čtvrtek 6. května 2021

knihovna - Whitney G.: Důvodné pochybnosti


Erotika z právnického prostředí? Beru!

Jak bych vám to jenom vysvětlila… Turbulence byla naprostá pecka, protože prostředí pilotů a letušek u nás zase tak obvyklé není. Pokud čtete knihy v angličtině, určitě narazíte na vícero tipů. Bavíme-li se o překladech do češtiny, už o takové žně nejde. Vlastně znám dvě autorky. Právě Whitney a její Turbulenci (recenzi mám tady) a R. K. Lilley a první dva díly její série. Bohužel vydání dalších dvou se neplánuje. Jásám proto i nad prostředím právnické kanceláře, protože ani to není úplným standardem. Navíc miluji seriály Boston Legal a The Practice, protože James Spader.

Prominentní právník Andrew Hamilton má ohledně žen jasné požadavky: líbí se mu blondýnky s pěknými křivkami a vyžaduje, aby nelhaly… Andrew nemá čas na romantické vztahy, proto uspokojuje své potřeby anonymním dopisováním po internetu a sexem s ženami, se kterými se seznámí on-line. Jeho pravidla jsou prostá: jedna večeře, jedna noc, žádné opakování. Jde jenom o nezávazný sex, nic víc, nic míň. Aspoň tak to bylo, než poznal Alyssu. Domníval se, že je vystudovaná sedmadvacetiletá právnička a zcela neatraktivní sběratelka knih. Pozdě v noci se spolu radili o právních záležitostech a Andrew se jí s důvěrou svěřoval se svými milostnými eskapádami. Jenže pak přišla do jeho firmy na pohovor – jako vysokoškolská stážistka – a všechno se zatraceně změnilo.

Na úvod – osvědčila se mi jedna věc – neosvěžovat si anotaci těsně před tím, než se na knihu vrhnu. Ano, zaujme mě v edičním plánu, na základě recenze či tipu. Zapíšu si ji proto na seznam. Ve chvíli, kdy je u mě kniha fyzicky, už nečtu zadní stranu, ani anotaci a titul si mnohem více užiju, protože mě neruší případné spoilery, náznaky, prostě nic. Jak to máte v tomto směru vy?

Přestože právnické prostředí není úplně profláknuté, staré dobré klišé nadřízený/podřízená nám zůstává. Já zároveň s povděkem kvituji desetiletý věkový rozdíl mezi postavami. Rovněž i obal… uniformy, kravaty, obleky, to je moje. Ano, trapně se opakuji. Každý máme to své.

„…Prudce jsem se nadechla, když mi položil ruku na stehno a přejel prsty po sukni. „Myslím, že některé lži je nutné říct a některé pravdy je nutné zatajit. Konečné rozhodnutí je na tom, kdo dokáže rozpoznat, co je co.“

„Takže věříte v důvodné pochybnosti?“

„V určitých případech ano…“…“

Vše začíná opravdu slibně a pominu-li lehké rozhořčení nad prvním ukvapeným a přespříliš uspěchaným sexem, jsem vesměs velmi spokojená. Vyhovuje mi drsnější a dominantnější muž, který má své tajemství (ano, i to by už mohlo být uzákoněno jako klišé. Rovněž jsme však mluvili o tom, že klišé se nutně nerovná průser. Některá fungují). Andrew je zlomený, arogantní a uzavřený. Alyssa mladá, nerozhodná a oba mají potenciál. Chemie jim funguje, sex taky a zbytek si vyříkají.

Čílila mě trochu linka ohledně Alyssy a jejich rodičů. Tam se podle mě dalo vytřískat mnohem víc a byl tam o dost větší potenciál, nicméně nic proti ničemu. To už vysloveně hledám, co bych vytkla, protože v recenzi mají zaznít jak věci, které se líbily, tak ty, ke kterým má recenzent výhrady. Ne? Připouštím, že Andrew mohl být o špetku větší romantik a nemusel tak přímočaře a často dávat najevo, jak moc má svou partnerku v hrsti. Erotiky je akorát, detaily se neplýtvá, sexuální scény nejsou zbytečně rozmazané, avšak kouzlo a jiskra zůstává.

„…Důvodné pochybnosti: Morální nejistota týkající se viny obžalovaného…“

S povděkem kvituji epilog a nebyl by to Andrew, aby si neřekl své a ve svém stylu. Plus „názvy“ kapitol a zasvěcení do několika základních pojmů z právní terminologie? Geniální, tematické, osvěžující a originální. Celkově ztrácí Důvodné pochybnosti pouze půl hvězdičky, protože za mě nedosahují kvalit Turbulence. Tam byla laťka nasazena velmi vysoko. Omáčce okolo příběhu, který díky bohu nebyl extrémně přímočarý, chyběla špetka soli nebo pepře, i když vzepřít se nepotřebovalo nic. V této oblasti vše fungovalo bezchybně.

Máte u knih oblíbené prostředí? Teď nezáleží na žánru. Můžeme se bavit o thrilleru stejně jako o erotice. Jaké společné téma mají vaše oblíbené knihy nebo autoři? Nebo máte právě rádi pestrost? Vyhledáváte si cíleně některá témata či zápletky? Dejte mi vědět do komentářů!

Autor: Whitney G. 

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: erotika, romantika

Rok vydání: 2021 (rok vydání originálu 2014)

Počet stran: 💣360

Překlad:  Renata Heitelová (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)

Za zaslání recenzního výtisku děkuji přímo nakladatelství Baronet. Na jejich webu si můžete knihu pořídit se slevou 25%!

PS: Nenechte se zmást na Goodreads.com, že by kniha měla mít tři díly. Pokud jsem to pochopila správně, verze od Baronetu je kompletním vydáním všech tří částí, čili žádné další pokračování, nicméně od autorky Whitney G. se můžete v tomto pololetí těšit ještě na Trhni si, Ethane (vychází 2.6.) a určitě se s ní nesetkáváme naposledy. Alespoň já v to pevně doufám!




6 komentářů:

  1. Mám ráda staré dobré klišé - arogantní mocný muž a spisovatelka nebo prodejkyně knih... To si přečtu kdykoliv moc ráda :D A jakmile má ženská kočky,nedejbože i ten chlap - PECKA!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Héérdek - máš tipy? Beru všemi deseti! Já ty větší věkový rozdíly miluju! A taky, když je chlap trošku ořech nebo ženská dělá drahoty a nepadne mu hned slepě k nohám :)

      Vymazat
  2. Reasonable Doubt jsem poslouchala jako audioknihu v angličtina a od Whitney G. se rozhodně pro mě zatím jedná nejlepší knihu (i když Turbulence taky nebyla špatná). Jen ten epilog mi přišel hrozně přeslazený.
    Co se týče prostředí, mám ráda office romance, ale poslední dobou jsem vyhledávala romány z prostředí mafie a Cosa Nostry, tam se člověk někdy nestačí divit, co to vlastně čte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě zatím vede Turbulence - ta nasadila laťku hodně vysoko. Pochybnosti jí šlapou na paty, ale jsem zvědavá i na další knihy od autorky, protože talent rozhodně má. Mafiánské prostředí má hodně velký potenciál! Já mám ráda milostné trojúhelníky, které nejsou moc často k vidění :)

      Vymazat
    2. Já jsem od ní četla ještě Two Weeks Notice (to bylo slabší) a pak sérii Steamy Coffee Collection, kde nejlepší byl Naughty Boss (už ten název :D). Líbí se mi jak píše, navíc stejně jako ty ocením, že má Whitney velmi často na obálce muže v obleku nebo minimálně v košili. BTW mafiáni také mívají většinou obleky :)

      Vymazat
    3. Oblek, košile, kravata nebo uniforma - jooo, na to já prostě letím :D A ještě k tomu sluneční brýle a ostře řezané rysy a jako bonus mám slabost, pokud má chlap strniště :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)