neděle 29. ledna 2017

knihovna – L. Castillo: Slib mlčení

knihovna –  L. Castillo: Slib mlčení


Začala jsem trochu nelogicky dílem druhým. A protože neměl jedinou chybičku (recenze zde), rozhodla jsem se odhalit tajemství hlavní postavy (postav) a mrknout i na díl číslo jedna. Vyplatilo se nebo to byl krok mimo?


zdroj obrázku

Originální název:  Sworn to Silence

Rok vydání v ČR: 2014
Rok vydání originálu: 2010

Počet stran:  384 stran klasická kniha, e-book ve formátu epub 360

Žánr: thriller, detektivka
série: Kate Burkholderová díl 1.

Vydal:  MOBA (web)
Překlad: Petra Pechalová

Děkuji serveru Palmknihy.cz za poskytnutí recenzního ebooku v ceně 229,- Kč. Klasická kniha zakoupena na oblíbeném a webu Megaknihy.cz, aktuálně mají akci dopravu zdarma (při dopravě Českou poštou a platbě předem) a cena 263,- Kč. Heureka vám ráda poradí při hledání jiných možností (jen nechápu, proč je u některých obchodů jako autor uveden Richard Caddel, což byl básník, který zemřel v roce 2003).


Anotace z palmknihy.cz:

Ospalé městečko Painters Mill v Ohiu narušila před šestnácti lety série brutálních vražd. Jednou z obětí mohla být i mladá amišská dívka Kate Burkholderová, která však surový útok naštěstí přežila. Jí i její rodině ale z tohoto dne zůstalo jako cejch temné tajemství, které si s sebou nesou dodnes. Všichni věřili, že zlo je navěky pohřbeno. O to děsivější je představa, že se vrah po letech vrátil.



Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Jako u dílu předchozího jsem očekávala napínavou četbu s mnoha detaily, temnou atmosférou a dovysvětlení některých nakousnutí z knihy, která po této následuje, a sice Modlitba za mlčení.

Skutečnost:

A všeho se mi dostalo měrou vrchovatou!

Byla chyba začít druhým dílem? Ne. Případy na sebe nenavazují a nijak jsem necítila, že by mi prohozené pořadí vadilo. Jen mě prostě zajímala minulost Kate, stejně jako agenta Johna Tomasettiho, kteří oba jsou právě v již několikrát zmiňovaném pokračování. A fakt, že po Slibu s největší pravděpodobností sáhnu, jsem uvedla rovnou při recenzi dílu druhého :)

„…“Takže se náš chlápek možná vyzná ve forenzních vědách a důkazních materiálech.“
„To dneska každý,“ pokrčí rameny. „Všichni sledují Kriminálku Las Vegas. Každý je teď odborník.“…“

Autorka čtenáře nijak nešetří a do atmosféry krvavého napínavého thrilleru jsme vhozeni již v samotném prologu. Postupně sledujeme jak kroky náčelnice policie na malém městě, tak vraha a sem tam i jiné postavy. Tohle menší skákání a měnění úhlu pohledu by mohlo někomu vadit. Mně však příběh doplňovalo o další perspektivu a větší problém nebyl. Pohled Kate je psán v ich formě a zbytek ve třetí osobě, pročež není problém se v ději orientovat.

„…Je zřejmé, proč tento muž vyhrál kampaň o pozici šerifa na plné čáře. Je upřímný, charismatický, má vůdcovské schopnosti, které obdivuju. Velký plyšový medvěd, který nás všechny zachrání před naší vlastní neschopností. Ale za ty roky jsem poznala v policejní branži už mnoho typů lidí a je mi jasné, že pokud ho někdo podrbe na špatném místě, může se plyšák snadno přeměnit v krvelačného grizzlyho…“

Hltala jsem stránky jedním dechem a musím uznat, že Linda umí. Dokáže uchopit příběh a naservírovat vám ho tak, že nebudete chtít jít spát, dokud nezjistíte, kdo byl vrah a jak to celé dopadne.

Myslím, že s Lindou, Kate a Johnem jsem se neviděla naposledy a už si brousím zuby na díl číslo tři, přičemž čtyřka by měla vyjít… moment… chvilka strpení… na konci března tohoto roku!
„…„Ha. Johnston se zmínil, že jste pacifistka.“
„Pokud náhodou nečtete mezi řádky, tak Johnston je pěknej kretén.“
„To mi došlo,“ hvízdne. „Bývalá amiška s proříznutou pusou a pistolí u pasu, a ještě k tomu ženská, co dělá náčelníka policie. No to mě poser.“…“



Nemůžu jinak, prostě nelze, neboť by mě svrběla ruka a začalo by mi snad i cukat v oku, kdybych dala méně než pět kachniček z pěti! Pro milovníky napětí a detektivek jako stvořené! 


PS: pokud vás zaráží, že mám knihu jak v elektronické verzi, tak v té klasické, pak je to z toho důvodu, že jde-li to, vybírám si k recenzi tu, kterou už mám doma, protože teď není tolik času, abych mohla recenzní a ty, které mne zaujaly a pořídila jsem je, střídat. 

2 komentáře:

  1. Krimi žánr je mi velice blízký, díky ti za tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, nějak jim také poslední dobou přicházím na chuť :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)