neděle 29. října 2017

knihovna – Whitney G.: Turbulence

Proletíme se? Sraz u brány!


Kniha, o kterou jsem se snažila soutěžit (marně), zaujala obalem i anotací. Rozhodně nalákala, takže když mi odepsaly děvčata z Megaknihy.cz, že si můžu od nich něco vybrat na recenzi, bylo jasno a měla jsem vybráno! Erotický román s tak lákavou zápletkou? No tak, nemůžu odolat a vy to víte. Komu by neuhranuli muži v uniformách… piloti… aj! Hanko a Lucko – děkuji! Snad vám neudělám ostudu ;-)


Zdroj obrázku : 

Kniha na: 



Originální název:  Turbulence

Rok vydání v ČR: 2017
Rok vydání originálu: 2016

Počet stran: klasická kniha 440

Žánr: sex a erotika
série: žádná

Vydal:  Baronet (web)
PřekladRenata Heitelová

Pokud byste rádi knihu získali, pak na Megaknihy.cz právě s 36% slevou! Za krásných 192,- Kč. A já tímto děkuji, že jsem mohla tento kousek slupnout jako malinu! Nepředbíhám? Jemně! Pšt, raději jděte přes odkaz tady, protože vyhledávání na webu mi zlobilo. Proč? Protože je kniha zařazena u špatného autora ;) a po zadání názvu Turbulence se mi vůbec neukázala. Tak mi tu řádí šotek? Vylez, ty prevíte!

Reklamní okénko: Na web megaknih jsem přesedlala z knihy.abz.cz, protože jejich nabídka mi přijde přestřejší, web přehlednější a graficky koukatelnější. Líbí se mi i samolepky a záložky, které dávají k nákupu. Knihy.abz.cz sice mají věrnostní program, ale ty ceny jsou takové… nijaké. Co mi naopak na megaknihách chybí – mimo kloudného věrnostního programu – je možnost koupit si knihy mírně poškozené za lepší cenu. To nabízí např. Dobré knihy a přijde mi to jako prima nápad. Já ušetřím a je mi jedno, že něco, co budu číst třeba jednou a pak to pošlu dál, má maličko pomuchlaný nebo škrábnutý přebal, a obchod tak udá i kousky, které třeba jinde vyhazují do koše. Neříkám, že to je případ megaknih, to ani omylem! Jen ještě připomínka k DK: pokud tam budete koukat na ty zlevněné knihy, jukněte i na plnou cenu. Párkrát se mi totiž paradoxně stalo, že ta zlevněná byla dražší, což je na hlavu J



Anotace z databazeknih.cz:


Po bolestném rozchodu s přítelem Gillian nemá zájem o vážný vztah, okouzlující Jake Weston však do jejího života vtrhne jako bouře a jedna vášnivá noc přeroste v množství nezávazných sexuálních schůzek na různých místech světa. On je zkušený pilot a ona začínající letuška – v aerolinkách s přísným zákazem vztahů mezi zaměstnanci. Oba mají svá tajemství a každý jiné problémy s rodinou. Neměli se zamilovat, jejich srdce měla zůstat v bezpečí, jejich skandální milostná aféra se jim však vymkla z rukou a je odsouzena k záhubě. Tohle je jejich bouřlivá láska plná vzestupů, pádů a otoček. Turbulence.


Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Už to zaznělo v úvodu – erotická záležitost z prostředí letecké společnosti – no tak, komu nepřipadají muži v uniformách sexy? Je tu někdo takový? A stejně si všichni myslíme, že piloti a letušky spolu mají techtle mechtle, tak si o tom jdeme přečíst něco víc, i když je to jen fikce. Fikce, chápete? Baví mě totiž, když někdo v hodnocení knize vytýká, že je nereálná! Ťuky, ťuk, je to knížka! Psát o reálném životě by pro spoustu z nás bylo čiré utrpění, nikoli zábava.

Skutečnost:

Prvně chválím obal. Jednoduchý, přesto podařený, vkusný a navíc k tématu!

Další pozitivní je podání děje z pohledu obou hlavních postav, vše doplněno o zápisky z Gillianina blogu. Skvělé. Přesně takový styl mi vyhovuje nejvíc! Dobře, kachno, kroť se s těmi vykřičníky. Pardon.

„…Už jsem v životě slyšel spoustu nesmyslů, ale „musím být tvoje jediná“ si nepochybně zaslouží první místo…“

Nebudu vám lhát, Jake mi od začátku přišel jako arogantní hulvát, který si nebere servítky a nechodí kolem horké kaše. Mluví vulgárně, ženy má tendenci využívat až ponižovat. No, ale proč čteme červenou, potažmo erotickou, literaturu? Protože Popelka vždycky zachrání prince Krasoně, oba ujdou pořádný kus strastiplné cesty, sem tam je to maličko peprnější a kořeněnější, ale podstata zůstává. Ne? Ale jo! Nebudeme si nic nalhávat, bez ohledu na počet dílů, všechny knihy tohoto žánru jsou na jednou brdo. Až na pár výjimek. Ty jsou všude.

Jak se to má tady? Je to na jedno brdo a přesto… musím chválit! Zase ten vykřičník.

„…“A co Evan Weston, váš bratr?“
„Ten je taky kouzelník. Má talent na vymazávání věcí a dokáže udělat, že věci vypadají jinak, než jaké jsou.“
„Žádné telefonní číslo?“
„Ne, žádné.“
„Co dělá vaše matka?“
„Nevím jistě.“
„Vaše manželka?“
„Exmanželka. Jsem si jistý, že pořád ničí lidem život, ať je, kde je. Zkuste číslo do pekla.“…“

Napsala jsem si do telefonu poznámku: Drsný Harry se sexuálním apetitem, co má v každém městě jednu slečnu jako námořník. Začíná to slibně, tak snad to nebude klasické: grázlík se zamiloval a láska ho změnila… No, tak ne. O takový případ se naštěstí nejedná.

Vtipné, napínavé, objevovala se postupně celá řádka otázek a obě postavy byly opředeny tajemství. Autorka vše odhalovala postupně a mně se líbilo, že díky tomu příběh i postavy získal hloubku oproti jiným typickým povrchním potkali se, rozdávali si to a někde mezi koupelnou a postelí se zrodila láska jako trám, co hory přenáší.

Oceňuji právě tu komplikovanost a propracovanost postav a jednotlivé zvraty. Ano, pořád je to předvídatelné a objevují se slabá a hluchá místa, která ten dojem kazí, ovšem nadšení přetrvává.

„…“Kapitáne Westone?“ Najednou se přede mnou objevil nadřízený, který vypadal tak o deset let mladší než já. „Kapitáne Westone, už odcházíte?“
„Jakmile mi uhnete z cesty, ano?“
„Ale proč? Váš žák právě havaroval s letadlem v Atlantiku.“
„Ne, havaroval v Pacifiku. Tam je voda mnohem hlubší.“…“

Dávám čtyři kachničky z pěti. Příběh se četl krásně, byl dobře podaný i přeložený. Co se týče sexuálních scén, pak tato autorka je případ, který se s nimi moc nezaobírá. Naznačí, bez obalu, natvrdo, ale nijak to nerozmazává a nezachází do podrobnějších detailů. Maximálně odstavec a ne stránka nebo dvě. I to má své kouzlo. Přehnané rozepisování není občas potřeba, a abych se přiznala, po Jasindě Wilderové si od něj ráda odpočinu. Na chvíli.


PS: konečně mi přišla taky jiná sběratelská záložka a mám tak dvě – hurá!


2 komentáře:

  1. Sakryš, a já čekala nějaké pořádné drama v oblacích! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I na to došlo a ne jednou :) proto se mi taky líbila, že to nebyla jen romance, ale i celkem napínavé :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)