úterý 30. srpna 2022

Recenze - P. Ward: Muž mých snů

Nemusí pršet, stačí, když kape!

Oblíbené autorské duo Vi Keeland a Penelope Ward jsem tentokrát vyměnila za sólo akci druhé jmenované. Občas mám potíž s tím, že se mi výsledky jejich spolupráce zamlouvají víc než každá sama za sebe. Vesměs klasická obálka absolutně nic nenapoví, ale frajer na ní je vcelku líbivý. Anotace je trošku ukecanější (na můj vkus až moc), ale nesoudíme předčasně a ukvapeně, uvidíme!

Byl o šest let starší a vždycky se ke mně choval jako k sestře, kterou neměl. Uběhlo deset let. Všem nám bylo něco přes dvacet. Jace se nastěhoval ke mně a mému bratrovu, abychom to po smrti našich rodičů finančně utáhli. Byli jsme jen my tři – taková zvláštní rodinná dynamika. Když Jace žil pod naší střechou, byl stejně ochranitelský a panovačný jako vždycky. Ale rozhodně už se na mě nedíval jako na svou sestru, což věci zkomplikovalo. Byla jsem neustále pod tlakem a plná úzkosti. A on nevěděl, co dělat. Nejprve to byly pouze letmé náznaky. Nakonec se naše doutnající touha rozhořela. Přece nás nechytí, že ne? Znělo to jednoduše. Jenže jednoduché to rozhodně nebylo. Tohle je příběh o zakázané lásce, porušení důvěry a nečekané druhé šanci.

Máme tu anotaci, která je poměrně štědrá, co se informací týče. Další krok udělá prolog, který nás uvrhne do děje, abychom hned po něm skočili o tři a půl roku zpátky do minulosti a půl knihy se plácali na místě. Tedy ne doslova, ovšem bez mučení vám říkám, že první polovina knihy je vinou anotace i prologu nudná a nekonečná. Klidně bych ji o třetinu zkrátila a víc si pohrála a ponimrala se ve druhé polovině, která byla oproti té první čtivá a svižná.

Proč hážu vinu na anotaci a prolog? Protože tyto dvě potvory vás postaví do pozice, kdy předpokládáte určité kroky, body, rozhodnutí a neočekáváte kdy k té či oné situaci dojde, nýbrž AŽ! A čím déle postavy i Penelope Ward otálí, tím víc stoupá vaše frustrace a netrpělivost, protože se chcete posunout dál – do míst, kde už budete muset být ostražitější. I když si nebudeme namlouvat, že to není předvídatelné.

Oceňuji však, že Muž mých snů není přeslazený. Pokud bych volila klíčová slova, pak by zněla následovně: zakázaná láska, rodina, trauma. Vyjma nedostatků v první polovině této 320 stran dlouhé knihy nemám co dalšího vytknout. Penelope Ward má vyvážený poměr dialogů a popisů, dodala i malou špetku erotiky, přidala pár dramat a i lehce depresivní pasáž. Příběh je vyprávěn v ich formě v klasickém střídání pohledů dvou hlavních postav. Sem tam se mihne kratší sms konverzace na osvěžení – nic nového.

Žádné velké překvapení, žádné velké zklamání. Zlatá střední cesta na ukrácení dlouhého odpoledne, chladnějšího večera či odpočinkového víkendu. Trochu utahanější romantický příběh, který je protkaný lehce depresivnějšími částmi. Ty jsou uchopeny celkem citlivě a nijak přehnaně. Chemie postav je příjemná, dialogy trefné a nic nepůsobí strojeně nebo nuceně. Není to extrémně světoborné, takže na zadek jsem si nesedla, nicméně zejména druhou polovinu (ano, opakuji se) jsem si hodně užila! Nemusí pršet - úplně stačí, když kape aneb ne vždy je kniha naprosto dokonalá. Přesto může být její čtení příjemné.

Rok vydání: 2022 (rok vydání originálu 2021)

Počet stran: 320

Překlad: Darina Povolná (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)