neděle 9. července 2017

knihovna – K. Ryan: Elegantní hřích

knihovna –  K. Ryan: Elegantní hřích


Po Filutovi a Zelené míli něco na odlehčení. Od podobných knih v dnešní době moc nečekám. Proč? Protože je jich všude jak slimáků po dešti. Že to pořekadlo znáte jinak? Proto tady dnes přece nejsme. Jdeme recenzovat! ;-)

zdroj obrázku: klik


Originální název:  Working It

Rok vydání v ČR: 2015
Rok vydání originálu: 2013

Počet stran: klasická kniha 336, (moje čtečka ve formátu epub píše 293 stránek )

Žánr: erotika, román pro ženy
série: Love by Design, díl první

Vydal:  Grada
Překlad: Kristýna Vítková

Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji webu palmknihy.cz . Pořídit ji tam můžete za 254,- Kč nebo se podívat po klasické knize jako takové, kde se cena pohybuje od 253,- Kč do 299,- Kč bez poštovného. Heuréka vám napoví.



Anotace z databazeknih.cz:


Když dostane nevinná a slušně vychovaná Emmy Clarková práci asistentky v modelingové agentuře v New Yorku, splní se jí sen. Ovšem práce po tyranskou šéfovou Fionu se stane noční můrou. Jediné, co Emmy v práci drží, je hvězda mužského modelingu Ben.

Ben je Emmyin naprostý opak: je neuvěřitelně nádherný, dobře placený a zcestovalý. Emmy ale nechce být jen jednou z dlouhé řady jeho fanynek a příležitostných flirtů. Když se začnou sbližovat a překonají i temné Benovo tajemství, vloží se mezi ně Fiona a jejich vztah i kariéra jsou v ohrožení.




Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Rozporuplné. Stejně jako byly recenze, na které jsem letmo nakoukla a právě proto, že nebyly jen negativní, mě kniha zlákala. V takové chvíli mě totiž přepadne něco jako nutkání udělat si vlastní názor.

Skutečnost:

Kniha nemá úplně nejhorší hodnocení. Na goodreads.com 3,83 – tedy celkem slušné a na databazeknih.cz 77%. Komentáře jsou rozdílné. Buď nadšení, zklamání nebo průměr. Znáte mě, jak někde vidím špatné i dobré hodnocení zároveň, dostanu nutkání udělat si názor sama – viz úvodní slovo. Nejinak tomu bylo i tady.

Srovnání s kniha/film Ďábel nosí Pradu nemohu ani potvrdit, ani vyvrátit. Film jsem viděla, to ano, ale knihu jsem nečetla.

„…Proklínala jsem svůj šatník a vytáhla z něj námořnicky modrou pouzdrovou sukni a béžovou hedvábnou halenku. A i když jsem už měla oboje začátkem týdne jednou na sobě, moje možnosti byly omezené. Jen co dostanu první výplatu, hodlám ji vyhodit za oblečení. Tedy pokud v té práci zůstanu. Neměla jsem ponětí, který konec je pravděpodobnější – jestli mě vyhodí, nebo dám výpověď…!

Zároveň ani nebudu pět chválu, která se bude nebes dotýkat. Ne. Tohle je prostě průměrné odsýpající čtení na téma, kterak buranka randila s modelem (nebo naopak) a navzájem se poznávali a kdesi cosi nebudu tu spoilerovat.



Čte se to krásně. Stránky ubíhají a vy máte chvílemi pocit, že chcete jednoho nebo druhého hlavního hrdinu proplesknout. Líbí se mi, že autorka vsouvá do děje i příběh očima Bena. Čili se nám střídají dva pohledy a je to další, velmi příjemný, rozměr.

„…Počítala jsem do tří a udělala fotku. V duchu jsme si sama se sebou plácla, protože Fiona na ní měla přivřené oči a vypadala jako po mrtvici.
Sežer si to, mrcho!...“

Co se erotických scén týče… taky průměr. Žádná velká katastrofa, ale ani skvost. Reynard, Dayová, Wilderová nebo Sheridanová jsou v tomto směru o poznání zdatnějšími autory.


Pokud to mám tedy nějak uceleně shrnout. Tři kachničky za krásný a příjemný průměr. I ten se v dnešní době hledá těžko. Čte se to skoro samo a je to vtipné, občas si jadrně zanadáváte nebo se budete mlátit knihou do hlavy, jak je jedna či druhá postava pitomá. Skvělý prostředek na pár hodin vypnutí. Dále si cením kratších kapitol, což mi umožňuje sahat po knize častěji, kdy třeba nemám hodinu v kuse a tak podobně. Pro zájemce je vydán i druhý a třetí díl. Docela se na ně těším. 

PS: chválím i obálku, která na rozdíl od jiných působí jemně a nenásilně a ne vulgárně ;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)