Čti, i když nejsi "markeťák"!
Marketing, reklama, reklamní kampaně… nechcete občas nahlédnout pod pokličku toho, jak podobné pojmy fungují v praxi? Jak se vlastně stane, že z nápadu, asociace či myšlenky vznikne reklama, která nás posléze otravuje kdekoli se objeví? Existuje reklama, kterou máte rádi? Alchymie není učebnice a není to ani příručka. Zasvětí vás, bude vás i špetku nudit, drobet prudit, ale rovněž vás rozesměje a předestře otázky, které vás zaskočí svou hloubkou! Ale jako vždy – odstartujeme dnešní recenzi anotací:
„…Opakem dobrého
nápadu je třeba také dobrý nápad…“
Už při zevrubném pátrání budí Rory Sutherland dojem, že naprosto přesně ví, o čem mluví. V praxi se pohybuje mnoho let a stojí za ním nejeden úspěch, o který se může opřít. Odložme ego a vytěžme něco málo z jeho zkušeností. 400 stran, sedm hlavních částí, které jsou rozdělené do kratších podkapitol, plus sem tam obrázek nebo graf na zpestření – tak přesně vypadá kniha po technické stránce. Žánrově spadá do kategorie populárně naučná, případně i psychologie.
„…Lidská mysl ke svému
fungování nepotřebuje logiku stejně, jako kůň neběhá na benzin…“
„…Romanopisec Upton Sinclair jednou poznamenal: „Je těžké něco pochopit, když váš plat závisí na tom, že tomu nerozumíte.“…“
Čímž chci říct, že Alchymie chce svůj čas. Nečtete román, ale vstřebáváte informace, které se potřebují usadit, aby vám v kebuli nevznikl galimatyáš, pokud se to budete snažit přelouskat za jeden večer. To nedělejte. Na Roryho Sutherlanda se naštvete, knihu odložíte a budete rozhořčení, což by byla škoda!
„…Řekněme si to
otevřeně, když vynásobíte blbost blbostí, nezískáte jen o trochu víc blbosti,
ale blbost na druhou…“
„…Způsob, jakým
položíte otázku, ovlivňuje odpověď…“
O emoce tedy nebyla nouze a přitom bych je v úvodu vůbec nečekala. Spíš bych předpokládala, že budu dávkovat kapitoly, abych nudou nemlátila hlavou o stůl. Nestalo se. Nadchla mě celá řada příkladů z praxe – témata, která známe… kauzy, o kterých jsme slyšeli… výrobky, které jsme zkoušeli… zkušenosti, kterými jsme si prošli… dilemata, před kterými jsme stáli… Alchymie díky tomu působí realisticky jako něco, co může fungovat. Je to o nápadech, otevřené mysli, dialogu, nepopírání vlastní fantazie, boření předsudků a zajetých stereotypů, což je aplikovatelné nejen na autorově domácí půdě – v marketingu – ale i v životě… to jsem si po dočtení odnesla já. Ač jsou pasáže, které mi vadí, a postřehy, se kterými se neztotožňuji, poskytl mi Rory Sutherland i celou řadu mouder, která bych si nejraději nechala zarámovat!
Rok vydání: 2021
Počet stran: 400,
ebook ve formátu epub 398
Překlad: Lenka Lichtenberg
Ebook verzi můžete pořídit za 349,- Kč, klasickou knihu za 424,- Kč (aktuálně platí 15% sleva). Audiokniha – ukázku první kapitoly vám vložím níž – za 449,- Kč plus spousta variant výhodných balíčků a kombinací. Jak na co, ukázka, podrobnější popis včetně obsahu – to vše najdete tady!
Já když slyším slovo alchymie, vybaví se mi můj předej de Sarth, který vyrobil Rudolfu II. do jeho dílny všechno nářadí :D.
OdpovědětVymazatHernajsky, ty máš ten rodokmen prostě zmáknutý - to je až děsivé :D A zároveň dokonalé a rovněž pořádná hora práce a pátrání :)
VymazatNo, někdy to je opravdu děsivé :D.
Vymazat