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až tak dobrá, že bych byla a trefila se do neznámých? Ježíš, na to jsem předevčírem viděla upoutávku! :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)