úterý 1. března 2022

domácí kino #13


Knihy prominou!

Myšlenky teď létají všemi směry a i když se čtením není až tak velká potíž, sepsat recenzi ano. Udržet nit se mi nedaří. A proto si pojďme odpočinout pro změnu zase jinak. Občas je potřeba ztlumit média, opustit sociální sítě a vypnout. Přináším čtyři tipy - dva filmy a dva seriály:

1. Einstein - Případy nesnesitelného génia (2020):

Začneme kouskem z domácích vod. Tento seriál je sice natočen na základě německé předlohy, nicméně to na první pohled nepoznáte. Kombinuje v sobě komedii a detektivku, přičemž komedie podle mého značně převládá. Duo Vojta Kotek a Anna Polívková si vzájemně neskutečně sedlo a na celém příběhu je to velice znát. Mám za sebou 4 díly ze zatím 8 odvysílaných a nekončím. Styl humoru, který je místy hodně černý, sprostý a primitivní, zřejmě nesedne každému. Já si však lebedím a bavím se neuvěřitelně - 80%

2. Expedice: Džungle (Jungle Cruise) (2020):

Disney vytáhl své obvyklé zbraně - barvy, zvířata, jistou dávku pohádkovosti - jinými slovy říznul Piráty z Karibiku, hodil jim tam Dwayna Johnsona (hlavní důvod, proč jsem na film koukala) a doufal, že to bude fungovat. A funguje. Je to dobrodružné, sladké, chvílemi i decentně napínavé. Ale stejně tak i přehnané, přitažené za vlasy a ulítlé. Chvíli jsem čekala, kdy se objeví i zpěv, protože to by celý film pohřbilo hodně hluboko. Díky bohu se to nestalo. Ideální kousek na zabavení a pobavení, ale že bych si ho potřebovala pustit znovu? To mám zmiňované Piráty nebo třeba Jumanji mnohem raději - 70%

3. Příběh temný a strašidelný (2021):

Pohádkovo hororový seriál o Jeníčkovi a Mařence. Pomineme snahu Netflixu o politickou korektnost, k tomu se vyjadřovat nebudu. Nicméně snaha šokovat tu byla. A taky pobavit. To první se konalo max v úvodních dvou dílech, to druhé celou první polovinu. Venku je kompletní první řada. Deset dílů každý á dvacet minut. Ideální délka. Děti by se dívat neměly. V žádném případě ne. Tohle je animák pro dospělé. Hororový, krvavý, děsivý a mrtě vtipný. Prvních pět dílů rozhodně. Potom to začne celé docela váznout a i když vás pohání zvědavost, není to tip ťop. Vše zachraňují zejména vypravěči - dva havrani a jedna vrána - super trojka! 70% a jsem zvědavá zda a jaká bude další řada.  

4. Chata v lesích (Cabin in the woods) (2012):

Dobrá, není to úplná novinka, ale čemu to vadí? Ničemu! Máte rádi horory, kterým se říká béčkové? Protože je v nich absurdně moc krve a většinou je to o partě vysokoškoláků, které někam zavřou, někde uvězní a cosi, kdosi je ve velkém masakruje? Chata v lesích je přesně tento případ. Tedy, byla by, kdyby... za tímto filmem nestál Joss Whedon (Avengers, Toy Story, Vetřelec:Vzkříšení a další). Joss hulí solidní matroš a i kdyby ne, je to fuk, protože dokázal zdánlivě béčkovému hororu dodat pointu. Jakou vám říct nemohu, protože bych vás připravila o zážitek - 80%.

Viděli jste některý ze seriálů nebo filmů? Máte tip na cokoli? Žánr nerozhoduje, nebráním se ničemu. Co vás v televizi, v kině, na Netflixu či jinde v poslední době zaujalo či ohromilo? Inspirace není nikdy dost a u dalšího článku se těším na viděnou a snad bude i o něco veseleji. 

Legenda k hodnocení:

100% och, ach, jejej, no to mě po*er na holý záda

90% výtečný bonbonek

80% vůbec to nebylo marné

70% něco málo mi tam drhlo

60% aj, tohle by chtělo dost promazat

50% ups, tady se mistr filmař dost utnul

40% proč mi tohle někdo dělá?

30% proč si tohle dělám já?

20% kam jsem dala rozum potažmo oči?

10% taková škoda materiálu, že by to snad mělo být trestné!

0% nebo nedokoukáno aneb se*u maggi v kostkách, protože tohle svět neviděl!




2 komentáře:

  1. Tak tady jsem, kromě Einsteina, úplně mimo. A k tomu všemu byl Einstein nesnesitelný tak moc, že jsem nedokoukala ani první díl. Kotka mám ráda a snesu hodně, ale tady mě vyloženě sr.. :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D On mi hrozně připomíná Sheldona Coopera ze seriálu TBBT, kdyby byl Sheldon na drogy a sex. Je fakt, že je to hodně extrémní pojetí a naprosto chápu, že nemusí sednou každému. Mně to baví a už postupně dávám dohromady další "domácí kino", protože vypínat mozek je teď nějak čím dál důležitější a u knih to občas úplně nejde :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)