čtvrtek 25. února 2021

knihovna - R. Van Dyken: Zničená

 
První díl série a mně neznámá autorka!

První seznámení s Rachel Van Dyken a navíc rovnou první díl trilogie? Upřímně, kdyby Baronet neavizoval brzké vydání dalších dvou dílů, nejspíš bych hodně váhala. Mám raději, když jsou série venku komplet. Ano, je to trochu na hlavu, nicméně odpadá riziko, že se nedozvím, jak to celé dopadlo! Očekávání byla prakticky nulová. Spíš jsem se bála. Oprávněně?

Nejsem typická dívka. Utíkala jsem tak dlouho před vzpomínkami, které mě pronásledovaly, až se deprese stala mou jedinou společnicí. Žila jsem v temnotě… dokud se Wes Michels nenabídl, že se stane mým světlem. Netušila jsem, že čas nehraje v můj prospěch – že každou vteřinou, která uběhne, se přibližuju ke konci něčeho, co znamená začátek konce mě samotné. Snažil se mě varovat. Slíbil mi všechno, co jen mohl – každičkou chvíli –, ale ani to nestačilo. Někdy, když si myslíte, že je konec, tak je to ve skutečnosti jen začátek. Wes si myslel, že mě může zachránit, ale tím, že mi dal všechno, mě naopak zničil. Protože po jednom jediném polibku, jednom jediném dotyku už jsem nemohla – už jsem nechtěla – být stejná jako dřív. Od té chvíle se jeho srdeční tep stal mým vlastním.

Na úvod preventivně hlásím, že tentokrát nejde o erotiku! A rozhodně si připravte něco slaného, protože příběh je sladký jako obří cukrová vata z pouti. Jenže nějakým záhadným způsobem se autorce podařilo zařídit, že funguje. Ano, na úvod na vás sice mrkne hned v první kapitole překlep/chyba, ale díky bohu se jich víc nepřidá. Rovněž mi jemně zatrnulo z prostředí, ve kterém se ocitáme, neb studenti na vysoké škole jsou věková kategorie, kterou primárně nevyhledávám. Připočtěte k tomu znění prologu a hrozbu rakoviny visící ve vzduchu a mám chuť hodit knihu do kouta, vzít nohy na ramena a pelášit, seč mi síly stačí. Ovšem, jak jsem nedávno odvětila své dcerce, jsem poměrně prostorově výrazná, proto o rychlém běhu nemůže být ani řeč! (Malá měla obavy, že jí uteču a ona mě nebude schopná dohnat)

…Zvedl jsem ruce v sebeobraně. „Chceš si o tom promluvit?“

„Nemůžu.“ Tváře jí zrudly, když se rozhlédla po jídelně. Většina lidí na nás zírala, jako kdybychom oznámili, že adoptujeme jedno z té spousty dětí Brada Pitta…“


Paradoxně však došlo k situaci, kdy jsem si čtení, okolnostem navzdory, dost užívala. Nebudu lhát, je to naivní a růžové až hrůza, nicméně stojím si zatím, že autorčin styl je čtivý, poutavý a nějakým zázrakem mě dokázala udržet v pozoru. Jasně, zubař – pokud nějakého najdu – bude trochu špačkovat, protože jsem párkrát výrazně skřípala zuby, ovšem na závěru se nic nemění.

Původně mě zaujala anotace především dvou dalších dílů, na které se celkem těším. Zatracený vyjde 20. 4.  Měl by obsahovat i novelu aka pokračování Zničené. Zlomená bude potom následovat 9. 6. Pokud se vám tedy zamlouval Gabe a Lisa (doufám, že jsem to pochopila správně), nezoufejte, jejich příběhy přijdou na řadu!

„…Gabe má srdce? Nebo že dokáže být tak chápavý? To, co vám v životě chybí, se vždycky ukáže, když to vůbec nečekáte. Hledejte a nakonec najdete. Chovejte se jako kretén a jediné, co uvidíte, bude váš kreténský odraz v zrcadle…“


Obaly jsou téma… ladí spolu dohromady, jsou vkusné, pekáč buchet je tentokrát i v ději a celkem vtipně, proto beru i na obálce. Sexy kravaťák zůstává favoritem, avšak zahojím se jinde a budu milá! V porovnání s originálem naše verze rozhodně vede. Pomineme-li tedy klišé jak vrata, mé osobní trauma z rakoviny (vlítněte do rubriky Ze života, pochopíte), prostředí i moje řekněme předsudky, je Zničená velmi milým překvapením, které si vykoledovalo krásnou čtyřku. Autorka nasadila laťku. A přestože nepřišla s ničím novým, ohromujícím ani šokujícím, podařilo se jí dát na papír fungující romantickou slaďárnu, u které nechci cynicky držkovat. Parádně jsem si ji užila, slzička ukápla (jo, stane se, i cynik má slabé chvilky), smála jsem se, cena je přívětivá. Za mě dobrý!

„…Když něco vypadá, plave a kváká jako kachna, bude to patrně kachna…“

Autor: Rachel Van Dyken 

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: romantika

Rok vydání: 2020 (rok vydání originálu 2013)

Počet stran: 312

Série: Zatracení – díl první

Překlad:  Zuzana Řeháková (poznámka – rozhodně oceňuji, že na webu Baronetu můžete filtrovat knihy podle překladatele!)

Za zaslání recenzního výtisku v rámci mimořádné jednorázové spolupráce děkuji přímo nakladatelství Baronet, kde můžete knihu pořídit aktuálně za 224,- Kč!

PS: Ovečka nahoře není omyl, Wes tak oslovuje svou "prvačku" 

2 komentáře:

  1. Zaujal mě obrázek ovce. Já mám totiž dnes ve svém článku kozu :D.

    OdpovědětVymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)