úterý 6. dubna 2021

knihovna - L. Castillo: Labyrint tajností


Linda Castillo podesáté!

Sázka na jistotu? Mohlo by se zdát. Kdo by se pouštěl v sérii tak daleko, kdyby se to nedalo číst. V poslední době vídám Lindu a její knihy na sítích stále častěji a je to jen a jen dobře. Pokud je čtená, mohli bychom se dočkat dalších částí. Nicméně teď je čas pustit se do labyrintu…

Na amišské farmě rodiny Gingerichových dojde uprostřed noci k požáru, při němž shoří stará stodola. Jako by to nebylo dost zlé samo o sobě, zjistí zoufalí rodiče, že jejich nejstarší syn Daniel někam zmizel. A hasiči najdou v troskách stodoly lidské ostatky. Případu se ujímá Kate Burkholderová, náčelnice policejního oddělení Painters Mill, do jehož jurisdikce farma spadá. První zprávy nevěstí nic dobrého – požár s největší pravděpodobností založil někdo úmyslně…

Žádný strach, rozhodně nezabloudíme. I když v těch tajnostech bude solidní maglajz. Linda umí zamotat hlavu. Měla jsem tendenci knihu odkládat. Nebo jinými slovy, abych vás neuvedla v omyl – šetřit si ji. Jakmile se do ní totiž pustím, nebudu chtít přestat. Děj mě vtáhne do sebe a já budu s poslední tečkou nedočkavě čekat, až a zda vůbec MOBA oznámí vydání pokračování. Aktuálně má v originále vyjít díl číslo třináct a to konkrétně v červenci.

 „…„Ajéje. Můj oblíbenej trestanec, s tím teda rozhodně není nuda.“ Pak zvážní: „Martino je zákeřnej hajzl a k tomu blbej jako štoudev.“

„To není nejlepší kombinace.“ Zahnu na okresní silnici, která nás zavede až k Martinovi…“

 Stalo se přesně, jak jsem předpokládala. 100 stran padlo první večer a druhý zařval zbytek. Jakmile se s Kate ponořím do případu, nedá mi spát. Vrtá mi hlavou. Pátrám po vodítkách a tipuju, kdo za vším stojí. A až na dvě knihy mi žádný z mých odhadů nikdy nevyjde. Jsou dvě možnosti. Buď jsem tupá jak stará pila, nebo je Linda Castillo vážně tak dobrá. Osobně se přikláním k variantě číslo dva.

 Co se na rozdíl od mého odhadu stává pravidlem (a přiznám se, začíná mě to notně štvát) je fakt, že Kate… BACHA SPOILER… dostane pokaždé solidní nakládačku. Její pojišťovna a anděl strážný musí být fakticky dost nasraní… KONEC SPOILERU.

Rovněž jsem se přistihla při myšlence, že mě víc než případ samotný zajímá spíš vztah Kate s… jo, tak bacha. Kdyby to četl někdo, kdo ještě se sérií nezačal, vyplácla bych tu rovnou další zápletku. Jednoduše řečeno, zajímá mě spíše život Kate než vyšetřování, které beru jako doprovodnou kulisu. Technicky vzato můžete se sérií začít odkudkoli, nicméně bych důrazně doporučovala pořadí dodržet právě vzhledem k vývoji nejen hlavní postavy samotné, ale i těch ostatních. Byla by škoda si v tom nadělat guláš a o něco případně přijít.

„…Život by byl podstatně jednodušší, kdyby vám lidé prostě řekli, co vědí, hned napoprvé, místo aby zapírali, lhali a vytáčeli se…“

Mám za sebou tedy další skvělý díl detektivky s prvky thrilleru z netradičního prostředí. Autorka rozhodně nezklamala a vysoko posazenou laťku hravě udržela. Čtivé, napínavé, zajímavé, místy trochu přitažené a vyhrocené až zbytečně, ovšem stále děsivě reálně a živé. Pět z pěti a já budu nedočkavě kdo ví jak dlouho pátrat po jakékoli informaci o vydání pokračování. Máte s Lindou zkušenosti? Zaujala vás? 

Autor:  Linda Castillo

Nakladatelství:  MOBA (web)

Žánr: thriller, krimi

Rok vydání: 2021 (rok vydání originálu 2)

Počet stran: 384, ebook ve formátu epub 255

Série: Kate Burkholderová – díl desátý

Překlad:  Lenka Faltejsková

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji Báře z eshopu Palmknihy.cz, kde můžete aktuálně pořídit ebook za 239,- Kč či klasickou knihu za 307,-.



2 komentáře:

  1. Poslední ukázka v uvozovkách je více, než pravdivá!

    Taky se přikláním k variantě dvě, moc mi tobě ta stará pila nesedí! 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas si tedy přijdu tupá řádně, ale to asi každý :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)