sobota 24. září 2022

Recenze - T. L. Swan: Bez zábran


Jsem rebel!

Co jsem zase provedla? Inu, takovou svou klasiku, která už vůbec není ničím originální. Skočila jsem do série třetím dílem. Přiznávám, že po prvních dvou jsem párkrát pokukovala, ale nepřišly mi ničím výjimečné. Proč jsem změnila názor? A byl dobrý nápad nedodržet pořadí knih v sérii?

Pro Kate je nový kamarád ze seznamky vítaným rozptýlením od problémů v práci. Není sice její typ, ale denně si píšou, mají stejný smysl pro humor a ona se mu může svěřovat. Kate má totiž příšerného šéfa. Nikdo ji nevyvádí z míry tak jako Elliot Miles – a on si to moc dobře uvědomuje. Je ale možné, že má ten arogantní snob i citlivou stránku?

Pojďme si říct, že ani u třetího dílu nezní anotace tak, že bych si z ní nějak velkolepě sedla na zadek. Ale zamlouvají se mi obálky (originální o špetku víc než ty české). Tak jsem se hecla a řekla si, proč ne. Větším bichlím se zpravidla celkem vyhýbám, udělám změnu a třeba budu překvapená. 

Anotace naznačuje mou oblíbenou hate to love linku čili od nenávisti k lásce. Jako bonus se ocitáme v Londýně. Ano, máme tu hned několik zajetých standardů. Chlap je ukrutně bohatý, na první pohled příšerně arogantní a nesmírně kvalitně vybavený – au! Dobrá, naproti němu stojí v podnikové hierarchii obstojně postavená žena, nicméně stále je to jeho podřízená. Ti dva se nechtějí. Co víc, lezou si až extrémně na nervy. Jenže to se v jistý okamžik změní a přichází vzájemná posedlost. Zejména po sexuální stránce.

Správně, máme tady erotiku. A překvapivě poměrně zdařilou. Chemie postav funguje na výtečnou, detailů je tak akorát, ani málo – ani moc a celé je to popsané vkusně. Pominu nesmysly aka společný orgasmus, dechberoucí výdrž a fyzikální zákony. Tohle asi nečteme, abych se v tom nimrali, ale abych si to užívali. Pohled na děj nám poskytují obě hlavní postavy. Svými postřehy nás tedy oblaží jak Elliot, tak Kate. Z neznámého důvodu je i přes přehledné označení Elliotova verze psána tučně, což mi přijde trochu jako plýtvání inkoustem. Vlastně jsem se za celou dobu čtení nedokázala rozhodnout, zda se mi tento prvek líbí nebo ne.

Vsadím se, že celé víkendy vymýšlí, jak mi zkazit pondělky. „Tak si ho udělejte,“ vyštěkne. Přejedu si jazykem po zubech: tahle mrcha mě má v hrsti a dobře to ví. Je to učiněný počítačový maniak, vždyť navrhla náš nový software. Ví, že je nepostradatelná, a taky mi to dává pořádně sežrat, kruci. Rázuje ke své kanceláři a ve spěchu mi otvírá dveře.

Co se mi ale rozhodně nelíbí a je to velkým rizikem u obsáhlejších knih? Překombinovanost. T. L. Swan rozdala karty úžasně. Chemii má docela pěkně vymazlenou a základní kostra se sice nijak neliší od jiných erotických romancí, ale té omáčky už je prostě moc. Ne co do detailů, ale co do snahy narvat do příběhu co nejvíce zvratů, zajímavostí a podobně. Třeba linie se seznamkou mi přišla úplně mimo. Bohatě by stačilo to ostatní, co tam už bylo a víc si možná pohrát s vzájemnou žárlivostí a konflikty. Tohle už je ale tak individuální, že by se mnou další čtenář nemusel souhlasit.

Bez zábran je vzato kolem a kolem čtivá, vtipná a milá bichlička. Není to kdovíjak originální, i když pár prvků by se našlo. Nebyl úplně využit potenciál, který se nabízel, nicméně jsem skutečně zvědavá (a především odhodlaná) vrhnout se i na díly předchozí. Navíc doufám, že vyjde i čtyřka, protože bratři Milesové jsou čtyři a jeden nám tím pádem ještě chybí! Chcete něco, co bude pikantní, vtipné, neuspěchané a i špetku pohádkové? Pak směle do toho! A pokud se mě ptáte, zda můžete začít třetím dílem, tak naprosto bez problémů! A že mám výhrady? Rozhodující je, že jsem si čtení užívala a 90% času se připitoměle usmívala, culila a žulila.

Počet stran: 464

Překlad: Zdenka Lišková

Série: Milesův klub (The Miles High Club)  – díl třetí, v originále je i čtyřka, tak snad se jí rovněž dočkáme

Knihu vydalo nakladatelství Grada 12. 8. 2022 a zakoupit ji můžete přímo u vydavatele na webu grada.cz a věděli jste, že ke každému nákupu u Grady si můžete z dárkové nabídky vybrat knihy (pokud kupujete ebooky, tak potom ebooky) ve stejné hodnotě, jakou jste naházeli do košíku? Mně to většinou vychází tak, že objednám pět knih a pět jich vybírám jako dárky – aktuální nabídku (pravidelně ji obměňují) najdete vždy tady! Navíc se vyplatí sledovat jejich Instagram nebo facebook, protože velice často mají slevy (25, ale i 30%) na celý sortiment či jeho část! Konec reklamního okénka :-P


2 komentáře:

  1. Slovo rebel vidím už dnes podruhé, poprvé to bylo ve zprávách, když tak byl nazván Okamura se svým skvělým cirkusovým kouskem u voleb :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D budu si muset vyhledat, co to vlastně vymňoukl - po nástupu do práce jaksi nestíhám :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)