sobota 28. října 2023

Recenze - T. L. Swan: Jen mezi námi


Romanticky erotická bichlička!

Bratři Milesové se vracejí – je tu Christopher – krasavec a miliardář číslo čtyři. Ach, takové klišé, jenže T. L. Swan už třikrát dokázala, že si s dějem umí vyhrát. Podaří se jí to i počtvrté?

Jsem bohatý, mocný a schopný získat jakoukoli ženu, na kterou si ukážu. Tak proč se uvnitř cítím tak prázdný? S cílem najít své pravé já si beru dovolenou a mizím ze svého privilegovaného života. Jeden rok putování s batohem na zádech po Evropě: nová identita, žádné kontakty a žádné peníze. To není špatný plán. To jsem si aspoň myslel. Dokud jsem se neocitl tady. V přeplněném pokoji hostelu, plném tělesného zápachu a čpějícího alkoholu. Ani nedokážu popsat tu pekelnou díru, do které jsem se propadl. Uprostřed toho chaosu ale potkávám svou novou spolubydlící Hayden Whitmoreovou. Spí na posteli naproti mně a já otevřeně přiznávám, že na ni zírám častěji, než je zdrávo. Krásná, nevinná a chytrá. Není to můj obvyklý typ, ale mně se zdá dokonalá. S božskou slečnou Hayden mám ale jeden drobný problém. Můj šarm na ni vůbec nepůsobí. Nic na ni nezabírá, a navíc si ze mě udělala nejlepšího kamaráda. No chápete to?

Bez mučení vám prásknu, že podaří! T. L. Swan je prostě šikula. I když tu máme klišé jako hrom, nevadí. Omáčka je úchvatná a vymazlená. 496 stran uběhne jedna radost. Na děj se díváme z pohledu Christophera i Hayden v ich formě. Z neznámého důvodu je opět mužská část psána tučně. Připouštím, že unaveným očím se to velmi dobře čte. Mohlo by jít o plýtvání inkoustem, což jsem podotkla už předchozího dílu Bez zábran. Jenže sem tam se nám pohled změní v průběhu kapitoly, a i když je to označené, mohli bychom to v zápalu vášně snadno přehlédnout.

Když jsem nakousla tu vášeň… Erotika je opět fantastická. Ačkoli si na ni chvíli počkáme, je lehce hrubá, jemně zvrhlá a není nijak extrémně rozpitvávaná, uměle natahovaná, ani přehnaně opakovaná. T. L. Swan zvládla nadávkovat rozumné množství. Sluší se však říct, že postavy nejdou pro hrubé slovo daleko, takže kdo dává přednost něžnějšímu pojetí, v případě Jen mezi námi nepochodí.

Prim hrají dialogy. Ať už mezi Hayden a Christem, tak mezi bratry. Chemie funguje a saháme do šuplíčku „from friends to lovers“ (z přátel milenci). Potencionálním hlavním kamenem úrazu se tím pádem stávají monology na téma chci ho/ji, nechci, nemůžu, můžu, chci, nechci… a tak pořád dokola. Díky bohu, v knize Jen mezi námi to není tak ubíjející a dokolečka omílané, jako se tomu občas stává u jiných knih.

Je nutná znalost předchozích dílů? T. L. Swan není Melanie Moreland a příběhy bratří Milesů nejsou tak propletené jako tomu je třeba v případě Melanie a její série BAM. Bratři se sem tam mihnou, ale nijak se nerozpitvává jejich minulost, ani skutečnost, jak přišli ke svým manželkám. Tím pádem můžete klidně začít čtvrtým dílem a ty předchozí slupnout až posléze.

Nijak se nebojte vysokého počtu stran. Jen mezi námi je bichlička, ale – stejně jako předchozí díly – je svižná, návykově čtivá a úžasná. Dialogy baví, chemie funguje, děj má spád, hlavu a patu, a navíc není tak úplně povrchní a přímočarý. Zároveň se však sluší podotknout, že ani nikterak originální. Nepřináší nic, co by tu již nebylo, kvalitou se však pohybuje vysoce nad průměrem. Nejde o žádnou uspěchanou rychlokvašku. S T. L. Swan se určitě nevidím naposledy!


Počet stran: 496

Série: Milesův klub – díl čtvrtý

Knihu vydalo nakladatelství Metafora 18. 8. 2023 v překladu Zdeny Liškové a zakoupit ji můžete přímo u vydavatele na webu grada.cz a věděli jste, že ke každému nákupu u Grady si můžete z dárkové nabídky vybrat knihy (pokud kupujete ebooky, tak potom ebooky) ve stejné hodnotě, jakou jste naházeli do košíku? Mně to většinou vychází tak, že objednám pět knih a pět jich vybírám jako dárky – aktuální nabídku (pravidelně ji obměňují) najdete vždy tady!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)