sobota 14. prosince 2019

domácí kino #5 - tipy na vánoční filmy

Máme za sebou tipy na písničky a to by bylo, aby filmy chyběly!

To  by byla neskutečná ostuda aneb kdy jindy se vám naskytne tolik času sledovat filmy, poslouchat písně, číst knížky a mlsat dobroty? A ano, i když jdou svátky šejdrem kolem mě, tak písničkám ani filmům odolat neumím. A protože reklamy v televizi co deset minut jsou zlo, díky bohu za dvd a další média. 

Varování: Kdokoli si myslí, že Láska nebeská je vánoční film, ať ví, že jeho názor respektuji, ale v duchu mi běží celý ranec nadávek a sprostých slov. Jenže - ono okřídlené: tisíc lidí, tisíc chutí platí i teď čili respekt. Já vám ten názor neberu, mám jiný a pojďme se podívat, co za vánoční filmy považuji já!

1. Vánoční koleda (2009)

Ta animovaná od Disneyho, kde Vydřigroše namluvil Jim Carrey. Miluji anglicky i česky a nebyly Vánoce, kdy bych u ní noc před Štědrým dnem nebalila dárky. Přestože balení dárků odpadlo, stejně si ji pouštím. Bulím u toho, ale co? Prý se to nemá dusit. Příběh je to nadčasový, mockrát úspěšně či neúspěšně zpracovaný a naprosto kouzelný. 

2. Třetí princ (1982)

Pohádka jen o dva roky starší, než jsem já. Moje srdcovka. Ta, ze všech nejoblíbenější. Dokonalá. Nadčasová. Úžasná. Nostalgická. Prostě klasika.

3. Císařův pekař a Pekařův císař (1951)

Kousek - totiž dva - starší ještě než moji rodiče (táta je rok 64 a mamka byla 66 :D) Ale nedám na něj dopustit, protože? Protože klasika! Zbožňuji, miluji a klidně si ťukejte na čelo, ale 90% nových pohádek za cca deset let zpátky nesahá těm starým ani po kotníky! Obecně by se tedy dalo říct, že k Vánocům patří pohádky a vyjmenovávat tu všechny skutečně nejde. 

Další pohádkoví adepti: Čert ví proč, Kouzla králů, Byl jednou jeden král, Šíleně smutná princezna, Pyšná princezna, Princezna se zlatou hvězdou na čele, Tajemství staré bambitky, Popelka (ta černobílá)...

4. Animáci

Obecně - všeho druhu - za všechny vyberu pár zástupců: Doba ledová, Coco, V hlavě, Popelka, Sněhurka a sedm trpaslíků, Pan Včelka, Kráska a zvíře, Hledá se Nemo, Včelka Mája, Balerína, Příšerky s.r.o. a celý kopice dalších

5. Grinch

Mám na mysli toho starého - v hlavní roli Jim Carrey. Animovanou verzi jsem zatím neměla tu čest vidět. Kdovíci a jejich rýmovánky zprostředkované panem Svěrákem. Budu se opakovat - KLASIKA!

6. Ukradené Vánoce Tima Burtona

Mno, z toho překladu se mi ježí chlupy na zátylku... The Nightmare Before Christmas... kniha se myslím jmenuje Můra noční, předvánoční. Ďábelsky zvrácený příběh, spíše loutkový než animovaný s ještě zvrácenějšími písničkami. Morbidně dokonalé!

7. Rolničky, kam se podíváš (1996)

Je to starý, je to praštěný, hraje v tom Arnie... no prostě a jednoduše vánoční komedie, co chcete víc!

8. Sám doma (1990)

Mám to sem psát? Nemám to sem psát? Nelze jinak. Všechny díly filmů s Kevinem, snad vyjma Sám doma a bohatý, jsou rozkošné a co na tom, že se patláme v nostalgii po kolena?

9. Veselé Vánoce, Mr. Bean

Kdo nezná pana Beana? Tenhle roztomile roztržitý... exot je lék na jakoukoli depku či splín. Uznejte, znáte většího smolaře a nešiku?

A jako bonus si dnes dáme seznam filmů, které mě zaujaly, a ráda bych je o svátcích viděla:

♠ Vánoční kronika (2018)
♠ animovaný Grinch (2018)
♠ Čtvery Vánoce (2008)

Plus máte tip? Beru všemi deseti :) Bez jakých filmů si neumíte svátky představit vy?



2 komentáře:

  1. Tak tady se víceméně shodneme, za sebe bych ještě přidala Polární expres, dnes jdeme zdobit stromeček, tak si ho u toho pustíme. Na animovaném Grinchovi jsme byli minulý rok před Vánoci v kině, můj milý muž u něj třikrát usnul, ale nám se to líbilo :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že je prima - koukala jsem v pátek a byla jsem skeptická - i když mám toho filmového stále radši, tohle je krásná oddechová pohádka. Hezky udělaná i vymyšlená - nevím tedy, jak s dabingem, koukala jsem s titulema :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)