pondělí 6. listopadu 2017

knihovna - S. Sheldon: Dokonalé plány

Horoskop vás nespasí nebo ano?


To máte tak… hledala jsem něco rychlého, krátkého, zajímavého, co nebude ani erotika, ani typicky červená knihovna. No, to jsem si tedy dala! A ono to tak bývá – kdo chce víc, nemá nic. Kdybych byla skromnější, tak by… Vendulíno, zase hodláš recenzi uzavřít v úvodu? Jako vážně? Ne! Aneb oplakaná spolupráce s palmknihy.cz je zpět – normálně jsem na outluku drze padala do spamu! To je vrchol! A ten počet vykřičníků taky…


Zdroj obrázku klik 

Kniha na:  





Originální název:  The Best Laids Plans

Rok vydání v ČR: 1998 (koukám, že jsem sáhla vážně hluboko do historie)
Rok vydání originálu: 1994

Počet stran: klasická kniha 247 (ebook ve formátu epub píše 233)

Žánr: román pro ženy, thriller
série: žádná

Vydal:  Alpress (web)
Překlad: Václav Vanduch

Přímo na webu vydavatele ke koupi klasická kniha za 199,- Kč (klik) nebo u palmknihy.cz, kterým tímto děkuji za recenzní elektronickou verzi, za 179,- Kč (klikni).

Ukázka aneb prvních pět stran k přečtení tady!



Anotace z databazeknih.cz:


Vzrušující příběh krásné a ctižádostivé Leslie Stewartové, která si ověřila, že pro některé muže je moc největší afrodiziakum, a Olivera Russella, pohledného guvernéra malého jižanského státu, který zjistil, že zuřivost odvrhnuté ženy je horší než peklo. S nečekanými kličkami a obraty autor představuje dva stejně posedlé lidi, jejichž cíle se nesmiřitelně střetnou. Oliver připravuje strategii jak dobýt Bílý dům, a Leslie spřádá plán, který by ho donutil přát si, aby se nikdy nebyl narodil…



Vendi, recenzent amatér:


Očekávání:

Uznejte, ta anotace zní krásně. Skutečně slibně. Napínavě, rafinovaně. Happy end nezaručen. Tak jsem si říkal: „Jo, to bude ono, to bude krásně vybočovat z obvyklého stylu, ke kterému jsem spadla – jdu do ní!“ Hodnocení se jevilo ještě o něco slibněji… a výsledek?

Skutečnost:

Ze začátku se to jeví… růžově. Až mě zarazilo, zda jsem vybrala dobře, avšak záhy jsem byla ujištěna, že ano… i když, ne tak docela. Bez spoilerů to jde skutečně těžko, ovšem vynasnažím se.

Od podobné literatury nemá člověk velká očekávání. Čtu ji právě proto, že je nenáročná, klidně si plyne, sem tam zádrhel, sem tam špetka vzrušení a menší či větší zvrat. Jeden či dva, tři. Tady je hned několik kamenů úrazu. Co kamenů, přímo parádních šutrů!

„…“Nádhera. Začínáme vysílat za dvanáct minut.“
„Julia mohla mít nehodu,“ řekl Michael Tate.
„Třeba už ani nežije.“
„To není omluva. Měla zavolat.“…“

Zaprvé je hlavní hrdinka nesympatická. Nevím, nedokázala jsem se s ní nějak naladit na stejnou vlnu a chvílemi jsem proti ní měla dokonce slušnou averzi. Taktéž hlavní hrdina byl dost… nesedl mi ani on, i když se později ukázalo, jak špatný úsudek jsem měla. Budiž.

Neuvěřitelně mě štvaly skoky v čase. Navíc nijak neupřesněné. Najednou se posunete o x let dopředu a celé to působí tak roztrhaně. Ději chybí… jak je to slovo… kontinuita? Prostě navazování a vzájemné spojení. A když se do toho sem tam z ničeho nic zamotá kapitola z pohledu jiné než hlavní postavy, tak je to v háji úplně.

Tentokrát jsem vážně neměla štěstí. Ač relativně nízká očekávání, tak ani ta nebyla naplněna. Snad jen závěr stál za to, protože to… tak TO jsem nečekala! A TO vám nekecám. Jen si nejsem jistá, zda stojí za to kvůli konci přetrpět všech těch víc jak dvě stě stran před ním. Dost zajímavé dilema. Dávám dvě kachničky a jdu se oklepat, protože tohle byl těžký přešlap. Proč dvě? Dobře, tak jednu a půl! 

Ponaučení, které si můžete z knihy vzít? Vykašlete se na horoskopy! Tak a to by bylo!


4 komentáře:

  1. Ty jo, jen jedna a pul tak to muselo být strašný, mě tet nějak nejde čist i když se snažím tak mě nezaujme nic mám nějaký špatný období na čtení knih :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nás asi nemine nikoho - vždycky ty nálady a podmínky na čtení nejsou - ať se to brzy zlomí :)

      Vymazat
  2. A tak není každý den posvícení, že jo :D. Příště to bude zase cajk :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, jaká by byla nuda psát jenom pozitivní recenze? Sem tam nějaký ten špek je třeba :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)